Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
12.5.2013 19:15
Hitain kirjoitti:Päätin äskön että rupeen ajamaan trialia. Pyörä vaan puuttuu. Sen verran luin nbuu-keskustelupalstaa, että 125cc vois olla passeli mun ajoihin. Chättimotoa kun vilas niin tarjonta ei oikeen säväyttänyt. Jos jollain pyörii nurkissa huolettu ja hyvin pidetty 125cc triali niin pistä yv ja hierotaan kauppaa.
Suosittelen kyllä 250-300cc pyörää jos on edes pari vuotta motocrossista/endurosta kokemusta. Paljon mukavampi sellasella harrastella, kun ei tarvi joka paikkaan kaasuttaa täyziä..
13.5.2013 17:30
http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/1502612Mitä mieltä tollasesta? Tossa ois vaihtoskenaariot meneillään ja vaikuttaisi ihan mielenkiintoiselta. Iskenkö käteni paskaan?
13.5.2013 17:37
AceFin kirjoitti:Sopiiko piikkinen kotarin exc alustansa puolesta crossiin? Jos ei, niin kuinka kallista se on muuttaa sopivaksi? Harrastusta olisin taas aloittamassa ja tarvitsisi olla valkokilpinen piikki, jotta pääsee omin avuin radalle.
Kokemusta löytyy vähän, joskus aikoinaan tuli jollain pienellä 2t:llä, muistaakseni kuuskymppisellä, käytyä radalla, mutta se jäi siihen kun ei porukoilla riittänyt aikaa/jaksaneet viedä radalle.
Saa ehdottaa pyöriä, budjetti harrastepyörään on 3000€, paljon sen yli ei saa kilvitettynä mennä.
Itsellä ollut tämä mielessä. Tullin sivuilta katsoin, niin 05 exc:n verot olleet viime syksynä n. 200-250€, tuskin siis 06 paljoa kalliimpi.
http://www.nettimoto.com/ktm/125/1482169
Noubadi?
13.5.2013 18:37
Joudut todennäköisesti joka tapauksessa rakentamaan (rakennuttamaan) iskarit uusiksi -05 pyörässä, 150-500€ noin suunnilleen, vähän mestasta riippuen ja siitä mitä mahdollisesti rikki. Mutta tehtaalta tulleena sillä pystyy harrastaja helposti ajelemaan ja miksei kisakuskikin, tosin jälkimmäinen varmaan haluaa vähän jäykistää ja hidastaa alustaa.
13.5.2013 20:45
AceFin kirjoitti:AceFin kirjoitti:Sopiiko piikkinen kotarin exc alustansa puolesta crossiin? Jos ei, niin kuinka kallista se on muuttaa sopivaksi? Harrastusta olisin taas aloittamassa ja tarvitsisi olla valkokilpinen piikki, jotta pääsee omin avuin radalle.
Kokemusta löytyy vähän, joskus aikoinaan tuli jollain pienellä 2t:llä, muistaakseni kuuskymppisellä, käytyä radalla, mutta se jäi siihen kun ei porukoilla riittänyt aikaa/jaksaneet viedä radalle.
Saa ehdottaa pyöriä, budjetti harrastepyörään on 3000€, paljon sen yli ei saa kilvitettynä mennä.
Itsellä ollut tämä mielessä. Tullin sivuilta katsoin, niin 05 exc:n verot olleet viime syksynä n. 200-250€, tuskin siis 06 paljoa kalliimpi.
http://www.nettimoto.com/ktm/125/1482169
Noubadi?
Tämäkin on täällä jo moneen kertaan puitu, se radalle meno täytyy hoitaa autolla. Miten kuljetat bensat, varaosat? Entäs jos pyörä särkyy ? Ja crossirengas on piloilla hetkessä asfaltilla ajettaessa
13.5.2013 21:03
Kotoa on niin lyhyt matka radalle (alle 5km), ettei tuo ole ongelma. Täälläpäin eräs toinenkin ajoi piikkiaikoinaan kamat päällä radalle ja takaisin.
13.5.2013 22:55
Menee ohi itse pääaiheesta muttamutta. Ite valkokilpisellä piikillä varusteet päällä radalle ja takaisin, matkaa noin 7km. Kyllä ne renkaat kestää kun ei vedättele ja jarruttele hirveesti
Mielestäni harrastajalla menee ihan loistavasti nappulakumit vaikka kloppien reunat oliskin pyöristyneet. Tommosella matkalla se ite rata on se joka eniten renkaita syö. Itellä riittää bensa kun kotona tankki täyteen ja viimestään kotia kohti kun pitää varatankille kääntää. Repussa pidän mukana muutamaa ruuvvaria, kuusiokolosarjaa, jakari, 21lenkki tulpalle ja varatulppa+nippusiteitä. Jos pyörä leviää niin se leviää, sitten haetaan kärryllä pois. Eipä niitten pitäis usein levitä kun on laitteet kunnossa ja jos ajelee "harraste-ajoa" jolloin ne isot pannutukset on vähäisempiä(omasta mielestä).
Niin ja niistä iskareista yms. Käytetyn pyörän hintaan kannattaa aina laskea iskarihuollot, linkkujen ja swinginlaakerit. Ne yleinsä vähintään täytyy tehdä jos itelle sopivan haluaa.
16.5.2013 13:35
Juspaa kirjoitti:Suosittelen kyllä 250-300cc pyörää jos on edes pari vuotta motocrossista/endurosta kokemusta. Paljon mukavampi sellasella harrastella, kun ei tarvi joka paikkaan kaasuttaa täyziä..
Laiskat mopot on just parasta. Pitää sitten varmaan käydä kokeilee molempia 250 ja 125. Onko mitään mallia tai merkkiä mistä kannattais pysyä erossa? Ja sitten vastapainoksi mikä kannattas käydä hakee heti talteen?
16.5.2013 21:33
Oon vähä miettiny et pitäiskö alottaa ittekkin tää crossiharrastus. Mitä ootte mieltä riittääkö 85cc tämmöselle n. 175cm ja 80kg painavalle jätkälle vai pitääkö ottaa piikki?
17.5.2013 2:43
Slyffe kirjoitti:Oon vähä miettiny et pitäiskö alottaa ittekkin tää crossiharrastus. Mitä ootte mieltä riittääkö 85cc tämmöselle n. 175cm ja 80kg painavalle jätkälle vai pitääkö ottaa piikki?
Ethän sinä enää mikään poikanen ole
Eli laita piikki
17.5.2013 7:03
Tai pikkunelari.
20.5.2013 21:31
Kävin tänään kattoon veljeni kanssa minulle crossi pyörää kawasaki 65cc. Onko tuo sopiva vai pitäisikö ostaa 85cc? Olen 150 cm pitkä ja painan 42kg. Tän illan tai viimestään huomisen päivän aikana pitäs tehdä päätös kun huomenna mennää hakeen pyörä että onko se 65 vai 85cc... Ja niin aijempaa kokemusta löytyy hiukan piristetystä monkeysta mutta se alkoi tuntua jo niin pieneltä koon, mutta myös tehojen kannalta...
20.5.2013 22:31
mankinomistaja kirjoitti:Kävin tänään kattoon veljeni kanssa minulle crossi pyörää kawasaki 65cc. Onko tuo sopiva vai pitäisikö ostaa 85cc? Olen 150 cm pitkä ja painan 42kg. Tän illan tai viimestään huomisen päivän aikana pitäs tehdä päätös kun huomenna mennää hakeen pyörä että onko se 65 vai 85cc... Ja niin aijempaa kokemusta löytyy hiukan piristetystä monkeysta mutta se alkoi tuntua jo niin pieneltä koon, mutta myös tehojen kannalta...
Ehdottomasti 85cc pyörä, jos vaan jalat jotenkin yltää mahaan.
21.5.2013 7:26
Minunkin mielestä tuo 85 olisi parempi. Päätin vielä kysyä tästä pyörästä Honda CRF 110 tai 125. Jollain sivustolla sanottiin että 110 on 8-11 vuotiaille? Miten se voi olla mahdollista jos minä olen 13 ja tuo 85 kawa on minulle sopiva? Eli kumpi olisi parempi tuo 85 kawa vai 110, 125 honda crf? Kiitos vastauksista jo etukäteen!