Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

19.11.2011 11:48

-hannibal- kirjoitti:mielestäni en tee mitään väärää jos pyörä esim. rekisterissä? vai teenkö? ;) mun mielestä jos saan toimivan,suht tehokkaan pyörän jäärata ajeluunki vaikka 500-600eurolla nii enpä tiiä onko kovin iso sijotus? jos alkaa kyllästyttää niin myy tonnilla veke ja hommaa jonkun nelarin alle. mutta ongelmanha siitäki saa :lol:


Siitä en sitten tiedä jos ton vehkeen saa rekisteriin. Toimivaa pyörää ei saa 500-600 eurolla. Siitä saa jo yli puolet helposti upotettua pelkkiin iskunvaimentimiin ton ikäsen peliin moottorista puhumattakaan. En ymmärrä kuka -91 pyörästä maksais 1000€, nelaria siihen rahaan ei ainakaan saa. Mutta tää on netissä ihan typerää.

Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

19.11.2011 12:00

pyörä ollu rekisterissä ja rekisteriote löytyy. mun mielestä sillä pitäis uudet paprut saada ja kilpi. ja joo tonnilla ei saa nelaria,mutta siihen ku laittaa toisen ja kolmannen tonnin lisää niin sillon saa ;) tai sitte tekee vaan niin että ajaa ite tolla pyörällä mitä ajaa ja ostaa sit nelaria eri tonneilla. 8o ja mitä noita palikoitten hintoja kattelin koneeseen niin kyllä sinne kampura irtoo varmaan alle 300e. ja ei sun tarvii tulla mulle siitä jurisee jos SUN mielestä ei oo järkevää.

Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

19.11.2011 18:42

-hannibal- kirjoitti:pyörä ollu rekisterissä ja rekisteriote löytyy. mun mielestä sillä pitäis uudet paprut saada ja kilpi. ja joo tonnilla ei saa nelaria,mutta siihen ku laittaa toisen ja kolmannen tonnin lisää niin sillon saa ;) tai sitte tekee vaan niin että ajaa ite tolla pyörällä mitä ajaa ja ostaa sit nelaria eri tonneilla. 8o ja mitä noita palikoitten hintoja kattelin koneeseen niin kyllä sinne kampura irtoo varmaan alle 300e. ja ei sun tarvii tulla mulle siitä jurisee jos SUN mielestä ei oo järkevää.

Jos pyörä on oikeasti valkokilpinen, se kannattaisi entisödä kunnolla, eikä ainakaan alkaa maalaamaan muoveja. Mikä on teho rekisteriotteessa? Kampura maksaa 300-400, mäntä 100, linkun ja swingin laakerit 100 jne...

Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

19.11.2011 20:01

juuri näin! ei mitään virityksiä vaa kunnolla alkuperästä vastaavaksi. ;)

Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

20.11.2011 19:02

34Kw lukee papruissa. ja joo valkokilpinen. tangosta löytyy namiskat vilkuille ja pilleille mutta niitä laitteita ei sit oo kuiteskaa... mutta mikäs siinä nyt niin sit vaikuttaa että onko valkokilpi tai ei että nimenomaan kannattaa entisöidä ku eka sain rokotusta että mite höntsäilijät on perseestä ja että toivottavasti en kampuraa sais

Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

20.11.2011 20:55

-hannibal- kirjoitti:34Kw lukee papruissa. ja joo valkokilpinen. tangosta löytyy namiskat vilkuille ja pilleille mutta niitä laitteita ei sit oo kuiteskaa... mutta mikäs siinä nyt niin sit vaikuttaa että onko valkokilpi tai ei että nimenomaan kannattaa entisöidä ku eka sain rokotusta että mite höntsäilijät on perseestä ja että toivottavasti en kampuraa sais

Se että pyörällä saattaa olla jotain arvoa, ei muuta sitä tosiasiaa että crossi/enska pyörällä kylillä "höntsäily" on perseestä.Sitten kun sulla on pyörän ajamiseen oikeuttava ajokortti taskussa varmaan ymmärrät asian.

Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

20.11.2011 20:59

201262 kirjoitti:
-hannibal- kirjoitti:34Kw lukee papruissa. ja joo valkokilpinen. tangosta löytyy namiskat vilkuille ja pilleille mutta niitä laitteita ei sit oo kuiteskaa... mutta mikäs siinä nyt niin sit vaikuttaa että onko valkokilpi tai ei että nimenomaan kannattaa entisöidä ku eka sain rokotusta että mite höntsäilijät on perseestä ja että toivottavasti en kampuraa sais

Se että pyörällä saattaa olla jotain arvoa, ei muuta sitä tosiasiaa että crossi/enska pyörällä kylillä "höntsäily" on perseestä.Sitten kun sulla on pyörän ajamiseen oikeuttava ajokortti taskussa varmaan ymmärrät asian.

Ihan mielenkiinnosta että mistäs sä tiiät mitä korttia multa löytyy? :s ja tuskin se mihinkää muuttuu se höntsäily vaikka kortti oiski. sillo vaa ajetaa isompaa siivua ja katuenskat/smotot alla. joo ja jammuunki löytyy katukumit että ei ongelmaa sinänsä.

Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

20.11.2011 22:14

-hannibal- kirjoitti:
201262 kirjoitti:
-hannibal- kirjoitti:34Kw lukee papruissa. ja joo valkokilpinen. tangosta löytyy namiskat vilkuille ja pilleille mutta niitä laitteita ei sit oo kuiteskaa... mutta mikäs siinä nyt niin sit vaikuttaa että onko valkokilpi tai ei että nimenomaan kannattaa entisöidä ku eka sain rokotusta että mite höntsäilijät on perseestä ja että toivottavasti en kampuraa sais

Se että pyörällä saattaa olla jotain arvoa, ei muuta sitä tosiasiaa että crossi/enska pyörällä kylillä "höntsäily" on perseestä.Sitten kun sulla on pyörän ajamiseen oikeuttava ajokortti taskussa varmaan ymmärrät asian.

Ihan mielenkiinnosta että mistäs sä tiiät mitä korttia multa löytyy? :s ja tuskin se mihinkää muuttuu se höntsäily vaikka kortti oiski. sillo vaa ajetaa isompaa siivua ja katuenskat/smotot alla. joo ja jammuunki löytyy katukumit että ei ongelmaa sinänsä.

Jos katsoo sun kalustoasi, minkä olet itse tuohon sivuun laittanut, epäilen että ei taida ikä vielä riittää...

Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

20.11.2011 22:17

sitä täytyy päivittää. apikkaa oo ollu pitkää aikaa.

Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

21.11.2011 0:31

ja muista et jos et aja kevari korttia ni saat vasta 22 vee aja jamppii!! mut jatketaanpa tätä oikeaa aihetta... ja kaikki katsomaan taas keväällä classic crossi salon kavilannummelle :P

Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

21.12.2011 14:38

Moro!

Työn alla olisi tuollainen CR500 vm.-88. Onko ideoita mistä saisin;

-Haitarinkumit
-Takahaarukan PROLINK tarrat
-Ilmanohjaimet
-CR500 tarrat ilmanohjaimiin

Ebaystä saa osan mutta ajattelin etsiskellä vielä kotimaan kamaralta. Luulisi että haitarinkumeja ainakin saisi. Oletteko käyttäneet jotain kotmaista tarran valmistajaa jota suosittelette?

Myös satulanpäällinen on hakusessa.

Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

21.12.2011 21:24

Ulkomailta löytyis tämmösiä..
http://www.vmxracing.com/
http://mxm.co.uk/
http://ceetracing.com

ja orkkis osia:http://www.cmsnl.com

Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

21.12.2011 21:41

Ebaysta löytyy aika hyvin osia vahoihinkin pyöriin:

Haitarikumeja

Pro-Link tarroja

Ilmaohjaimet

CR500 tarrat

Täydellinen satula

Laita sitten tänne kuvia projektin etenemisestä!

Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

27.12.2011 1:48

Ruotsin viissatasten MM 1987,selostajina eppu mäkelä ja mika kouki.
1.erä
2.erä

Kasikymppisten joukkue-sm pori 1984.http://www.youtube.com/watch?v=cLBeRTz4njI

Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

13.2.2012 22:10

Tossa velipojan duunissa poiketessani näin vihdoin ton lehtijutun, missä Motorradissa testattiin meidän 1989 KX500:sta ja 2012 Honda Crf 450. Testiä tehtiin viime syksynä sänkipellolla ja siinä oli ihan hauskaa knoppitietoa kiihtyvyydestä. Honda on jonkun verran nopeampi vaikka Kawassa oli tehoputkea ym.

0-40km/h
Kawa 1,9 s / 9,7 m
Honda 1,8 s / 9,2 m

0-60km/h
Kawa 3 s / 24 m
Honda 2,9 s / 24 m

0-80km/h
Kawa 4,7 s / 56 m
Honda 4,4 s / 54 m