Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Husqvarna WR

17.5.2013 20:17

Ei kellään ois kertoa, mistä saan husqvarna wr -07 sylinterin uutena? Googlaamalla ei löydy muutakun 144cc, mutta 125cc hakusessa. Huollon kautta tilattu kaks viikkoa sitten sylinterisarja ja tänään sanoivat, että saattaa mennä vielä kauankin. Ajattelin vaan, jos joku tietäisi, että saisko esim. ulkomailta tilattua tms?

Re: Husqvarna WR

18.5.2013 12:23

Tuossa kasailin weeran alakertaa, niin huomasin että tuo kytkimenpuolen holkki kampuralla menee laakerille asti, miten sen kanssa kannattaisi menetellä notta pysyis laakeria hallailemasta?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Husqvarna WR

20.5.2013 20:27

Mistäs saa wr:ään mäntäsettejä ja läppärunkoon uusia läppiä?

Re: Husqvarna WR

20.5.2013 21:14

Mazamaza kirjoitti:Tuossa kasailin weeran alakertaa, niin huomasin että tuo kytkimenpuolen holkki kampuralla menee laakerille asti, miten sen kanssa kannattaisi menetellä notta pysyis laakeria hallailemasta?


mitä tarkoitat? luultavasti holkin päälle tulee ratas joka kiristetään mutterilla tai pultilla kampuraan kiinni. Kampura siis pitäisi olla tiiviinä pakettina ratas+holkki+laakeri ja toiselle reunalle jäädä välykset.

Re: Husqvarna WR

20.5.2013 23:08

jo kirjoitti:
Mazamaza kirjoitti:Tuossa kasailin weeran alakertaa, niin huomasin että tuo kytkimenpuolen holkki kampuralla menee laakerille asti, miten sen kanssa kannattaisi menetellä notta pysyis laakeria hallailemasta?


mitä tarkoitat? luultavasti holkin päälle tulee ratas joka kiristetään mutterilla tai pultilla kampuraan kiinni. Kampura siis pitäisi olla tiiviinä pakettina ratas+holkki+laakeri ja toiselle reunalle jäädä välykset.


Tuohon kampuran päähän holkin jälkeen tulee kaksi hammasratasta ja sitten kun ne kiristää niin holkki ottaa laakerin sisäkoolin ja se ei pyöri kampuran mukana (ahistaa) koska tiivistää tuon stefan ja kampuran välin jottei öljyä mene kampikammioon, siksi en usko että sen pitäisi mennä laakerille asti, joten päättelin että kysyisin neuvoa ehkä asiasta tietäviltä jotka oisi joskus samaa pähkäilleet.. :roll: , olisiko sillä jotain merkitystä kummalle puolelle kampuran laittaa kiinni ensin?, tosin laakerihan pysyy siinä samassa paikassa ja holkki tulee kuitenkin laakeria vasten jos hammasrattaat tuosta päästä kiristää :s

Re: Husqvarna WR

25.5.2013 10:31

Tässä uutta pyörää etsiskellessä on silmiin osunut tällainen: http://www.nettimoto.com/husqvarna/wr/1491102
Mietin vain että kun se on enduro niin miten se soveltuisi pääasiassa crossi käyttöön kun alusta luonnollisesti löysempi kun crossipyörissä, mutta sitähän voi säätää oman maun mukaan. Mutta vaatiiko se esimerkiksi takapamppuun jäykemmän jousen ja eteen jäykemmät öljyt/jouset. Pyörä itsessään on ilmeisesti ihan yhtä pätevä laitos kuin muittenkin merkkien pyörät.

Vai pitäisikö ihan suosiolla ostaa crossipyörä? Tuossa hussessa houkuttelee tuo iskutilavuus ja se että vääntö on kuulemma hyvin tasainen, vaikka omasta mielestä kyllä 250cc 2t:kin on hyvin tasavahva puurtaja.

Pyörähän tulisi harrastekäyttöön crossiradalle ja välillä enduro spooriin ja talvisin jäällä ajoon.

Re: Husqvarna WR

26.5.2013 23:37

Osaisko joku sanoa, meneekö -07 WR:ään samanvuotisen sm hussen mittari suoraan kiinni?

Husqvarna WR

27.5.2013 10:24

Hei!

Nyt olisi apu tarpeen! Jos ei muuta niin "mutu" tietokin kelpaa koska alkaa pikkuhiljaa tuntua että lähtee tuo husky Kuusankosken kuormaan jos sitä ei saa toimimaan! :D

Eli nyt on käynyt niin että huskystä on mennyt laatikko sekaisin!
Husqvarna on 250cc -96.
Sen sata kertaa olen jo purkanut ja kasannut koneen mutta aina vaan tökkii, välillä toimii ykkönen ja kakkonen välillä vaihteet toimii väärinpäin ja vaikka mitä muuta mutta oikein niitä ei olla saatu isommallakaan lössillä pelaamaan!

Siis olisiko ihan "live" kuvia ja selitystä antaa tuosta laatikosta miten se pitää kasata ja että missä kohti mikäkin vaihteensiirtäjä pitäisi olla. Hammasrattaat pitäisi ainakin räjäytyskuvien mukaan olla oikeassa järjestyksessä mutta voisi niistäkin kuvat vielä laittaa.

En nyt osaa tätä paremmin näin äkkisiltään selittää mutta mikä merkitys on sitten tuolla kololla siinä "piparkakussa" johon vaihdevipu ottaa aina kiinni vaihdetta vaihdettaessa. Onko tuo kolo siinä yhdessä sakarassa vapaa vaihdetta varten että pysyy paremmin päällä. Vai onko se jokin "ajoitus" kohta nuille vaihteille juurikin kasaamista varten!?!

Oman käsityksen mukaan eihän nuo vaihteet voi etes mennä nuin sekaisin koska kun koneen purin en ole käyttänyt "vaihderumpua" ja vaihdevipua irtikään toisistaan.
Ainoastaan vaihteensiirtimet (haarukat) tipahti pöydälle. Ja rattaitakaan en ole kuin kolmea käyttänyt irti niin miten tämä voi enää olla mahdollista!?!

Kiitos avusta jo etukäteen!
Voi laittaa sähköpostia ja vaikka soittaakkin jos uskaltaa!
Kuhan nyt vaan saadaan prätkä tulille! :)

-Osmo Hyvärinen-
0503045492
osmodraama@gmail.com

Re: Husqvarna WR

27.5.2013 17:06

-tyyppi-.- kirjoitti:Tässä uutta pyörää etsiskellessä on silmiin osunut tällainen: http://www.nettimoto.com/husqvarna/wr/1491102
Mietin vain että kun se on enduro niin miten se soveltuisi pääasiassa crossi käyttöön kun alusta luonnollisesti löysempi kun crossipyörissä, mutta sitähän voi säätää oman maun mukaan. Mutta vaatiiko se esimerkiksi takapamppuun jäykemmän jousen ja eteen jäykemmät öljyt/jouset. Pyörä itsessään on ilmeisesti ihan yhtä pätevä laitos kuin muittenkin merkkien pyörät.

Vai pitäisikö ihan suosiolla ostaa crossipyörä? Tuossa hussessa houkuttelee tuo iskutilavuus ja se että vääntö on kuulemma hyvin tasainen, vaikka omasta mielestä kyllä 250cc 2t:kin on hyvin tasavahva puurtaja.

Pyörähän tulisi harrastekäyttöön crossiradalle ja välillä enduro spooriin ja talvisin jäällä ajoon.

kolmesatanen on parempi kuin 250.. ;) , jousien sopivuuden painollesi tiedät ottamalla "kylmät tyypit", saattavat olla ihan ok., keulaöljyä lisäämällä tulee joustosta progressiivisempi. ,laita y-viestiä jos olet tulossa peliä katsomaan, olen töissä parin km päässä myyjäliikkeestä ja voin tulla samalla tsekkaamaan..

Re: Husqvarna WR

31.7.2013 16:40

Mikähän mahtais olla husse wr:ssä vikana kun pätkii 1 ja 2 vaihteilla piikillä?
Suutinta olen koittanu jo vaihtaa pienempään 400, mutta ei sekään auttanu, ilmaruuvikin olen koittanu säädellä mutta sama jatkuu edelleen.. Toimii hetken normaalisti ilman pätkimistä jos on ajanut hetken reippaammalla kaasulla mutta sitten se taas jatkuu :/ Mikähän mahtaisi olla vikana? Tulppakin vaihdettu jo.

Keihin tmx 38

Re: Husqvarna WR

29.10.2013 21:52

sankkuq kirjoitti:Mikähän mahtais olla husse wr:ssä vikana kun pätkii 1 ja 2 vaihteilla piikillä?
Suutinta olen koittanu jo vaihtaa pienempään 400, mutta ei sekään auttanu, ilmaruuvikin olen koittanu säädellä mutta sama jatkuu edelleen.. Toimii hetken normaalisti ilman pätkimistä jos on ajanut hetken reippaammalla kaasulla mutta sitten se taas jatkuu :/ Mikähän mahtaisi olla vikana? Tulppakin vaihdettu jo.

Keihin tmx 38


Vaihda kuumempi tai kylmempi tulppa?

Re: Husqvarna WR

29.10.2013 22:04

Mites tuo neulan säätö tapahtuikaan niinkuin käytännössä? Pitääkö koko kaasuvaijeri ottaa eka irti jotenkin vai saako suoraa siirrettyä pykälästä toiseen? Pyörä Husse CR 2002 mikunin kaasarilla.

Re: Husqvarna WR

6.11.2013 21:11

Moro, oon hommaamassa räppäily pyöräks tommosta vanhaa about 94 husqvarna wr:rrää. Pyörässä on pientä käyntihäiriötä ja nykynen omistaja epäili että imasee kampuran stefojen välistä ilmaa koneeseen. Lähtee laakista käymään ja tyhjäkäynnillä pelaa ihan normaalisti ja ottaa jenkaa mutta ku iskee vaihteen silmään ja lähtee vetää niin ei vedä kunnolla ja lakkaa käymästä. Onko muilla ollu vastaavaa käyntiongelmaa että johtuukohan se siitä stefasta vai kannattasko sähköpuolelta tai jostain alkaa ettimään vikaa?

Re: Husqvarna WR

19.4.2014 22:32

Mitä läppiä ja läppärunkoja ootte käyttäny ja mitkä olis parhaat? Minkä hintasia ne on?

Re: Husqvarna WR

12.5.2014 16:38

Mites saako tuon käynnistyspolkimen stefan vaihdettua ihan ulkopuolelta käsin kuten monessa muussa pyörässä?

Huomasin tuossa että oli vähän nokotellut öljyä siitä. Räjäytyskuvat on vähän moniselitteiset että en ainakaan itse hahmota kummalta puolelta se sinne pitäisi laittaa, enkä pyörää pääse nyt juuri näkemään.

Kiitoksia vastauksista!