22.11.2011 10:10
22.11.2011 12:21
22.11.2011 13:19
willik kirjoitti:Lippumiehen olisi seurattava kärppänä omaa aluetta ja vielä sivussa seuraavaakin, aina ei edes huomaa sitä omaakaan aluetta, kun katselee välistä katsomon tyttöjä.
willik kirjoitti:Itse silloin lippumies aikoina sain olla lähes aina itestäni kuuntelemassa pään aukomista kun heilutti lippua tai piti paikallaan, ihan sama, aina teki väärinpäin.
22.11.2011 15:20
JayDaddy kirjoitti:Enpä kyllä saa otetta noista willikin "ennakkolippu" ongelmista. Ymmärtääkseni, nykyiset lippusäännöt (paikoillaan vs. heilutettu) jäävät voimaan?
22.11.2011 15:57
willik kirjoitti:Kiusan tekemistä lähinnä, että kesken tiiviin kisaamisen ennakkolipulla jarrutan vauhdin pois ja voin tällä saada takana tulevan kilpailijan pasmat sekaisin. Ohituskielto kun on päällä pidemmän matkaa, kuin yksilippujärjestelmässä.
willik kirjoitti:Toinen vaihtoehto että ajattelen siinä, että tämä on ennakkolippu, ajan normaalisti, seuraavalla lipulla vasta täytyy hiljentää.
willik kirjoitti:Mitäs kun se edeltävä lippupiste ei olekkaan huomannut, että seuraavalla on lippu pystyssä ja minä olen tuon oman virhe ajattelun vuoksi vielä painamassa "täysiä" ennakkolipun vaikutusalueella vaikka siinä se itse tapahtuma onkin päällä.
willik kirjoitti:Satun ajamaan maassa makaavan päälle niin varmana siinä vaiheessa alkaisin valittamaan, että miksi ei ollut ennakkolippua?
willik kirjoitti:Jo pelkän paikallaan oleva/heiluva lippu aiheuttaa hirveetä hampaiden kiristelyä ja tulkintoja niin se, että niitä lippuja onkin kaksi peräkkäin paikaallaan/heilumassa aiheuttaa vielä lisää sitä. Toisaalta antaahan se tuplaten mahdollisuuden huomata varoituksen edessä olevasta vaarasta.
willik kirjoitti:ps. Jos en väärin muista niin autopuolella 2-lippujärjestelmässä lähinnä tapahtumaa oleva on aina heiluva ja ennakkolippu paikallaan. 1-lippujärjestelmässä aina heiluva. Crossissa minun mielestä noista pitäisi ottaa mallia jos liputusjärjestelmää haluaa muutella.
22.11.2011 17:48
22.11.2011 22:41
willik kirjoitti:Hieman olen eri mieltä sitten tuosta, että jos pitää 2-lipun järjestelmällä jokaiseen lippuun suhtautua kuin heiluvaan lippuun. 2-järjestelmässä huono, 1-lipun järjestelmässä loistava.
23.11.2011 10:19
23.11.2011 10:28
23.11.2011 11:02
25.11.2011 9:30
M-Racer kirjoitti:Ideana olisi siis tehdä turvallisempia supercross ratoja, ei takaisin normicrossiin. Supercross elementit ei itsessään ole vaarallisia, jos ne on oikein tehty ja oikeassa paikassa. Mun mielestä Hyvinkään rata oli tänä vuonna noista huonoin ja vaarallisin, vaikka oli lähimpänä normicrossia.
6.1.2012 16:22
19.11.2012 16:04
19.11.2012 16:49
Valmennuslinjausten lisäksi myös SML:n edustusjoukkueiden lähettämisestä
MM- ja EM-kilpailuihin linjattiin aikaisemmasta poikkeavalla tavalla. Uuden
linjauksen mukaan SML:n kustannuksella lähetetään sellaiset joukkueet, joilla
on realistinen mahdollisuus saavuttaa mitalisija lajin kyseisessä kilpailussa.
Tämä linjaus tarkoittaa sitä, että joukkue voidaan vuosittain lähettää lajin
joukkuemestaruuskilpailuun, mutta joukkueen kulujen kattaminen SML:n
toimesta tulee kyseeseen sellaisissa tapauksissa, joissa lähetettävä joukkue
omaa realistiset mitalimahdollisuudet. Muissa tapauksissa joukkueen
lähettämisestä koituvat kulut tulee kattaa ulkoisten tukien tai lähtevien ajajien
toimesta.