Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
16.4.2014 19:42
kyllä on tullu vielä. hidas toimitus muuten ok! todella hyvin toimii! mukava tehonlisäys! suosittelen
16.4.2014 21:41
Paljonko tuli maksaa, siis toimitus kulut jne...Kiinnostaa sen verran
17.4.2014 11:23
ripekosk kirjoitti:mistähän mahtaa johtua kun jäähdytin nesteet menee vaihdelaatikkoon? Vaihteisto öljy on aina ihan valkosta.
Toinen kysymys, että onko mahdollista kaasukahvan liikettä säätää lyhyemmäksi? Ei pystyssä ajaessa tahdo saada kaasua pohjaan.
Todennäköisimmin vesipumpun vesi ja öljystefat vaihtokunnossa..pistä samalla uus laakeri kun vaihdat ne..ja tarkista ettei vesipumpun akseli oo urilla stefojen kohdista.jos on uraa niin uus akseli kans tarvitaan..urautunut akseli syö uudet stefat vituksi ajan myötä..
17.4.2014 12:19
sklitva kirjoitti:ripekosk kirjoitti:mistähän mahtaa johtua kun jäähdytin nesteet menee vaihdelaatikkoon? Vaihteisto öljy on aina ihan valkosta.
Toinen kysymys, että onko mahdollista kaasukahvan liikettä säätää lyhyemmäksi? Ei pystyssä ajaessa tahdo saada kaasua pohjaan.
Todennäköisimmin vesipumpun vesi ja öljystefat vaihtokunnossa..pistä samalla uus laakeri kun vaihdat ne..ja tarkista ettei vesipumpun akseli oo urilla stefojen kohdista.jos on uraa niin uus akseli kans tarvitaan..urautunut akseli syö uudet stefat vituksi ajan myötä..
Kiitoksia! Kokeilen tuota.
17.4.2014 21:56
Eikai tuosta joudu purkamaan lohkoo palasiksi?Avasin vesipumpun kopan ja ei se propelli tai se systeemi sieltä pois lähde.
18.4.2014 11:42
ripekosk kirjoitti:Eikai tuosta joudu purkamaan lohkoo palasiksi?Avasin vesipumpun kopan ja ei se propelli tai se systeemi sieltä pois lähde.
Kytkinpuolen lohko pitää ottaa irti jotta vesipumpun akselin sisäpuolen mutterin saa auki ja laakerit ja stefat veks.Ei oo paha homma.Ainoa miina on mun mielestä se ettei merkkaa mihin kukin lohkon ruuvi kuuluu,ei oo kiva sovitella 15 eripituista ruuvia paikoilleen jos ei muista mihin kukin kuuluu..kannattaa siis tehä esim pahviin sapluuna missä ruuvit on lohkon reikiä vastaavissa reijissä järjestyksessä.
Vesipumpun kopan tiivisteiden ja tiivistepintojen puhtaus (öljyt ja jäähdytinnesteet syytä pyyhkiä tarkkaan pois) on tärkeää.Mulla joskus alkas uudet vesipumpun kopan tiivisteet kusemaan,kun tiivisteessä yhessä kohdassa oli pieni öljyläiskä.Samaten kopan ruuvien kiristys ristikkäisessä järjestyksessä on must>>jos kansi on vähänkin kanissa,tiiviste ei pakosti pidä kunnolla.
Tiivisteliimat kannattaa kans unohtaa..täytyy olla paperitiiviste että jää sopivat välykset kytkinlohkon ja kampikammiolohkon välissä oleville kytkimen yms. osille.
Yks mikä ainakin Honda CR:ssä on aina vähän vmäinen,on lohkon takaisinlaittaminen,kiksin mekanismin jousi ei tykkää mennä lohkossa olevaan tilaansa kovin helposti,välillä jää jotenki kaniin kytkinlohkon kiristyksen jälkeen ja kiksi ei sitten liiku kunnolla.vähä sen kans joutuu aina askarrella että saa kiksin pelittään smuutisti.
18.4.2014 20:37
Kytkinpuolen lohkon kun ottaa irti niin siinähän pitää ensinnäki sylinterit, kaasarit yms ottaa pois, ne jo otinkin pois, mut täytyyhän kone ottaa rungosta myös irti? aikamoinen homma.
18.4.2014 21:47
Kyllä pitää ottaa pois....Ei paha homma tai no riippuu vähän.
21.4.2014 18:14
Tuossa noita lohkoja yritin irroitella.Ongelma on se etten saa vauhtipyörää ulos vedettyä normi yleisvetimellä. Vauhtipyörän keskimutterin ympärillä on jengat mihin ilmeisesti hussen erikoisavain laitetaan. Mistähän noita löytyy? MP-racingilla näytti tyhjää.
22.4.2014 2:49
Mitä läppiä ja läppärunkoa suosittelette? Missä paras hinta/laatusuhde?
22.4.2014 8:04
jos vakioläppärunkoon haluat paremmat läpät,niin laita boyesen pro series läpät.jos taas uutta läppärunkoakin kaavailet hommaa boyesen rad valve tai v force 3..Jenkkifoorumeita googlettamalla varmasti selviää kumpi on parempi just sun pyörään,veikkaisin että vforce on parempi.omaan Hondaan se toi mukavasti herkkyyttä,ja ehkä hiukan alatehojakin..
23.4.2014 4:14
Mulla on tulossa omaan pyörään mp racingilta toi 144 kitti. Mitä porukka arvelis onko eroja 144 mukana tulevalla kannella, vhm ja vhm 144 sopivaks sorvatulla palotitalla. Vhm palotila 11.20 insertillä. Ilmeisesti ilman sorvausta puristuspaineet yli 16.
28.4.2014 19:50
Tuli vesipumppu remppa tehtyä. Vesipumpun akselin stefan vaihto tais auttaa asiaan, nyt pysyy vedet ja öljyt erillään. Vesipumpun akseli oli aika urilla, että voi olla ettei kauaa kestä. Nokkela kaveri olisi tuon stefan vaihtanut ihan ottamalla vesipumpun kopan auki, ruuvannut vesipumpun siivet auki pitämällä moottoria paikoillaan ja samalla vesipumpun ratasta jolloin nuo siivet olisivat lähteneet auki. Ja siinä se stefa olisi ollut. Mitään ruuvia ei ollut lohkon sisällä.
29.4.2014 9:17
ripekosk kirjoitti:Tuli vesipumppu remppa tehtyä. Vesipumpun akselin stefan vaihto tais auttaa asiaan, nyt pysyy vedet ja öljyt erillään. Vesipumpun akseli oli aika urilla, että voi olla ettei kauaa kestä. Nokkela kaveri olisi tuon stefan vaihtanut ihan ottamalla vesipumpun kopan auki, ruuvannut vesipumpun siivet auki pitämällä moottoria paikoillaan ja samalla vesipumpun ratasta jolloin nuo siivet olisivat lähteneet auki. Ja siinä se stefa olisi ollut. Mitään ruuvia ei ollut lohkon sisällä.
vähä mun moka ku sanoon jotta kytkinlohko pitää purkaa..hondassa ei lohkoa irrottamatta saa akselia,öljystefaa ja laakeria vaihdettua..Mulla on kans hiukan urallinen vesipumpun akseli (uus akseli stefoineen ja laakereinen odottaa hyllyssä) ..on siinä stefat kestäny n. 30h, joutuu vaan neuroottisesti katella syyläriin ja vaihdelaatikkoon ettei vaan käy huonosti..viimeen ku stefa hajos,sylki laatikkoon puolet j.nesteistä,loput kiehui syyläristä veks,oli kiinnileikkaaminen aika täpärällä..