Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
23.8.2008 18:24
Huomasin ajaessa että pyörä vaan hyyty. Rupees booaamaan eikä ottanu kierroksii vaikka tulin alamäkeen vaihe päällä. Sitä aikasemminkaan ei lähtenyt kuin työntämällä käyntiin.
Kotona sitten purkailtiin sitä ja huomattiin että magneetto kopan alta oli lähtenyt ruuvi omille teilleen ja se oli vähän kolhinut magneettoa ja ja sen oikealla puolella olevaa jotain tunnistinta tai jotain sellasta. Ei oikeen anna kipinää, mutta kun kääntelee sitä 'tunnistinta' niin toimii joten kuten. Välillä antaa kipinää etukäteen
Huomasin myös sen siinä kun oltiin yritetty poljeskella useampaan kerta käyntiin, niin käynnistys poljin oli mennyt jotenkin liian etukenoon jolloi se ei mene polkaisun jälkeen aivan oikeaan kohtaan.
Selviääköhän tuosta kohtuu pienellä rahalla... Ja mistäköhän se poljin juttu johtuu??
23.8.2008 18:39
vähän lonkalta heittäen ja huonoilla perustiedoilla itse katsoisin magneeton kiilan, sanokaa nyt joku ihmeessä jos olen ihan hakoteillä..
ei se iso homma kylläkään ole, että tuskin sinä siinä hirveästi menetät jos sen tsekkaat. se tunnistin on varmaan se mikä antaa kipinän oikeeseen aikaan (kun mäntä on ylä-kuolokohdassa), eli tarkista vielä sen oikea kohta, jos on kerta liikahdellut siellä. muut kokeneemmat "mekaanikot" saa neuvoa teikäläistä paremmin
näihin mun juttuihin en ihan heti menisi luottamaan, mutta eipä nuo ole iso asia tarkistaakkaan, joten..
23.8.2008 18:48
ajattelin kaasuvaijerin vaihtaa kun kaasua ei saa enää kunnolla auki. Voi olla kaasarissakin joku vika. Tartteeko tankkia irroittaa että saa vaijerin sujautettua paikoilleen?
23.8.2008 18:51
ei luulis olevan sen tankin irrottamisen mikään ylivoimanen juttu. irti vaan niin saatpahan ainakin vaijerin vaihdettua.
23.8.2008 19:03
No jos nyt iha välttämättä haluu olla irrottamatta tankkia ni voi kokeilla laittaa uuden vaijerin vanhaan kii vaikka nippusiteel tai jekkulangalla ja ku vetää vanhan pois nii uus tulee perässä samaa kautta
23.8.2008 19:49
Sulla on menny sytkän ajotukset ketuilleen, sillon jopa piikki voi antaa ihan hyvät takapotkut ku kiksillä polkee. Takapotkussa se kiksin akselin toppari on lyöny lohkoon ja murtunu/hypänny pykälällä. Sitä vois melkeen sanoo tyyppiviaks koska se on aika hepposeks suunniteltu ton ikäsis jammuissa, oon nähny vaikka kuinka monessa vm.96-04 jameissa saman vian. Ja itteltä hajonnu myös. Uus akseli maksaa jotain 70€ ja risat, vanhan voi yrittää hitsata kasaan.
Se virtapuoli kannattaa avata ihan kokonaan ja kattoa räjäytyskuvista mikä puuttuu.
23.8.2008 21:02
onko kellään vm 92 lähellä olevaa jammuu?jos on nii minkä kokonen pääsuutin on ja missä asennossa neula on ?
23.8.2008 22:45
Saako -91 yz:taan pitempiä välejä? Tulee ajettua vähän nopeampia pätkijä eikä viitsi huudattaa noilla vakio väleillä kaasu pohjassa...
24.8.2008 0:28
no tottakai saa
voisko joku tulla tankkaa mun rämän ku en osaa??
24.8.2008 15:29
Mr.Ace kirjoitti:no tottakai saa
voisko joku tulla tankkaa mun rämän ku en osaa??
No just....
Ajattelin kysyä kun parista nettikaupasta ei ainakaan löytyny eri välejä...
24.8.2008 18:33
eikö :o no jo on kumma kaveri ainain löys jammuunsa.. voin kysellä jos muistais
24.8.2008 22:05
Allrightilta löytyy monen kokosta ratasta, samoin mc-scatterilta.
25.8.2008 17:06
Joo elikkä eilen tuli hankittua piikkinen YZ. Vuosimallista ei ole tarkkaa tietoa mutta veikkaisin 92-94 kun ei ole ihan vanhimmat muovit päällä. Hyvin tuntuu olevan vetoja mutta ajattelin varmuuden vuoksi vaihtaa männän kun omistajalla ei ollut tunneista tietoa.
Eli pari kysymystä kun ei ole juuri tietoa pyörän tavoista:
Mikä mäntä sylinteriin? (Prox? Wiseco?)
Mitä öljyä laatikkoon? (Mtx?)
Onko kenelläkään myydä suoraa käyttökuntoista etujarrulevyä kun vanha aivan loppu?
Vai kävisikö jonkin muun jammun levy suoraan tuohon? DT:n näyttää ainakin samanlaiselta.
26.8.2008 16:40
soup kirjoitti:Joo elikkä eilen tuli hankittua piikkinen YZ. Vuosimallista ei ole tarkkaa tietoa mutta veikkaisin 92-94 kun ei ole ihan vanhimmat muovit päällä. Hyvin tuntuu olevan vetoja mutta ajattelin varmuuden vuoksi vaihtaa männän kun omistajalla ei ollut tunneista tietoa.
Eli pari kysymystä kun ei ole juuri tietoa pyörän tavoista:
Mikä mäntä sylinteriin? (Prox? Wiseco?)
Mitä öljyä laatikkoon? (Mtx?)
Onko kenelläkään myydä suoraa käyttökuntoista etujarrulevyä kun vanha aivan loppu?
Vai kävisikö jonkin muun jammun levy suoraan tuohon? DT:n näyttää ainakin samanlaiselta.
Uskoisin Wisecon olevan luotettavampi ja mtx olen itse käyttäny aina laatikossa ja todella hyvin on toiminut (10w40)
26.8.2008 17:18
mun on ihan pakko tulla kysymään,että voiko pakoaukon säätimen asentaa väärin?
ostin siis uuden akselin koska vanha oli katkennut keskeltä,ja nyt tehot pahasti hukassa
fillari siis -89 125yz