Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Suzuki RM-Z

1.11.2013 12:44

-09 oli eka ruisku suikka. Niissä oli lohkossa kiksin alla valuvika(puuttui yksi vahvike), joten niitä hajoili jenkeissä jonkin verran. Tästä syystä pyörän tulo suomeen myöhästyikin, Maahantuoja antoi loppupelissä uuden vahvistetun lohkon mukaan, joten suurimpaan osaan pyöristä on se vaihdettu.

Meillä tosin oli tuollanen -09 missä lohkoa ei oltu vaihdettu mutta ihan hyvin kesti. Jos pyörä tosin seisonut 3 vuotta kannattaa varautua ainaskin keskilaakerin vaihtoon. Ja yli 3k ei kannata maksaa tuon ikäisestä ja ajetusta.

Re: Suzuki RM-Z

1.11.2013 12:58

Korjataan sen verran, että -08 oli eka ruisku susuki, niihin vaihdettiin lohkoja. 09 oli jo kestävä.

Re: Suzuki RM-Z

1.11.2013 14:41

Katos perkele, joutu hetken laskeskelemaan noita pyöriä taakse päin, mutta näinhän se oli. Jotenkin oli päässä takertuneena että pikupyörä olis tullut vaan vuodenperässä mutta ei kun ei :D

Re: Suzuki RM-Z

5.11.2013 19:04

Tuli vaihettua 2010 RM-Z250:seen ja oon nyt saksankielisen manuaalin kanssa hämilläni öljynvaihdosta. Tohon menee siis vain moottoriöljy? Ettei vaihteistoöljyä erikseen? Ja kolme pulttia avataan et öljyt tulee pihalle! Hieman monimutkaisempaa ku Hondassa. ;)

Re: Suzuki RM-Z

5.11.2013 23:16

kaks pulttia pohjassa. ja karkea suodatin vaihdepolkimen alla.

Re: Suzuki RM-Z

6.11.2013 8:58

Joo juurikin näin! Ja siis moottoriöljyä vaan sisään?

Re: Suzuki RM-Z

6.11.2013 22:37

Joops, ja mieluusti vielä moottoripyöräöljyä

Re: Suzuki RM-Z

7.11.2013 8:30

Hehheh!
Kyllä on hieno peli, tuntuu Hondan jäljiltä todella hyvältä!

Re: Suzuki RM-Z

7.11.2013 16:17

rescue73 kirjoitti:Moi, kertokaahan enskakärpäsen pureman saaneelle 73kg rossiossille suuntaa antavia jousivakioita, millä vois päästä "enskailun" makuun :nolo: . Pyöränä siis Rmz250 k9 ja nyt paikoillaan std jouset (etu 4,4 taka 5,4) sekä kepit "herkistelty" hitaalle MX-veteraanille mukaviksi muistaakseni Lehdon Peten toimesta. Keulan kasasin minimi öljymäärällä ja öljynä Motorexin 2,5w. Tarkoituksena olisi opetella LUMISPOORIA ensitalvena. :roll:

Kiitos ja kumarrus :s


Vastausten määrästä päätellen Kukaan ei ole ajanut, eikä aja pikkususukilla enskaa :roll:
>kertokaa edes jotain omista muutoksistanne vaikka ette ole saman painoisia :)

Re: Suzuki RM-Z

7.11.2013 21:18

Viime talvena tuli itsekin aloitettua spoorin ajo. Crossi-iskareilla ajelin. Löysäsin vaan klikkereitä ja takaa esijjännitystä sekä nostin keulaputket melkein tankoon asti. Ihan hyvä oli ja makuun pääsi.

Re: Suzuki RM-Z

9.11.2013 22:57

Kiitos tästäkin, entäs oliko kalsaripainoa enempi vai vähempi kuin mulla (73kg)
ja millaiset jouset käytössä?

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin

Re: Suzuki RM-Z

14.11.2013 21:01

Painoa n. 10 kg enemmän, pyöränä oli Hondan crf450. En muista tarkkaan jousien jäykkyyksiä, olisiko edessä ollut 4.6 ja takana 5.5. En ole varma, vakiojouset kuitenkin. Pyörä on jo vaihtunut niin ei voi tarkistaakaan.

Re: Suzuki RM-Z

25.3.2014 14:54

Missä suzukissa on öljyn tarkistus roppu? Netistä lataamani ohjeen mukaan (Suzuki ohjekirja) tarkistus pultti on kytkinkopassa minulla siinä ei ole kuin palikka mitä ei saa pois? vm 2007. Onkohan siinä öljynsuodattimen alla?

Re: Suzuki RM-Z

30.3.2014 13:27

Se on sellainen pyöreä ja "ainoa" kuusiokolokantanen pultti kytkin puolen lohkossa.

Tosin aivan turha kapistus, jos pyörä hyvällä pidolla ja vaihtaa öljyjä tarpeeksi tiuhaan.

Re: Suzuki RM-Z

9.4.2014 13:39

Kertokaas joku viisaampi, miten päin Suzukin 2011 pikkunelarissa ne kytkimen pohjimmaisen massalevyn alle tulevat suuret prikat/shimmilevyt tulevat?

Lituskainen, ohuempi pohjalle ja kiilaava, "kartiomainen" shimmi ilmeisesti pienempi reuna ulospäin, massalevyjä kohti? Eihän näiden väärä järjesty nyt mitään pasko, mutta sviduttaa niitä nyt yritys-erehdys -taktiikallakaan tutkia ja järjestellä......

Varaosakuvasta ei tosiaan tämä asia selviä? :s

Ja samaan hengenvetoon kytkimen kruunun ja ison rattaan alle tulevien kahden samantapaisen levyn järjestyksen jos joku kertoisi. Niitä kun ei varaosakuvassa ole edes eritelty.Tosin näiden järjestyksellä tuskin yhtä paljon seksuaalista merkitystä, eivät ainakaan silmin nähden poistamitään välystä? Lähinnä keskittävät vain rattaan kiinnitysvaiheessa?