Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
14.5.2013 22:29
öljyt vaihdoin... 5w/40 , luulen että kantsis ihan moottoripyörään tarkoitettua öljyä laittaa koneeseen kun märkä kytkin kumminki?? :o, tuntuis melkein että se yrittäis mennä rattaalle mutta tökkii jotenki ettei mene paikalleen, ellei sit rattaat iha sileät..?
15.5.2013 8:30
Tuskin rattaat sileät on mutta rattaiden lukituspykälät voi olla vähän pyöristyny ja/tai vaihteensiirtorummun kulmat kulunu. Ja jos öljyt on tököttiä ei varmaan helpolla muutenkaan mene pykälät kunnolla päälle.
Ilman muuta mp öljyä näihin.
16.5.2013 10:41
Castrolli mp öljyt koneessa nyt. tuota noin, ääni on vähän koventunut.. menispä se vaihde päälle.. kytkin pohjassa ei pidä sitä ääntä..
16.5.2013 11:25
naamiojokke kirjoitti:Castrolli mp öljyt koneessa nyt. tuota noin, ääni on vähän koventunut.. menispä se vaihde päälle.. kytkin pohjassa ei pidä sitä ääntä..
Pura ihmeessä se vaihdelaatikko, ennen kuin ajat metriäkään, muuten tuhoat sen kokonaan. Kytkin pohjassa ei vaihteisto pyöri, joten ei kuulu ääntäkään...
16.5.2013 22:28
Meneekö vaihe paikaltaan päälle?
Miten paljon noita pumpun säätöjä kestää pyöritellä? Typerä kysymys, mutta ei säädettävistä pumpuista tietoo. Ku ite oon mallia lippusalko (55kg) nii pyörä on helvetin kova. Ei viittis heti olla vaihtamassa iskareihin notkeempii öljyjä. 2 kierrosta jo pyörittäny s (soft) suuntaan, onko se paljon vai vähän? En hirveenä eroo huomannu ja useamman tunnin pommitin säädön jälkeen, et jos ois ollu vähän jumis.
16.5.2013 22:40
Beta Arzka kirjoitti:Meneekö vaihe paikaltaan päälle?
Miten paljon noita pumpun säätöjä kestää pyöritellä? Typerä kysymys, mutta ei säädettävistä pumpuista tietoo. Ku ite oon mallia lippusalko (55kg) nii pyörä on helvetin kova. Ei viittis heti olla vaihtamassa iskareihin notkeempii öljyjä. 2 kierrosta jo pyörittäny s (soft) suuntaan, onko se paljon vai vähän? En hirveenä eroo huomannu ja useamman tunnin pommitin säädön jälkeen, et jos ois ollu vähän jumis.
Kannattaa hommata sun painolle oikeat jouset eteen ja taakse. Ne klikkerit ei kuitenkaan niin radikaalisti vaikuta jos jouset on ihan liian jäykät.
18.5.2013 15:26
onko missään 125cc -95 cr,nn räjähdys kuvaa..? onko miten haastava homma edessä? eikö kytkimen puolenki joudu samalla avata..?
19.5.2013 1:20
Riippuu mitä teet koneelle
mutta todnäk joudut, jos esim kampiakselin vaihdat
19.5.2013 13:27
Kellään tietoa sopiiko 01 vuotisen 250 CR:n pakoputki 10vuotta vanhempaan CR:än, eli 91vuosimalliin ja siis pelkkä etu osa ilman äänenvaimentajaa? Mitä kuvia olen katellut ni näyttää kyllä niin saman näköiseltä, mutta eipä kuvasta pysty varmaksi sanomaan. Oma vakio putki on kokenut kovia ja nyt olisi tiedossa tollaisen uudemman tehoputki.
19.5.2013 15:26
Ei varmaa käy, runkopalkithan voi olla erilaiset, ja sitä kautta putki erimuotonen.
Onhan kyseessä kuitenki 10 vuoden aika ero.
Mut menee ehkä modaamalla.
20.5.2013 17:37
Juu onhan siinä aika reilu aika ero
mutta yllättävän saman näköiset kumminkin. Onhan tossa 01 vuotisessa alumiininen runko kun sit taas 91 on putkirunko, aika samalla tavalla silti on kiinnitys kohdat. En taida uskaltaa ostaa, kun on niin kaukanakin ettei viittii mennä sovittamaan.
20.5.2013 23:22
Heissan kellään tietoo mikä kaasari mahtaa olla vakiona vm-94 Honda CR 80:ssä vakiona? Tuo vuosiluku ei oo ihan tarkka mutta ei varmasti paljon heitäkkään, kone on meinaan kiinni -95 vuoden CR125:sen rungossa, niin ei ihan varmaks voi sitä koneen ikää sanoo. Koneesta yritin etsiä joka paikasta jotain numerosarjoja, millä selviäis jotain siitä, mutta ei sitten varmaan löytyny. Koneessa on vaan jokapaikassa Factory Racing teksti, ja pytty näky olevan melko rankasti viilattu ja siinäkin oli kaiverrettu jotain Tuned by factory tms.
Nyt siinä ainakin on kiinni joku olikohan keihinin, vai miken joku 36mm lattaluisti, ja olen ajanut tuolla pyörällä sitten viimeks ehkä 3vuotta sitten ja toimi muuten ihan jees, mutta tyhjäkäyntiä ei ole ollenkaan, ja liikkeelle kun lähtee, niin joutuu vähä pumppailemaan kaasua, että ei heti sammu, mutta sen jälkeen vetää ihan hulluna tuo vehe.
21.5.2013 7:00
Kuulostaa makeelta vehkeeltä
Itellä numerosarja löytyy vaihepolkimen takaa.
Ja ooks koittanu säätää tyhjäkäyntiä tyhjäri ruuvista?
Ja jos ei käy ollenkaa tyhjäkäyntii voi ol tyhjäkäynti suutinki liian pien.
21.5.2013 7:21
Juu pitää muistaa katsoa vielä sitä seutua tarkemmin. Nyt on tällä hetkellä motti atomeina pöydällä ja oottelee uutta kampuraa, mäntää, stefoja ja tiivisteitä, mutta varmaan tuossa viikon parin päästä pääsee taas kokeilemaan sitä, niin pääsee kokeilemaan niitä säätöjä paremmin. Mikähän muuten lie ollu tuo magneeton kiilan koko tuossa? Kun monta vuotta pysy tallessa (kone on ollut siis levällään nyt sen 3 vuotta) se ja nyt saakeli hupuloin jonnekkin sen kun rupesin sitä konetta tutkimaan tarkemmin. Olikohan 4mm leveä ja mitä lie loput mitat, mutta kun ei löydy nettimarketeista sellasta kiilaa mikä olis 4mm levee.
21.5.2013 9:02
Jaa-a en tiiä noista kiiloista mitään.
Itelläki pytty pois ja mittauksessa oottelee uutta mäntää