Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

6.7.2009 15:58

KariTu kirjoitti::eek: Olen hankkimassa ensimmäistä OIKEAA crossia harrastekäyttöön. Kiinalisesta ns. crossista on kokemusta ja sellaista en enää ikinä aja joten etsiskelen jotain aitoa. RM 250 tuntuis oleva sopiva pyörä minulle. Hyvän näköinen ja sopivan kokoinen ja tehot taatusti riittää.
Olen katsellut viimeksi - vm 95 pyörää ja siinä on kyllä kaikki OK mutta voisitteko te asianharrastajat opastaa mitä pyörästä eritoten kannattaa tarkistaa? Kaikissa pyörissähän löytyy ns. tyyppivikoja tai hieman heikompia kohteita varsinkin , jos huolto on laiminlyöty. Ja miten esim pyörän rungon, etupään ja takasvingin suoruuden helpoimmin voi tarkistaa? Ym Ym... Eli pientä vinkkiä ostoon kaivataan ettei tule ostettua mitään rahareikää. :D

Ite voisin sanoa sen verran, että jos ekaa pyörää olet ostamassa ja radalla meinaat alkaa lajia harrastamaan, niin suosittelisin kyllä vakavasti harkittemaan piikkiä tai varttilitrasta nelaria. 250 kakstahti on melko yrmy vehje ekaksi pyöräksi, eikä pysyny ainakaan itselläni mitenkään päin lapasessa radalla. Siellä tehot ei aina ole se kaiken aa ja oo.

Tosin tommoseen mettäräppäilyynhän kakspuokissa on hupikerrointa enemmän ku tarpeeksi ;)

6.7.2009 23:15

Osta multa halvalla 03vm 125rämä kunnossa eikä ikinä kisattu yms..

7.7.2009 12:23

Kuinka paljon öljyä noihin etupumppuihin pitäis laittaa (RM80 vm. <-85, rumpujarrullinen)? Ja millaiset ilmanpaineet olisi hyvät? Olen tällaisia nimittäin mopooni tuunaamassa (Suzuki S1).

7.7.2009 16:30

Etuiskareihin ei tule mitään ilmanpaineita! Menee stefat hajalle.

7.7.2009 23:52

eikös nuihi vanhempii piä kaasut laittaa tai jtn..

8.7.2009 14:38

Kyllä noihi pumppuihin pitäs jotkut paineet laittaa, on venttiilitkin yläpäässä ja kyljessä olevan tarran mukaan maksimipaineet on 2,5bar. Lukee myös että paineet pitäs olla ohjekirjan mukaset.
Sainkin muuten tietää että noi pumput onki jostain nestejäähdytteisestä, mutta rumpujarrullisesta RM:stä. Eli vm. saattas olla -83:sta ylöspäin.

8.7.2009 22:52

Tänään ostin tuollasen RM125 vm-02 ja ajattelin vähän kysellä siitä... Esim. miten tiedän että pakoaukonsäädin todellakin toimii, ilman mitään koneen purkamista yms yms. Mitä nyt tässä pihassa kokeilin ajaa niin vääntöä löytyy mutta yläkierroksilla röpelsi koska olin ajanut ehkä 15min. ja kone oli vielä suhteellisen kylmä, ja kauemmalla ajolla saattaa naapurit vähän hermostua (on nimittäin äänet senmukaan).

E. Ei mitään tuli tänään aika selväksi että se toimii :D
Viimeksi muokannut Suiza_88 päivämäärä 9.7.2009 21:50, muokattu yhteensä 2 kertaa

9.7.2009 3:05

Eli tommosta 05/06 vuoden puolikasta 2t suzukia olisin ehkä hommaamassa. Onko noissa mitään erityistä mitä pitäis katsoa ostettaessa? Millainen pyörä ajaa noin muuten? Vetääkö moottori tasaisesti vai tuleeko tehot vasta yläältä? Pyörillä ajettu noin 50h, koska pitäis alakertaa rempata?

10.7.2009 11:38

Montako pollea tossa vuoden -83 piikkisessä mahtaa olla? Entäs montako vuoden -82?

10.7.2009 11:43

Saman verran niissä on, ei sitä mopoo kannata heppojen mukaan ostaa.. taino se on mopopojista hienoo "JOO TÄS KOTARIS ON HEIDAA 50heppaa takaselta"=D ehkä 20heppaa tollasesta löytyy.. siis jostain 80vm luumuista.

10.7.2009 12:13

Se täs vaan kiinnostaa ettei voima lopu kesken... En oo niitä tyyppejä

10.7.2009 18:19

Suzuki RM 465 1982
Siitä se taas alkaa. Laite lihoiksi ja listaa tekemään et, mitä kaikkea sitä pitää alkaa metsästämään.
Talvella pitää saada sitten ohjus renkailleen ja seuraava projekti talliin.

10.7.2009 19:29

FactoryKX kirjoitti:Suzuki RM 465 1982
Siitä se taas alkaa. Laite lihoiksi ja listaa tekemään et, mitä kaikkea sitä pitää alkaa metsästämään.
Talvella pitää saada sitten ohjus renkailleen ja seuraava projekti talliin.

Ootkos myynyt tai myymässä tota hondaa? Meinaan vaan, että tuleeko kalliiks tollane entisaikoijen kilpureiden entisöinti?

10.7.2009 22:11

Honda ei ole kaupan eikä ole tarkoituskaan hävittää.
Hondan osat maksoi reilut 1000€, työt on tehty itse.

Suzukista lienee tulevan hivenen kalliimpi, Suomesta ei tarvitse enää montaakaan alkup.osaa ostaa et, netistä tilailemaan.

12.7.2009 23:48

Tuli nyt haettua tollanen k8 kakspuolikas 2-t suzuki.Hyvältä pyörältä tuntuu ja vetää alhaalta ja keskeltä yllättävän hyvin. :) Pyörällä ajettu nyt 28h joten koskas kannattais Vaihtaa uus mäntä sisään kun sellasenkin mukaan sain? Kuin usein näihin puolikkaisiin yleensä vaihdetaan,kun itsellä on aikaisempaa kokemusta vain piikeistä?