Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

16.8.2010 21:15

En tarkoita niitä metallisia rajoittimia. Eli kun läpät ja kaikki ovat kasassa, niin hiilikuitu läppä vastaa siihen muoviseen "kehikkoon", joka on sen hiilariläpän kokoinen ja siinä on kaksi isoa reikää. Mikä hitto sitten lieneekään?

Tuolla purkuosa sivuilla tuotteen kohdalla lukee, että läpät irvistävät hieman.

18.8.2010 15:44

CR250 kirjoitti:...mielestäni kampiakselinratas ei saisi liikkua tähän tapaan? Kuitenkin tuo kampuranratas on enää ainoa vaihtoehto, mistä öljyä pääsee kammion puolelle. Vaihdoin stefan ja holkin varmuuden välttämiseksi ja samalla huomasin, miten "löysästi" ratas on akselilla kiinni.

Tässä videopätkä välyksestä n. 30h ajon jälkeen.
http://www.youtube.com/watch?v=rbdS0EWY5VM

itsekkin hoksasin sen, sama vika oli tuossa minun cr:Ssä, kyktin koppaan voisi varmaan tehdä semmoisen luukun josta vois aina kiristellä sitä pulttia siitä.....

18.8.2010 22:04

richart-_- kirjoitti:
CR250 kirjoitti:...mielestäni kampiakselinratas ei saisi liikkua tähän tapaan? Kuitenkin tuo kampuranratas on enää ainoa vaihtoehto, mistä öljyä pääsee kammion puolelle. Vaihdoin stefan ja holkin varmuuden välttämiseksi ja samalla huomasin, miten "löysästi" ratas on akselilla kiinni.

Tässä videopätkä välyksestä n. 30h ajon jälkeen.
http://www.youtube.com/watch?v=rbdS0EWY5VM

itsekkin hoksasin sen, sama vika oli tuossa minun cr:Ssä, kyktin koppaan voisi varmaan tehdä semmoisen luukun josta vois aina kiristellä sitä pulttia siitä.....


Niin, no,.. pultti on kyllä kiinni ja pysyy. Olisi pitänyt ehkä sittenkin hankkia orkkis kampura.

21.8.2010 15:49

Ne olivat sitten ilmeisesti "dual-stage" läpät, joita ihmettelin. Sain tilattua normaalit yksiosaiset läpät.

Seuraava kysymys olisi, että mitkä ovat kaasuttimen asetukset vakiona? Pääsuutin, muut suuttimet (?) neulan asento yms.

Ja vuosimallihan oli 1988.

25.8.2010 12:26

CR250R vaihteistoöljyn "katoamiseen" löytyi selvitys kampiakselin valmistajalta.

Selvittelin maahantuojan kautta ko. ongelmaa ja Wisecolta oli tullut vastaus, että 92-01 kampiakselin kanssa on ollut ongelmia mitoituksissa, eli akseli on liika pitkä, jolloin ratas jää "löysälle".

Tämä vinkkinä niille, joilla on vastaavaa vikaa Wisecon kampakselin kanssa.

26.8.2010 0:31

CR250 kirjoitti:CR250R vaihteistoöljyn "katoamiseen" löytyi selvitys kampiakselin valmistajalta.

Selvittelin maahantuojan kautta ko. ongelmaa ja Wisecolta oli tullut vastaus, että 92-01 kampiakselin kanssa on ollut ongelmia mitoituksissa, eli akseli on liika pitkä, jolloin ratas jää "löysälle".

Tämä vinkkinä niille, joilla on vastaavaa vikaa Wisecon kampakselin kanssa.

Ahaa,aika outoa,wiseco on kuitenkin yleensä laadukasta..Kiitos ja jollekin varmaan tarpeellinen tieto.
Selvittiks ne mitään,et samaa ois muissakin,kuin vaan hondassa?

26.8.2010 8:04

timpax41 kirjoitti:
CR250 kirjoitti:CR250R vaihteistoöljyn "katoamiseen" löytyi selvitys kampiakselin valmistajalta.

Selvittelin maahantuojan kautta ko. ongelmaa ja Wisecolta oli tullut vastaus, että 92-01 kampiakselin kanssa on ollut ongelmia mitoituksissa, eli akseli on liika pitkä, jolloin ratas jää "löysälle".

Tämä vinkkinä niille, joilla on vastaavaa vikaa Wisecon kampakselin kanssa.

Ahaa,aika outoa,wiseco on kuitenkin yleensä laadukasta..Kiitos ja jollekin varmaan tarpeellinen tieto.
Selvittiks ne mitään,et samaa ois muissakin,kuin vaan hondassa?


Ei ollut puhetta muista Wisecon tuotteista. Kaikki on näköjään mahdollista...

4.9.2010 15:32

Moro, tietäiskö kukaan käykö 125cc Cr:än ja 250cc Cr:än USD-keulan osat yksiin ??
Esim, jos on 125cc keulaputket, ja t-palat, nii voiko kasailla niistä ? ainakin pyörä näyttää ulkopuolisesti aika samalta..

5.9.2010 20:17

Mr_Simppa. kirjoitti:Moro, tietäiskö kukaan käykö 125cc Cr:än ja 250cc Cr:än USD-keulan osat yksiin ??
Esim, jos on 125cc keulaputket, ja t-palat, nii voiko kasailla niistä ? ainakin pyörä näyttää ulkopuolisesti aika samalta..


Siis 125cc keulaputket ja 250cc t-palat.

5.9.2010 22:02

meinaan itselle tilata tuon wisecon kampiakselin, olettako minkä laisia patentteja keksineet siihen pituus ongelmaan?

6.9.2010 8:52

richart-_- kirjoitti:meinaan itselle tilata tuon wisecon kampiakselin, olettako minkä laisia patentteja keksineet siihen pituus ongelmaan?

Kannattaa kysyä paljonko on alkuperäisen ja tarvikampuran hintaero..meinaan,ettei tarvi miettiä
pituus asioita.

8.9.2010 23:08

richart-_- kirjoitti:meinaan itselle tilata tuon wisecon kampiakselin, olettako minkä laisia patentteja keksineet siihen pituus ongelmaan?


Orkkis kampura oli jotain 370€ eli melkein tuplaten Wisecoon/Proxiin verrattuna. Eiköön nuo Wisecolla saane tuon mitan vielä kohdilleen..

9.9.2010 8:53

CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:meinaan itselle tilata tuon wisecon kampiakselin, olettako minkä laisia patentteja keksineet siihen pituus ongelmaan?


Orkkis kampura oli jotain 370€ eli melkein tuplaten Wisecoon/Proxiin verrattuna. Eiköön nuo Wisecolla saane tuon mitan vielä kohdilleen..

Kampiakseli CR125R 97-04 | lisätiedot
Täydellinen kampiakseli




199.00 €
Motokeitaasta ylöjärveltä
Sori! Olikin 125.n hinta :nolo:
Viimeksi muokannut timpax41 päivämäärä 11.9.2010 21:07, muokattu yhteensä 1 kerran

11.9.2010 1:30

richart-_- kirjoitti:meinaan itselle tilata tuon wisecon kampiakselin, olettako minkä laisia patentteja keksineet siihen pituus ongelmaan?


Jeesbox.. epäilys taisi olla oikea, eli Wisecolla ollut sorvarilla vielä Jack Danielssit veressä, kun meikän kampuraa sorvasi. Maanantaina pitäisi olla uusi kampura "ovella", josko nyt loppuisi tämän kanssa vatulointi....

14.9.2010 23:21

CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:meinaan itselle tilata tuon wisecon kampiakselin, olettako minkä laisia patentteja keksineet siihen pituus ongelmaan?


Jeesbox.. epäilys taisi olla oikea, eli Wisecolla ollut sorvarilla vielä Jack Danielssit veressä, kun meikän kampuraa sorvasi. Maanantaina pitäisi olla uusi kampura "ovella", josko nyt loppuisi tämän kanssa vatulointi....


Jeps.. tänään sai koneen läjään ja uusi Wisecon kampura oli n. 0,5mm lyhkäisempi, mitä petilaakeri, holkki ja ratas yhdistelmä teki, joten nyt on ratas "kiinni".

Vaihdon yhteydessä huomasi, miten vaihteistoöljy vaikuttaa petilaakeriin, sillä kytkimen puoleisessa petilaakerissa oli jo välystä.

Jos tuota öljyn kulunkia ja kampuran rattaan välystä ilmenee Wisecon kampuralla niin suosittelen pistämään sen takaisin maahantuojalle ihmeteltäväksi