Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
9.10.2010 21:06
itellä on kokemusta vaan jammuista (ja samuraista mut en suosittele) ja on minulla pelannu hyvin ja kun on säädöt kohallaan ja ossaa tekniikan ni pärähtää ku partiopoika kylmänä ja kuumana
9.10.2010 22:22
No se on tietty helppo heitellä mitä vaan ilman omakohtasia kokemuksia. Ei ne esim. maahantuojan tuella ajavat kerro vaan ongelmiaan ja onhan kxf:lläkin ajettu puunkiertoo 200h ongelmitta... yhden tiedän, jee. Mulla on omakohtasia kokemuksia ja sit hyvin läheltä kuultuja ja kun nyt ihan vaan rajotutaan niihin ketkä todella hoitaa ja huoltaa sitä tekniikkaa (ihan sama kuka puunaa, sen osaa vaikkei osais venanvälyksiäkään tarkastaa tai putsaria öljytä tasasesti/kunnolla) niin CFR:ssä enempi ongelmia (venat, aski) kuin uusimmat RMZ, SXF melko huolettomia harrastekuskeilla (pl. ekat, -07 loppuun, joissa ainakin vaihteistovikoja = lohkojen aukasua), Europpalaiset muutenkin yleisesti ottaen kunnollisia ja viat luonteeltaan erilaisia, yleensä jokin ilmeinen syy tulee lopulta esiin. Japseista jampin käynnistyvyys vs. muut ei ainakaan huono, viisventtiilikannesta ihan turha sössösttää mitään, huollosta/säädöstä kiinni tai urpo polkemassa. Jos siis populäärimerkkiä etsii niin porkkana tai jamppi, pikkunelareissa nimenomaan.Isoissa taai husat on aika kivoja ja ketteriä, ite tykkään ainakin, ei vaan varsi oikeesti riitä edes yhden kierroksen kunnolla ajamiseen.
9.10.2010 23:22
Kiitos asiallisesta palautteesta. Joo, oon itsekkin sen verran rimpula, että iso nelari ei ole meikän juttu ainakaan vielä. Onko noiden pyörien koossa/ketteryydessä mitään eroja erityisemmin? Itse kun olen 176cm:nen ja kantapäät alkaa siihen mihin hanuri loppuu niin ei mitään girafia tarttes alle. Vai onko ne lähtökohtaisesti kaikki samaa sylttyä ja voi itselleen sopivaksi sitten muunnella alustan, tangon ja keulan asentojen mukaan?
9.10.2010 23:59
kyllähän tuon mittane pystyy ajamaan mitämopoa vaa! ihmisillehän nää on tehty.. hujopit sitte laittaa korkeemman tangon ja satulan.. nii ja sirkku pilkkoo laikka koneella koko vehkeen ja tekee itellesä "mittatilaus" mopetin
10.10.2010 1:53
kawaa on aina kehuttu tilavaksi pyöräksi ajaa, ja itsekkin siihen vielä jotenkuten mahdun, 190cm on mittaa kertynyt, tietenkin voisihan se isompikin olla mutta ei ople tilavampaa tullu vastaan
ite voisin ainakin noita uudempia vihreitä pelejä suositella! itellä ainakin pelittänyt moitteettomasti.
10.10.2010 11:03
Täälläpäin kaveri paukuttanu-07 kxf 250 koko kesän,ei minkäänlaista harmia.Pitää muistaa,et kaikki on huollettava hyvin ja pidettävä muutenkin kunnossa.Ei sellaista peliä olekkaan,mitä ei joutuis jossain vaiheessa remppaamaan.
10.10.2010 12:40
Joo, itselläni on lähinnä ratalajien puolelta kokemusta jossa moottoreiden normaali elinikä on 30-60 minuuttiin. Ja joka kisan/treenien jälkeen perushuollossa mennyt aina noin kolmesta tunnista ylöspäin per pyörä. Näin 10 vuoden jälkeen ajattelin vaihtaa vähän lajia. Parin todella huono-onnisen kauden jälkeen sapetus nous sen verran pahaksi, että pelkästään talliin päin katsominen jo kuvotti. Lähes ajamattoman kesän jälkeen alko taas tuntumaan että jotain puuttuu.. Ja sit astuin "pimeälle puolelle" ja kokeilin sukulaispojan 04sta 250CRF:ää.. ..ja johan puras.
10.10.2010 14:24
Miten monttupyörä soveltuu kevytmieliseen puunkiertoon? Varmaan jousitus turhan jäykkä siihen hommaan, mutta täksi talveksi tulee joku piikkinen krossi mehtään/jääradalle ja enskat ovat huomattavasti kalliimpia.
Rahaa n. 2000 euroa käytettävissä. Mielipiteitä. : )
10.10.2010 14:47
Bream kirjoitti:Joo, itselläni on lähinnä ratalajien puolelta kokemusta jossa moottoreiden normaali elinikä on 30-60 minuuttiin. Ja joka kisan/treenien jälkeen perushuollossa mennyt aina noin kolmesta tunnista ylöspäin per pyörä. Näin 10 vuoden jälkeen ajattelin vaihtaa vähän lajia. Parin todella huono-onnisen kauden jälkeen sapetus nous sen verran pahaksi, että pelkästään talliin päin katsominen jo kuvotti. Lähes ajamattoman kesän jälkeen alko taas tuntumaan että jotain puuttuu.. Ja sit astuin "pimeälle puolelle" ja kokeilin sukulaispojan 04sta 250CRF:ää.. ..ja johan puras.
No hommaa sellanen crf 250.On aivan hyvä peli ja varaosia löytyy suomesta helposti.
Kyllä brantilla toimii homma paremmin,kuin sumekolla.
10.10.2010 14:54
Ilotikku kirjoitti:Miten monttupyörä soveltuu kevytmieliseen puunkiertoon? Varmaan jousitus turhan jäykkä siihen hommaan, mutta täksi talveksi tulee joku piikkinen krossi mehtään/jääradalle ja enskat ovat huomattavasti kalliimpia.
Rahaa n. 2000 euroa käytettävissä. Mielipiteitä. : )
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id11407/
10.10.2010 15:05
timpax41 kirjoitti:No hommaa sellanen crf 250.On aivan hyvä peli ja varaosia löytyy suomesta helposti.
Kyllä brantilla toimii homma paremmin,kuin sumekolla.
Iha hyvän olonen pelihän toi. Uudempi samanlainen voi olla ihan päteväkin peli. Kyseisestä pyörästä kylläkin täl hetkellä yläkerta auki kun venttiileissä jotain hämminkiä ja vaihdelaatikosta ei meinaa vapaata löytää mitenkään. Mut eiköhän tuosta vielä tälle syksylle rymyämistä ja opettelua riitä.
11.10.2010 11:20
Kysellään nyt tässäkin topicissa jos löytyisi enemmän kokemuksia Hussen Wr 300:sta, minkälainen peli mahtanee olla ja pelaako toi Mikunin kaasari talvella?
12.10.2010 9:43
xQ kirjoitti:Ilotikku kirjoitti:Miten monttupyörä soveltuu kevytmieliseen puunkiertoon? Varmaan jousitus turhan jäykkä siihen hommaan, mutta täksi talveksi tulee joku piikkinen krossi mehtään/jääradalle ja enskat ovat huomattavasti kalliimpia.
Rahaa n. 2000 euroa käytettävissä. Mielipiteitä. : )
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id11407/
Ei kiinnostaisi mopoa ottaa vaihdossa?
12.10.2010 21:26
Ens vuonna olis tarkotus hommata joku crossi, mutta onko piikkinen kTm SX125 liian iso? Aiempaa kokemusta mopoista n.7 vuotta. Olen 173cm pitkä ja vajaa 60kg.