Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

26.9.2010 20:16

mikseri100 kirjoitti:
timpax41 kirjoitti:
jamperi kirjoitti:
pmc kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:Viikonloppuna vaihtuu tuo hyvin palvellut rämä 2005 250 kawasaki kxf:ään
Rohkea kaveri

erittäin rohkea.. olen yhden kawasakin omistanu eikä siitä jääny kuin huono maku, hajos kytkinkruunu n.5min ajon jälkeen!! :x

Älkääs nyt äijät..tiedän monta kawaa,mitkä ei ole pamahtaneet..

Heitänpäs jamperille jauhot suuhun, toiminut kuin unelma jo 2h, ei mitään vikaa missää, hyvin lähtee käyntiin jne.
Venttiilithän näissä oli tyyppivikana? tähän on vaihdettu teräksiset pako-ja imu puolelle.


JO 2 tuntia! No oliko nelariin siirtyminen kannattava muutos? Noinniinkuin ajamista koskien.

26.9.2010 20:23

mikseri100 kirjoitti:
timpax41 kirjoitti:
jamperi kirjoitti:
pmc kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:Viikonloppuna vaihtuu tuo hyvin palvellut rämä 2005 250 kawasaki kxf:ään
Rohkea kaveri

erittäin rohkea.. olen yhden kawasakin omistanu eikä siitä jääny kuin huono maku, hajos kytkinkruunu n.5min ajon jälkeen!! :x

Älkääs nyt äijät..tiedän monta kawaa,mitkä ei ole pamahtaneet..

Heitänpäs jamperille jauhot suuhun, toiminut kuin unelma jo 2h, ei mitään vikaa missää, hyvin lähtee käyntiin jne.
Venttiilithän näissä oli tyyppivikana? tähän on vaihdettu teräksiset pako-ja imu puolelle.


Kyllä se vielä pamahtaa, kun noin kehuskelet 2 tunnin toimimisella

26.9.2010 20:33

Se välttämättä mihinkään pamaha, kysy vaikka Ahosen Tuomakselta ;)

26.9.2010 20:41

Mun mielestä 250 nelari on tosi hyvä ajettava, tukeva, hyvä ohjattavuus jne.
Ite en kyllä takasin piikkiin vaihtaisi.
Mikä nyt on 2005 kawoissa niin huonoa? hyvin huollettu ja kaikki toimii, thats it.

26.9.2010 20:46

öräwä kirjoitti:Se välttämättä mihinkään pamaha, kysy vaikka Ahosen Tuomakselta ;)


Ei tietystikkään. Kaikkihan ne on yksilöitä

26.9.2010 21:35

Nyt olis aika hommata isompaa pyörää alle. Lähinnä -07 450cc rm-z:aa kattellu. Onko minkälaisia kokemuksia? Toinen olis -08 kawa kx450f, Onko niistä mitään käryä?

26.9.2010 21:45

Niissä vanhemmissa pikkukawoissa oli niitte venttiilien poikimisien lisäks muistaakseni myös laatikossa ja jäähdytyksessä puutteita. Ainaki 2004 missä oli sama motti suzukin kanssa. Tiiä sitte tapahtuko 05 muutoksia, muistaakseni ei merkittäviä muutoksia. Toivottavasti sait hyvän tai kokonaan uudestaan rakennetun yksilön.

26.9.2010 22:17

miikkaes kirjoitti:Niissä vanhemmissa pikkukawoissa oli niitte venttiilien poikimisien lisäks muistaakseni myös laatikossa ja jäähdytyksessä puutteita. Ainaki 2004 missä oli sama motti suzukin kanssa. Tiiä sitte tapahtuko 05 muutoksia, muistaakseni ei merkittäviä muutoksia. Toivottavasti sait hyvän tai kokonaan uudestaan rakennetun yksilön.

Isommat syylärit ainakin on 05 mallissa, lämpöongelmiin?
http://www.kisakone.com/engine-189l-p-1143.html

250 4-t vai 125 2-t

2.10.2010 18:46

Olen 14v 175cm pitkä ja nykynen pyörä on toi 85cc Honda. Oon tossa talven aikana vaihtamassa isompaan pyörään et kumpi kannattais ostaa 250 4-t vai 125 2-t vuosimallia 2007 ja siitä ylöspäin ja kertokaapa samalla minkä merkkinen pyörä kannattais ostaa.

2.10.2010 19:19

jonthu kirjoitti:Olen 14v 175cm pitkä ja nykynen pyörä on toi 85cc Honda. Oon tossa talven aikana vaihtamassa isompaan pyörään et kumpi kannattais ostaa 250 4-t vai 125 2-t vuosimallia 2007 ja siitä ylöspäin ja kertokaapa samalla minkä merkkinen pyörä kannattais ostaa.

hyväkuntoinen 2-tahtipiikki, merkki on makuasia, itse ostaisin yamahan.

2.10.2010 19:50

Hei joonas, saan tässä parin viikon aikana selville vaihtuuko pyörä, eli toi mun suzuki saattais tulla myyntiin. Ja on harvinaisen läpikäyty laite, ei pitäis mitään yllättävää tulla. Ei se pikkunelarikaan kyllä välttämättä ois huono vaihtoehto jos oikeesti hyvin huolletun laitteen löydät, ei sillä ajaminen niin kauheesti kalliimmaks tulis.

2.10.2010 21:47

Kuten aikaisemmin jossain kesksutelussa kerroinkin jo, niin ....

Meillä likka 15V ja 167cm vaihtoi vuosi sitten puolikkaaseen ja tänäkesänä (heinäkuussa) piikkiin. Piikillä hän ajaa paljon paremmin kuin puolikkaalla.

Piikki on pikkasen kevyempi kuin puolikas ja painopiste on ilmeisesti pikkusen matalammalla, jolloin pyörän hallinta on meidän tapauksessa ollut helpompaa.

Likka ajoi tänään mun puolikkaalla ja totesi että piikki on parempi. Sanoi mutkien sujuvan paljon paremmin piikillä ja mutkista lähteminenkin on kuulemma helpompaa ja nopeampaa piikillä

Näin meidän kokemuksien perusteella jos rahat riittää, niin kannattanee siirtyä 85:stä piikkiin ja sitten piikistä puolikkaaseen. Jos siis aikoo ajaa J:ssä.

Rahamielessä se on mielestäni ihan se ja sama kummalla ajaa, huoltoa tarvitsevat molemmat ihan riittävästi ja rahaa tuntuu palavan juuri niin paljon kuin haluaa sijoittaa.

2.10.2010 22:26

OA243 kirjoitti:Hei joonas, saan tässä parin viikon aikana selville vaihtuuko pyörä, eli toi mun suzuki saattais tulla myyntiin. Ja on harvinaisen läpikäyty laite, ei pitäis mitään yllättävää tulla. Ei se pikkunelarikaan kyllä välttämättä ois huono vaihtoehto jos oikeesti hyvin huolletun laitteen löydät, ei sillä ajaminen niin kauheesti kalliimmaks tulis.


Tässä juuri laskettiin mitä 150h kohdalla menee SXF:ään, osia n. 1500e:lla (myös kykakruunu, on jo kokolailal paskana, nelari kuluttaa al-kruunua piikkiä enempi), tod. näj. reilu 1800e jotta vois lähtee pisteleen seuraavan kisakauden. Kyllä piikki halvemmaks tulee, kantsii ostaa semmonen ja laittaa suosista kone uusiks. Siis rossikäytössä kun sitä bensaa rupee jo pikkunelarillakin meneen.

OA teki niin, ei tosin osannu odottaa moista miinaa, mutta voin sanoo et se kone on tdellakin tehty perusteellisesti ja kaikki laitettu vimpan päälle. Jos OA on rikastunu ja pääsee vetään nelarilla, kantsis ehkä myydä se piikki vasta talven/seuraavan männän jälkeen... mut jos se sen myy nyt niin ei paljon varmempaa valintaa/yksilöö kyseseen hintaluokkaan oo.

wolvie, mä muistaakseni kommentoin nimenomaan noita mutkia... tänään vedin itse kassarilla pellolla, no se ol perseestä... jo viikko sit tuli aika silmille miten pienissä vauhdeissa pito jo kassarilla häipyy/aikuistne pyörillä vois lyösä vielä reippaasti lisää höyryä... mut etenkin jos on vallia tai spooria niin kyllähän kevyttä peliä mätkii ihan miten tahtoo eikä saa edes käsissä tuntuun!

3.10.2010 0:39

Eniten nyt kiinni siitä että haluaako ne ifissä maksaa kipukorvausta, mikä mahdollistais pyörän vaihdon, ei tässä rikastuttu valitettavasti olla. Mutta ei toi piikillä ajaminenkaan ilmasta ole, ja kyllä sillä väkisinkin antaa tasotusta kavereille, noissa kisatouhuissa ois kumminkin tarkotus olla oikein kunnolla mukana ens kaudella. Mutta nää kuviot on vielä vähän auki, kattoo nyt mitä tässä keksii.

3.10.2010 4:16

ne sieltä iffistä mitää tuu tod.näk. maksamaa.
murtumista, leikkauksista yms maksetaa ja vaikka ne sulle sen 200e sieltä laittais nii ei sitä kannata ootella ihan heti tilille saattaapi mennä hyvinkin sen 6kk..
2006 sain lapaluun murtumisesta pohjolasta rahat 9kk jälkee tällistä mut mutsi hoiteli sillo nuo paperi hommat nii en osaa sanoo kui ahkerasti ja millä aikataululla se on niitä anomuksia lyöny..