Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
19.2.2014 10:54
Olisi 2008 250cc rm tiedossa, alle 100h ajettu (kuulemma ajettu) enskaa/rauhallisesti, jos pitää paikkaansa niin ei vissiin heti tarvii kierokankee ja petilaakerita vaihtaa jos ei oo välystä havaittavissa.. Mimmosia vaihtovälejä porukka on petilaakereilla ja kiertokangella pitäny..
Muutakin hyvää ja huonoo voi kertoa pyörästä..
19.2.2014 12:35
Kyllä ite oon tykänny ja suositella voin. Omalla oli ajettu 3-4 mäntää kun ostin ja silloin oli petareissa pientä välystä. Ajelin kuitenkin yhen kesän ja sitten ensimmäinen täysiremppa alakertaan. Moitittavaa oli 4-5 männän jälkeen juurikin tuo runkolaakereiden pieni välys sekä vetoakselin laakeri takerteli hiukan.
Siis jos mahdollista niin mg koppa pois ja kokeilee onko välystä. Jos 100h ajettu niin ei pitäis mitään tuntua.
kaasupussi oli iskarista myöskin itellä puhki ja näissä iskareissa kuulemma myös muilla on mennyt. Eli takaiskariakannattaa kuulostella myös
Noilla tunneilla ei pitäis myös pahemmin olla kulumaa keulan liukuputkissa jos edes joskua on keulaa rempattu.
Moottorin lohkojen pultteja kannattaa myös katsoa että onko availtu. Yleensä kyllä huomaa jos on auki käynyt
19.2.2014 13:07
k3mp0 kirjoitti:Kyllä ite oon tykänny ja suositella voin. Omalla oli ajettu 3-4 mäntää kun ostin ja silloin oli petareissa pientä välystä. Ajelin kuitenkin yhen kesän ja sitten ensimmäinen täysiremppa alakertaan. Moitittavaa oli 4-5 männän jälkeen juurikin tuo runkolaakereiden pieni välys sekä vetoakselin laakeri takerteli hiukan.
Siis jos mahdollista niin mg koppa pois ja kokeilee onko välystä. Jos 100h ajettu niin ei pitäis mitään tuntua.
kaasupussi oli iskarista myöskin itellä puhki ja näissä iskareissa kuulemma myös muilla on mennyt. Eli takaiskariakannattaa kuulostella myös
Noilla tunneilla ei pitäis myös pahemmin olla kulumaa keulan liukuputkissa jos edes joskua on keulaa rempattu.
Moottorin lohkojen pultteja kannattaa myös katsoa että onko availtu. Yleensä kyllä huomaa jos on auki käynyt
Joo kiitos infosta!!
Ellen ihan väärin ymmärtänyt niin toinen mäntä menossa siinä pelissä.. Joo siis kyllä mg kopan otan pois ja paikan päällä katson sitä..
Ihan hyvältä peliltä kuulostaa joten kai sen voisi hakea poijes...
7.3.2014 1:26
Onko minkälainen vaikutus moottorin käyttäytymiseen jos läpän ja läppärungon välissä on noin millin rako? Pyörä on Suzuki rm250 07.
10.3.2014 15:12
kuijjuuni kirjoitti:Onko minkälainen vaikutus moottorin käyttäytymiseen jos läpän ja läppärungon välissä on noin millin rako? Pyörä on Suzuki rm250 07.
todennäköisesti aiheuttaa käyntiongelmia..ei välttämättä kierrä kunnolla,ja samaten oirehtii samalla lailla kuin jos olis seokset viturallaan..uudet läpät vaan niin ei tarvi tuskailla turhaan.
12.3.2014 11:07
Noissa moppeleissa on ollut läppien raottaessa jonkun verran käyntiinlähtöongelmia. Hiukan vaikeuttavat käyntiinlähtöä.
12.3.2014 18:03
V-force 3 tilattu.
19.3.2014 10:20
Onko vinkkejä mistä saisi edullisesti sylinterin ja muuta koneremppaan kuuluvaa varaosaa?
Mx24 etc on kyllä katteltuna.
Paikallisella suzuki kauppiaalla kyllä tilauksesta olisi sylinteri, aika kallis kylläkin, vaikka ei tuo missään halpa varmaan ole, mutta usein säästää paljon kun ei merkkiliikkeestä heti ota.
Rm 250 2007 siis kyseessä.
19.3.2014 10:47
uutena nuo sylinterit ovat pirun kalliita, kannattaa kytätä purkaamoista tai vaikkapa ebay:stä jos sattuisi löytymään. Kisakone.fi siellä on muistaakseni 07 RM 250 purkupyöränä, kannattaa soittaa ja kysyä onko sylinteriä.
19.3.2014 12:37
touhu76 kirjoitti:Onko vinkkejä mistä saisi edullisesti sylinterin ja muuta koneremppaan kuuluvaa varaosaa?
Mx24 etc on kyllä katteltuna.
Paikallisella suzuki kauppiaalla kyllä tilauksesta olisi sylinteri, aika kallis kylläkin, vaikka ei tuo missään halpa varmaan ole, mutta usein säästää paljon kun ei merkkiliikkeestä heti ota.
Rm 250 2007 siis kyseessä.
jos ei löydy purkupyttyä niin pinnoita vanha esim poeton aptec :issa briteissä..hintaa tulee n. 250e työlle+postikulut muutaman kympin suuntaansa vakuutettuna lähetyksenä. Oma pytty on pinnoitettu siellä ja nyt mittarissa kohta 65h ilman ongelmia:)
20.3.2014 8:12
Onko tuommoinen rm125 vm.95, minkälainen peli ensimmäiseksi crossiksi? Olisi tulossa ensimmäiseksi crossiksi, eikä tämän seurauksena kovin suuria summia viitsi laittaa.
20.3.2014 16:35
fuurios kirjoitti:Onko tuommoinen rm125 vm.95, minkälainen peli ensimmäiseksi crossiksi? Olisi tulossa ensimmäiseksi crossiksi, eikä tämän seurauksena kovin suuria summia viitsi laittaa.
Pommejahan ne tahtovat olla.
Oppiipahan pyörän tekniikan sen kaiken remppaamisen ohessa perin pohjin. Joillakin loppuu koko mielenkiinto harrastusta kohtaan näiden romuläjien takia.
24.3.2014 10:07
Minkä vuotiset sylinterit menee 2007 rm 250, 05 ylöspäin?
Ebay:stä aika nihkeästi löytyy myös.
24.3.2014 13:57
touhu76 kirjoitti:Minkä vuotiset sylinterit menee 2007 rm 250, 05 ylöspäin?
Ebay:stä aika nihkeästi löytyy myös.
vertaile tuolta eri vuosien rm250 pytyn osanumeroita ja ulkonäköä..
http://www.suzukipart.com/oemparts/a/su ... 7/cylinder
24.3.2014 16:08
Kiitoksia,
tuolla tänään seikkailin myös ja partzillasta näyttäs pikkasen edullisemmin tuollainen löytyä:
http://www.partzilla.com/parts/detail/s ... 37860.html