Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
17.10.2010 0:01
Hepex kirjoitti:Ahaa no oma moka
Oliko siis myös CRF100F kokenut tuon takakatteen uudistuksen 2010?
crf100F tuli ilmeisesti vasta tänä vuonna
17.10.2010 0:26
..lähinnä tarkoitin sitä, että hieman vanhempikin honda on kestävä, todella hyvä ajettava ja helpompi huoltaa kuin jotkut muut merkit; huipputeho ei merkitse mitään kuskille joka on vasta saanut hieman tuntumaa kasivitoseen pyörään. , vaikka itselläni oli viimeksi honda vuonna -93(cr500) niin ei jonttu huonoa merkkiä haikaile
17.10.2010 17:25
Itseltä löytyy juuri toi hondan 2010 250cc ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen siihe. Suosittelin
. Ruiskussa on joo kaasaria parempi polttoaineen hyötysuhde ja herkempi kaasuun vastaus ku kaasutinpyörissä.
Viimeksi muokannut r0ckstar päivämäärä 18.10.2010 15:35, muokattu yhteensä 1 kerran
17.10.2010 22:26
Moro!
Oon tässä jo pari kuukautta miettinyt jotain hyvää monttupyörää ihan vain harrastekäyttöön ja olen 15 v vanha niin olisiko 250cc 2-tahti liian raju peli meikäläiselle? Tai sitten taas olen ajatellut, että piikkinen crossi olisi hyvä mutta loppuisiko siitä voimat kaiken kesken? Kokemusta pyöristä ei ole kuin omalla mopedilla hurjastelusta mettäteillä ja 250cc nelitahdista (kaverin oma). Kertokaa ihmeessä mielipiteenne
17.10.2010 22:42
Juuuuso kirjoitti:Moro!
Oon tässä jo pari kuukautta miettinyt jotain hyvää monttupyörää ihan vain harrastekäyttöön ja olen 15 v vanha niin olisiko 250cc 2-tahti liian raju peli meikäläiselle? Tai sitten taas olen ajatellut, että piikkinen crossi olisi hyvä mutta loppuisiko siitä voimat kaiken kesken? Kokemusta pyöristä ei ole kuin omalla mopedilla hurjastelusta mettäteillä ja 250cc nelitahdista (kaverin oma). Kertokaa ihmeessä mielipiteenne
Ei piikistä varmasti teho lopu kesken mutta josset kisaamaan rupea niin osta kakspuokki, mukavempi ajaa kun ei tarvi aina välttämättä heittää pienempää joka mutkassa.
18.10.2010 13:39
riksa- kirjoitti:Jossei hirveämmin kokemusta ole vielä, niin melkeimpä ostaisin 125cc 2-t.
Toinen mielestäni hyvä vaihtoehto alottelialle on 250cc 4-t. Kalliimmaksi tulee kuin 2-t, mutta paljon helpompi ajettava.
Mielestäni 250 2-t ei ole ehkä se "paras" vaihtoehto alottelevalle kuskille .
mun ekka pyörä oli 500 cr. sillä sitä harjoiteltiin, huh huh. en suosittele ekaksi pyöräksi...
mutta, ktm 250/300 exc:n saa helposti laiskistettua melkein kakspuolikkaan nelarin tasolle. jos ekka pyöräksi ajattelee niin 2-t ois helpompi opetella tekniikaltaan ja halvempi KUN jotain menee rikki. oikeasti se 250 4tahti enduro on aloittelijalle (ja kaikille) helpoin ajettava.
18.10.2010 16:37
tästä taas helposti lähtee se väittely kumpi on parempi piikki vai 250 nelari sanoisin että molemmilla on hyvä aloittaa. Itse laitoin 250 nelarin ja tyytyväinen olen ollut mutta piikillä varmasti yhtähyvä aloittaa eli osta se kumpi tuntuu omasta mielestä mukavemmalta
18.10.2010 17:54
se ei välttämättä ole tekniikan kannalta paras että on mukavin, mutta mikäli tavotteet on vaan hauskanpito ja ajaminen niin ei väliä kumman otat.
Mutta jos oikeasti aijot kilpatasolle pyrkiä niin suosittelen sen piikin alkuun ostamaan. Piikkiä on vaan pakko oppia viemään oikein jotta se edes kulkee johonkin. nelarilla on huomattavasti helpompi ajaa "kovaa" kun se ei ole niin tarkka onko oikea vaihde sisällä taikka kierrokset ylhäällä yms.
18.10.2010 22:26
Ja sit kun haluu vaan ajaa vaihteet vähän sinnepäin jne. rennosti pötkötellä mut väsyttävyys paiskiessa piikin luokkaa, 2-satku gassi on rok, ihan mun pyörä
20.10.2010 16:35
Minkä kokoista pyörää kannattaisi mantsahommiin hankkia? Tällä hetkellä olen ajellut metsässä tuolla piikksellä crossilla, alusta vähän kovahko metsään ja alas kaipaisi vähän voimaa enempi. Katsellut 200exc ja 250exc onko miten paljo pyörissä eroa ?
20.10.2010 17:01
moro, uusi täällä ja siirtymässä autoharrastuksesta takaisin nuoruusvuosien enska harrastukseen.
kiikarissa olisi 09-11 mallin Ktm 450r enska ja sen verran pitkään ollu ns. kartalta poies että mitä eroa on normi 450r vs sixdays mallissa?? muuta kuin ulkonäkö??
20.10.2010 17:25
hjp kirjoitti:moro, uusi täällä ja siirtymässä autoharrastuksesta takaisin nuoruusvuosien enska harrastukseen.
kiikarissa olisi 09-11 mallin Ktm 450r enska ja sen verran pitkään ollu ns. kartalta poies että mitä eroa on normi 450r vs sixdays mallissa?? muuta kuin ulkonäkö??
Tuolla eriteltynä erot:
http://www.motokeidas.com/ktm_450_excrsd.htm
20.10.2010 18:38
^ Eli ts. hyödyllisimmät on pohjapanssari ja flekti. Miksei eroina listata myös puolen tonnin hintaeroa?
20.10.2010 19:59
HeeBoF kirjoitti:Minkä kokoista pyörää kannattaisi mantsahommiin hankkia? Tällä hetkellä olen ajellut metsässä tuolla piikksellä crossilla, alusta vähän kovahko metsään ja alas kaipaisi vähän voimaa enempi. Katsellut 200exc ja 250exc onko miten paljo pyörissä eroa ?
Uudehko piikkinen enskakin antais ko koneeltaan paljon enemmän alhaalta. Helpoin pyörä kaikenlaiseen maastoon olis pikkunelari ja mielellään enskaversiona, takarengas, kone ei stumppaa niin herkästi, välitykset sopivammat jne. 200EXC on kyllä aika hankala verrattuna 200 Gassi, en muistanukaan miten helppo se kone on ajaa kun viis vuotta edellisestä semmosella ajamisesta. Vähän lapasen tuntunen kun ei tee äkkinäisiä liikkeitä van vastaa kaasuun tasasesti. -05 uudempi en ole muistaakseni ajanu, mutta puhuvat että hyvin samanluontosena on koneet pysyny. 250EXC on sit samallla alakerralla kuin 300EXC ja 2-satku taas piikin kans sama, molemmissa siis puolensa hyvään ja huonoon. 2-satku gassi on pääosin kuten isommat. 3-satku Temmi on ehkä hienoin 2-t millä oon ajanu.
20.10.2010 21:29
rjm kirjoitti:hjp kirjoitti:moro, uusi täällä ja siirtymässä autoharrastuksesta takaisin nuoruusvuosien enska harrastukseen.
kiikarissa olisi 09-11 mallin Ktm 450r enska ja sen verran pitkään ollu ns. kartalta poies että mitä eroa on normi 450r vs sixdays mallissa?? muuta kuin ulkonäkö??
Tuolla eriteltynä erot:
http://www.motokeidas.com/ktm_450_excrsd.htm
no tuollahan se oli kerrottu.. kiitos linkistä