Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

25.5.2009 16:50

Jannut hei oikeesti, kuin hiton kovia vetomiehii te oikeasti olette jos männät menee jo 20tunnis??

25.5.2009 17:04

no onha se melkone ero perseessäki 20h vs pränikkä muki!
niinku sanoin nii riippuuhan se iha pirusti et vedäkkö jotain kinttupolkua vai syheröä hiekka laaria missä on lähes kokoajan jengat tapissa ja nesteet sen verta lämpöset et ihan rajoilla tuleeko jo pihalle.

25.5.2009 17:10

xQ kirjoitti:no onha se melkone ero perseessäki 20h vs pränikkä muki!
niinku sanoin nii riippuuhan se iha pirusti et vedäkkö jotain kinttupolkua vai syheröä hiekka laaria missä on lähes kokoajan jengat tapissa ja nesteet sen verta lämpöset et ihan rajoilla tuleeko jo pihalle.

vingutatko sitä vehjettä paikallaan vai onka putket tukossa?

25.5.2009 17:54

ei sitä paikallaa tarvii huudattaa mut ton viereisen ajomestan "radat" on sen verta hitaita et ehk kerran saapi kierroksella 4 päälle.. mulla ainaki on semmone mielipide et paras puhti on pois 20h jälkee voi sillä toiki ajaa minun puolesta vaikka 200h tuppinurin sylkän soikeeksi en minä estä kaikki pitää vehkeensä just niin hyvin ku ittestä tuntuu.. mielummin vaihan männän aikasin ku liian myöhään..

25.5.2009 18:43

Olen XQ:n kanssa samoilla linjoilla. Minulla alkoi kotarin yksi renkaisella männällä tehot katoamaan huomattvasti 20h jälkeen ja vauhti ei todellakaan ole mitään huippuluokkaa. Kaksirenkainen mäntäkin menee vaihtoon jossain 30h kohdalla.

Kovapohjaisella enskabaanalla varmaan mäntä kestää pidempäänkin, kuin pehmeäpintaisilla crossiradoilla, joita itse tulee pääasiassa ajettua.

26.5.2009 16:19

ette vissiin aja mäntiänne sisään ollenkaa? ku kaveri ajo pelkkää mäntää 12 h sisään..

26.5.2009 16:21

kurtzu kirjoitti:ette vissiin aja mäntiänne sisään ollenkaa? ku kaveri ajo pelkkää mäntää 12 h sisään..

Jaa, crossissa vai? Mie en muutako käytä kuumana ja hönää parikiekkaa hiljaa radalla.

26.5.2009 18:38

PäRi kirjoitti:
kurtzu kirjoitti:ette vissiin aja mäntiänne sisään ollenkaa? ku kaveri ajo pelkkää mäntää 12 h sisään..

Jaa, crossissa vai? Mie en muutako käytä kuumana ja hönää parikiekkaa hiljaa radalla.

No ei se crossi ollu, katuenska, mutta aika korkeeviritteinen..
No niin, ei kai niitä sit crossissa tarvii ajaa sisää sen kummemmin.

26.5.2009 21:51

Jos suzuki rm:ssä (80-125) vaihtaa männän Niin pitääkö pytty porauttaa?

26.5.2009 21:52

Joona94 kirjoitti:Jos suzuki rm:ssä (80-125) vaihtaa männän Niin pitääkö pytty porauttaa?

nvm. omaan lukihäiriön
Viimeksi muokannut Guuna#243 päivämäärä 27.5.2009 12:02, muokattu yhteensä 1 kerran

27.5.2009 7:48

Riippuen siitä mitä sille on käynyt jahka myös että onko sylinterissä pinnote, niitähän siis EI pysty poraamaan... Vaan joutuu putkittamaan tai pinnoittamaan, putkituksen jälkeen pystyy poraamaan. Valurauta sylinteri on taas asia erikseen... Mutta eikös noi männät muutenkin ole aina satkun välyksellä myynnissä?

27.5.2009 8:13

Jos pytyssä ei ole naarmuja jne.. niin turhaahan sitä on jokakerta porauttaa! Ei noihin ylikoon mäntiä niin montaa mallia kuitenkaan ole myynnissä..

27.5.2009 19:32

Vähän naurattaa kysyäkki mutta on iso probleema. :D Miten suzukin rm 250 95 vuosimallin keulasta saa eturenkaan irti? eestä katottuna vasemmasta pumpustahan se akseli lähtee irti neljällä ruuvilla, mutta oikialla puolella sitten ymmärryksen mukaan pitäs olla kuuskulma avaimella siitä akselin päästä mutta ei siihen saa kuuskulma avainta ku se on pyöriä se akselin sisäreikä. Eli apuja nyt. :lol:

28.5.2009 16:49

Taikamopo kirjoitti:Vähän naurattaa kysyäkki mutta on iso probleema. :D Miten suzukin rm 250 95 vuosimallin keulasta saa eturenkaan irti? eestä katottuna vasemmasta pumpustahan se akseli lähtee irti neljällä ruuvilla, mutta oikialla puolella sitten ymmärryksen mukaan pitäs olla kuuskulma avaimella siitä akselin päästä mutta ei siihen saa kuuskulma avainta ku se on pyöriä se akselin sisäreikä. Eli apuja nyt. :lol:

Yleensä tuontyyppinen akselimalli systeemi otetaan irti seuraavasti:
1.Avaat ne 4 pulttia/mutteria, sitten pitäis lähteä irti sellanen läpykkä
2. otat kii akselin päästä ja väännät sen pois siitä pumpusta mistä just avasit ne pultit/mutterit
3.otat lenkkiavaimen/räikän ja väännät auki päin sitä akselia ja sit pitäis sen akselin tulla pois. :)

29.5.2009 15:18

Jaa noh kai sitä sitten pitää kokeilla vääntää siitä, mutta viimeksi kokeilin siitä niin ajattelin ettei se ole tästä aukia ku ristikkoavaimella vääntämälläkään ei tapahtunu mitään, joten kai se sitten on vaan tiukassa. :s