Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

17.10.2009 11:15

Timo.S kirjoitti:
sumppa kirjoitti:Onhan 200cc Samussa startti ja akkukin? Akulta kytkimen kautta valoille?

Muuten kyllä, mutta itel on samurai 150 rungossa tuo 200cc samurain kone, joten startti ja akku on otettu pois. Sammutusnappi on itellä turha kun en sitä käytä, saiskos siitä sopivat johdot valolle?


Mitä häh? Oon nyt varmaan tyhmä kun en tajua millä sen järkevästi sammutat?

17.10.2009 15:31

Mitä häh? Oon nyt varmaan tyhmä kun en tajua millä sen järkevästi sammutat?

Katsos siitä tyhjäkäyntiruuvista, kun itellä on sen sammutusnapin käyttö rikkonut tulpan pariin kertaan :roll:

samurai 200cc

17.10.2009 16:27

moro! Nyt on pihassa 200cc samurai crossi. Samurai röpöttää yläkierroksilla, eikä sitten ota kierrosta. Kun ei ole vaihde päällä eikä siis ajeta niin pyörä ottaa paljon paremmin kierrosta, mutta kuitenkin pätkii ja vähän röpöttää. Vika on ollut uutuudestaan asti. Kyselimme jo yhdeltä mieheltä, että mikä voisi olla vikana, niin hän sanoi että nokka akseli voisi olla yhden pykälän liian takana, eli venttiilit aukeaisivat liian myöhään, voisiko olla näin, ja miten nokka akselia voisi säätää? Jos jollakin olisi tähän neuvoja, niin niitä otetaan vastaan.

17.10.2009 16:51

Aika varmasti liian iso suutin kaasuttimessa.

samurai 200cc

17.10.2009 18:42

ei se oikein voi, koska kun crossi ostettiin, oli sama ongelma, ja en usko että ollut liian suuri suutin jo uutena, ja nyt suutin porattu isommaksi.. jos muilla on viellä joitakin mietteitä, että mikä siinä voisi olla, niin niitä otetaan vastaan..

17.10.2009 19:20

Koitappa toimiiko ilman ilmansuodatinta paremmin. Ja voi siinä olla uutena vääränkokoinen suutin, varmasti 95% kiinalaisista pyöristä on uutena säädöt ihan vituillaan. Näin siis kahdessa omassani ollut. Kokeile myös uudella tulpalla, jos siinä on alkuperäinen tulppa paikallaan nii sekin voi olla perseestä. Neulan säädöllä voit saada ihmeitä aikaan. En jaksa uskoa että vika olis ajoituksissa.

17.10.2009 19:55

Ja jos suutin vielä porattu niin epäilenpä että aika roimasti rikkaalla käy. Harvoin käsipelillä saa suuttimen reiästä "sopivaa". Edellä mainitut säädöt auttaa varmasti..

samurai

17.10.2009 21:52

pitää huomenna kokeilla, kun pääsen tallille. Tulppa on kyllä jo vaihdettu pois kiinalaisesta. Saakos noihin samurain vakio kaasareihin mistään suuttimia yms..
Sitten viellä yksi kysymys ryypystä.. kummin ryyppy on päällä, se vipu ylhäällä vai alhaalla?

17.10.2009 22:13

Ota suutin mukaan ja lähde johonkin alan liikkeeseen kysymään. Ainakin omassa piikissä on päällä kun vipu on ylhäällä. Huomaa kai sen siitä että miten käynti muuttuu kun liikutat sitä vipua?

samurai

17.10.2009 22:56

niin se pitäisi huomata, mutta kävi vaan mielessä, kun 110 samurai on just samanlainen ryyppy päällä, kun tuo samurai nyt.. Millaisia ilmanputsareita olette noissa käyttänyt? vakio tai jotain muunlaista?

17.10.2009 23:25

[2fast4you] kirjoitti:niin se pitäisi huomata, mutta kävi vaan mielessä, kun 110 samurai on just samanlainen ryyppy päällä, kun tuo samurai nyt.. Millaisia ilmanputsareita olette noissa käyttänyt? vakio tai jotain muunlaista?


Samat hyväksihavaitut putsarit käy tähän ku muihinkin pyöriin. Osta vaikka Pipercross, varma valinta.. Myös minicrosseista tutut Kitaco ja UNI ovat varmasti hyviä. Eikä mitään powerfilteria tai vastaavaa vaan vaahtomuovisuodatin.

samurai

31.10.2009 21:18

ilmaa saa kyllä tarpeeksi. tänään taas ajelin ja testailin, niin totesin taas, että alakierroksilla vääntää ja keuliikin, mutta sitten kun lisäät kaasua, niin käy ihan samalla tavalla kuin olisi "rajoitin" elikkä siihen tyssää kirroksen ottaminen, kun kaasua lisää hiljalleen, niin ottaa viellä vähän lisää kierrosta.. käyntiinkin lähtee ihan hyvin.. osaisiko joku sanoa viellä jotain neuvoja?

1.11.2009 15:28

[2fast4you] kirjoitti:ilmaa saa kyllä tarpeeksi. tänään taas ajelin ja testailin, niin totesin taas, että alakierroksilla vääntää ja keuliikin, mutta sitten kun lisäät kaasua, niin käy ihan samalla tavalla kuin olisi "rajoitin" elikkä siihen tyssää kirroksen ottaminen, kun kaasua lisää hiljalleen, niin ottaa viellä vähän lisää kierrosta.. käyntiinkin lähtee ihan hyvin.. osaisiko joku sanoa viellä jotain neuvoja?


Aika montaki kertaa vissiin sulle koitettu neuvoa täällä että käy liian rikkaalla. Ainakin ensiksi sitä epäilisi kertomas perusteella. Etsi pienempi pääsuutin.

2.11.2009 18:17

"kun kaasua lisää hiljalleen ottaa vielä vähän lisää kierrosta..." eiks toi oo ihan selvästi vaan vähän liian rikkaalla?

28.11.2009 15:08

Mikäköhän on vialla, ku heti käynnistyksen jälkeen kierrokset on ihan tapissa? Seos ja tyhjäkäynti -ruuvien vääntely ei auta mtn. Luisti toimii eikä oo imuvuoto.