Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
1.12.2005 18:17
EDIT:Vastauksia saatu.
Viimeksi muokannut Monttis päivämäärä 2.12.2005 11:58, muokattu yhteensä 1 kerran
1.12.2005 22:24
Siis ns. power filter tyyliin suoraan kaasarin kurkkuun kiinni joku härpäke vai? Mä en ihan hokannu...
2.12.2005 0:49
Sellasta se tarkotti, ei siinä kyl mitään järkeä ole. Aina tukossa yms. halvemmalla pääsis ku ostais uuden poksin vaan sille.
2.12.2005 11:57
Fleshgear kirjoitti:Sellasta se tarkotti, ei siinä kyl mitään järkeä ole. Aina tukossa yms. halvemmalla pääsis ku ostais uuden poksin vaan sille.
Ok.. Niin vähä ajattelinki, että toi ei tuu toimimaan..
4.12.2005 16:27
Täällä on nyt tullut niin montaa eri faktaa säädöistä...
Mikä tuohon pääsuuttimen karkee kerroin...eli mun kesäpääsuutin 350*1,20 vai mitä?Ja Tarvitseeko tyhjäkäynti suutinta vaihtaa jos ajo on pellolla/metsän siimeksessä?Ja Neulaa rikkaammalle,vaihdanko koko neulan? vai pelkkää sokkaa ylös-alas? Tenua desi 10litraa. peitellä syyläriä...
Kiitos,jo etukäteen...
4.12.2005 17:02
No mitä mä kelailin noita millä olen talvella + kesällä ajanut.
Pyörä: pääsuutin, neula, tyhmis, ilmaruuvi. Ensin kesäarvot, sitten talvi.
TM125: 210->225, 3's->4's, 37,5->40, 2->1,5
TM100: 225->240, 3's->4's, 35, 2->1
KTM125: 182->190, 2's->4's, 48->50/52, 2,5->1,5
Holmin KTM200:ssa oli ollut talvella (180) 190, (3's) 4's, (50) 52, (1,5) 2.
Eri neuloja vaihtelin kotarin piikin kanssa...mun mielestä ei ole tarvetta vaihtaa neulaa ellei sitten lovet lopu kesken. Ja vaikka loppuiskin, niin kantsii kattoa yltääkö se neula vielä kuinka paljon neulaputkeen alimmassa lovessa, voi vielä olla nimittäin varaa laittaa lukkorenkaan alle prikka. Mikunin 28:ssa ei kyllä ole. Tyhjäkäyntisuutinta kannattaa kyllä kasvattaa myös, muttei liikaa ettei ala keräämään seosta kampikammioon pienellä kaasulla mentävissä kohdissa.
Oma pyöräni ei suostu toimimaan mitenkään päin ilman tenua, nelareista taas yksikään ei sitä tarvinnut. Kaasari kannattaa vuorata ympäri solumuovilla: sylinteri lämmittää sitä, eikä kaatuessa lumi pääse jäädyttämään.
4.12.2005 19:48
Löytyskö joltain viel niitä kertoimia? Että ei nyt niitä suuttimia ihan repullista joudu ostaa...Vähän suuntaa antavia...Eli kaasutin on tmx38...
4.12.2005 20:03
Säätöjä helpottamaan, tietämättömille.
Lisätietoja.
4.12.2005 20:06
[quote="Fleshgear"]Säätöjä helpottamaan, tietämättömille.
Taas Pädetää!:D
4.12.2005 20:20
Heitin noita esimerkkejä sillä, että vois itse päätellä jotain!
Osta nyt vaikka 370 ja 380, jos jäällä aiot ajaa niin en tiedä mikä sitten olis hyvä. Jos enskassa menee kesällä hyvin 350 niin ehkä 370 olis parempi, jäällä ainakin yks tuttu samanmoisessa kaasarissa pitää 400...
4.12.2005 20:32
SMK;-) kirjoitti:Heitin noita esimerkkejä sillä, että vois itse päätellä jotain!
Osta nyt vaikka 370 ja 380, jos jäällä aiot ajaa niin en tiedä mikä sitten olis hyvä. Jos enskassa menee kesällä hyvin 350 niin ehkä 370 olis parempi, jäällä ainakin yks tuttu samanmoisessa kaasarissa pitää 400...
Joo kyl pyörä on kesällä pelkästää rossin ajoon, ja hyvin on tolla toiminu...mutta talvella tosiaan se saattaisi olla pellolla ajoa...mutta kokeilemalla noi suuttimet selviää...kiitos ny kummiski...
4.12.2005 20:59
Paljon maksaa suuttimet ?? Joku arvio ? Ja onko ne ite helppo vaihtaa sinne kaasariin ?
4.12.2005 23:42
monttu_ukko kirjoitti:Paljon maksaa suuttimet ?? Joku arvio ? Ja onko ne ite helppo vaihtaa sinne kaasariin ?
4-6¤/kpl.
ja on helppo vaihtaa.
5.12.2005 14:24
Jopa kympin ja polkutraktoriin ehkä satatsen...
5.12.2005 14:47
Jopa kympin ja polkutraktoriin ehkä satatsen...
juu