Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
19.4.2009 11:51
Ei toimi vaikka mäntä on niin alhaalla kun voi olla.Vaikka kaikenjärjenmukaan pitäs toimia.
19.4.2009 13:14
......
Viimeksi muokannut icecold päivämäärä 3.3.2014 2:09, muokattu yhteensä 1 kerran
19.4.2009 14:33
Ei vuoda,alkoi äskön toimia kun laitoin sen männänlukkoprikan toisinpäin.Semmonen pieni hakanen paino sitä mäntää millin ylöspäin niin sen takia ei toiminut.
Eli taas omaa kädettömyyttä.
19.4.2009 21:36
Pystyykö tuohon kytkimen työsylinteriin vaihtamaan joitain o-renkaita? Kun kytkin toimii aina yhden päivän, mutta seuraavana aamuna kahva on taas ihan lörppö ja kytkimessä ei ole mitään eloa. Ilmauksen jälkeen pystyy ajelemaan koko päivän, mutta sama homma on tehtävä taas seuraavana aamuna. Ei innostaisi koko työsylinteriä vaihtaa kun pyörä on vasta ostettu ei tosin uusi vm98.
20.4.2009 16:00
Kyllä pystyy.
20.4.2009 19:40
pitääkö siihen olla vähän pienempi kuin se alkuperäinen, koska ostin samankokoisen o-renkaan joka ei mitenkään mennyt paikalleen sinne työsylinteriin siinä männässä kiinni, että oiskohan se vanha hieman venähtänyt? eli kannattaako vaan ängetä se samankokoinen paikalleen vai ostaa 0,5-2mm pienempi o-rengas?
21.4.2009 9:26
Ai venähtäny. Mitähän lientä siellä kun kytkimessä on ollu?
21.4.2009 9:37
Ostitko jonku tarvikekaupasta löytyvän yleismallisen O-renkaan vaiko just tuohon sopivan?
21.4.2009 17:11
mineraali öljyjä on kykimessä ollu ja joo se oli yleismallinen o-rengas kun vasta parin viikon päästä saisin sen alkuperäisen.
21.4.2009 18:18
Et oo sit mitannu että se ostamasi on varmasti vähän paksumpi kuin sinne kuuluva.. eikä näin sinne ehjänä tule menemään...
21.4.2009 21:40
mitattiin se mauserilla ja nyt siellä on paikallaan ympärys mitaltaan noin 1-2mm pienempi joka pelittää moitteettomasti. siinä ensimmäisessähän oli siis ympärys mitta ilmeisesti oikea, mutta varmaan paksuus oli pikkuisen liian ohut jonka takia se jäi "mutrulle". minkäs vahvuista mineraali öljyä sinne kannattaa laittaa?
21.4.2009 22:12
Muistaakseni noissa piti käyttää suht ohkasia keulaöljyä, eli jotain 5W. Sillä onko se mineraalia tai synteettistä ei oo merkitystä. Mitään moottoriöljyjä ei kannata kaataa, ovat vähän turhan paksua tavaraa sinne. Jarrunestettä ei noi nitriilikumiset tiivisteet kestä, että jos sitä haluat käyttää, niin ilmeisesti fluorikumiset tiivisteet pitäis iskeä kiinni.
21.4.2009 22:21
Epäilykseni nesteestä heräsi, koska moinen venähtäminen ei ole normaalia, viittaa turpoamiseen. Eli onko kotarissa nyt Magura pääsylkky vai onko vaihdettu kenties AJP? AJP:n vaihto on ollut aika yleistä, koska Magura alkaa kesiä sisältä ja vuotaa painetiivisteen ohi (ilman ulkosta vuotoa siis), AJP:n vaihdolla kytkin kevenee ja AJP:n saa myös trial-myyjiltä, jolloin hinta on alle 100e. Sama osa maksaa Purolla liki 200e, Cellellä 93e, Luhtiksella 85e, "trial" nicci tais myydä 80e?
AJP on jarrunesteelle, jolloin työsylkän tiiviste tarttis vaihtaa vastaavalle matskulle. Oretna, jos ohje on mineraaliöljyä, pitää käyttää mineraaliöljyä. Useimmat sille speksatut tiivisteet ei synteettisiä kestä. 2.5 tai 5 keulaöljy on ok.
22.4.2009 8:55
Mikäs se 200h kohdalla oleva remontti on? Kiertokanki, petarit, tiivisteet ja stefat? Onko ns. pakollinen remontti, kuten männän vaihtokin? -08 pyörään siis kyselen ajettu nyt 170h
22.4.2009 11:00
No mä kyllä avaisin lohkot ja vaihtasin ihan kaikki laakerit + veivin ja tasapainotuksen moottorikoneistamossa tai muussa em. työtä suorittavassa firmassa. Pyttykin sun kantsii katsoa, jos on hoonausjäljet kiillottunu jo lähes kokonana pois, niin hoonauttamalla uudestaan saa tuntuvasti enemmän potkua koneeseen kuin pelkällä männän vaihdolla.