Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

27.9.2009 22:10

Eli kestääkö nää honda cr 125 5.vaihteet ku jotain ois kuullu et ne ei kestäis nii viittiikö 5 vaihteella vetää kierrokset ylös vai onko se jotain huhua vaan. Puhun siis näistä rautarungollisista

28.9.2009 10:59

50cc'84 kirjoitti:Pysyikö Honda cr 125 samana 06 --> 07, vai onko 07 uusittu enemmän, jos on niin mitä?

Sama pyörä.

vaihteet

28.9.2009 18:42

itellä on jotai vaihteistos ykkösellä ptätkii sillee jännästi mut kaikki muut vaihteet toimii aivan moiteetomasti , eli ei muuta ku pyörä osiks :(

29.9.2009 9:59

Voiko -97 vuoden piikkisen CR:n kiinni leiponeen sylinterin porauttaa ihan normaalisti 1. ylikokoon?
Ja saakohan valot tuollaiseen kovin helpolla vai onko suora mahdottomuus?

29.9.2009 15:57

allu_de_ kirjoitti:itellä on jotai vaihteistos ykkösellä ptätkii sillee jännästi mut kaikki muut vaihteet toimii aivan moiteetomasti , eli ei muuta ku pyörä osiks :(


itellä oli samanlainen ongelma kolmos vaihteen kanssa, välillä veti välillä ei. käytin lohkot auki ja en löytänyt mitään kulumia ni laitoin sit kasaan ja uuet öljyt ni pelittää taas :)

29.9.2009 16:24

Taitaa rattaiden kytkentä hampaat olla kuluneet

29.9.2009 18:12

[quote="Juuke_Monkey"]tietääkö kukaan mikä on cr 80 vm 90 etupumppujen öljymäärä?[/qu

jos keula on usd keula nii se on jotain 3.64 dl

29.9.2009 18:24

allu_de_ kirjoitti:itellä on jotai vaihteistos ykkösellä ptätkii sillee jännästi mut kaikki muut vaihteet toimii aivan moiteetomasti , eli ei muuta ku pyörä osiks :(


Vaihteensiirtäjästä on jokin jousi poikki (oisko voinu olla palautusjousi tjsp). Itellä teki samaa jokin aika sitten. Kuulemma aika yleinen hondissa tuo vika.

1.10.2009 19:56

Krossi on kivaa!
Ostin tänää honda cr 2007 lämmitin 5-6 min ja sit tais tulppa mennä ku ei enää lähe käyntii -.- Tais näis olla vikan et syö tulppii vakio säädöil? Ni oisiko jtn säätövinkkei näille 0-12 asteen säille? Kun tuossa hultokirjassa on jotkut mut luulisi melko rikkaat olevan :D

1.10.2009 22:23

50cc'84 kirjoitti:Krossi on kivaa!
Ostin tänää honda cr 2007 lämmitin 5-6 min ja sit tais tulppa mennä ku ei enää lähe käyntii -.- Tais näis olla vikan et syö tulppii vakio säädöil? Ni oisiko jtn säätövinkkei näille 0-12 asteen säille? Kun tuossa hultokirjassa on jotkut mut luulisi melko rikkaat olevan :D


Lämmititkö niin että annoit 5min röpöttää tyhjäkäyntiä ja sit lähdit baanalle ja tulppa meni? Mul on ollu kaks piikkistä Hondaa (-04 ja -07) ja kumpikaan ei oo kestäny tyhjäkäyntiä ilman että tulppa menee hetken päästä.Oikee tapa kylmänä käynnistää oli laittaa ryyppy päälle,kun hörähtää käyntiin ja kierrokset nousee hieman niin heti ryyppy pois.sit lämmittää sillai pumppaamalla eli "puhdistaa " välillä hieman isommilla kierroksilla konetta.Muuten saa liikaa ainetta ja tulppa hajoo melko varmasti.Ja ite laitoin pakkasten tullessa toisen syylärin peittoon.Ei käy kone liian kylmänä.Koitappa noilla.Kato myös että tyhjäkäyntisuutin ei oo kauheen iso.

2.10.2009 15:27

Vissiin aika tarkkoja sitten nämä.. Mut jos antaa jenkaa ilman ryyppyy ni booaa aika hyvin. Eli ryyppy pois päält heti käynnistyttyy? Ku sillo koitin ni sain ilma ryyppyy käymää ja joo iha pintakaasuu koitin antaa et lämpei, ni enemmä vaa lämmittäes jenkaa?

2.10.2009 15:37

50cc'84 kirjoitti:Vissiin aika tarkkoja sitten nämä.. Mut jos antaa jenkaa ilman ryyppyy ni booaa aika hyvin. Eli ryyppy pois päält heti käynnistyttyy? Ku sillo koitin ni sain ilma ryyppyy käymää ja joo iha pintakaasuu koitin antaa et lämpei, ni enemmä vaa lämmittäes jenkaa?


lämmität sen kaasuttelemalla välillä, muttei kumminkaan huudattaen

2.10.2009 18:02

Eidos kirjoitti:Voiko -97 vuoden piikkisen CR:n kiinni leiponeen sylinterin porauttaa ihan normaalisti 1. ylikokoon?
Ja saakohan valot tuollaiseen kovin helpolla vai onko suora mahdottomuus?
Ei ole porattavaissa-

erkkokx kirjoitti:Eli kestääkö nää honda cr 125 5.vaihteet ku jotain ois kuullu et ne ei kestäis nii viittiikö 5 vaihteella vetää kierrokset ylös vai onko se jotain huhua vaan. Puhun siis näistä rautarungollisista
Mikäli on kunnossa niin kyllä kestää.

2.10.2009 20:07

mankeli_ kirjoitti:
50cc'84 kirjoitti:Vissiin aika tarkkoja sitten nämä.. Mut jos antaa jenkaa ilman ryyppyy ni booaa aika hyvin. Eli ryyppy pois päält heti käynnistyttyy? Ku sillo koitin ni sain ilma ryyppyy käymää ja joo iha pintakaasuu koitin antaa et lämpei, ni enemmä vaa lämmittäes jenkaa?


lämmität sen kaasuttelemalla välillä, muttei kumminkaan huudattaen


Juuri näin.Sit kun rupee lämpenemään niin aina vaan enempi jenkaa.Ennen kun lähtee sit liikkeelle niin kannattaa ottaa kunnon puhdistus eli kiekat tappiin hetkellisesti.Kestää tulppa paljon kauemmin.

2.10.2009 20:23

Honda GN4 on vissii tohon 125:see iha hyvää kamaa laatikkoöljyks? Viskositeettiki o 10w-40 ni menee hyvi näil keleil. Kenelläkää kokemuksii, luulis kuitenki hyvää olevan ku purkis lukee et kaikkiin hondan 2-tahteihi, ja tuskin haittaa vaikka toi purkki vuoden seissy tuol?
Kiitti muute mheinone käynnistysvinkist ny ei tulppa palanu ;)