Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Suzuki RM-Z

22.9.2011 19:37

Nickle kirjoitti:Pistäkääs vähän mielipiteitä, että kuinka kannattavaa on ostaa tollanen -06 rmz450, kun ongelmana on se että liikeestä sen hakisin, mutta myyjillä ei oo mitään tietoo koko pyörän historiasta. Pyörä näytää kyllä ulos päin ihan siistiltä, mutta tosiaan vähän pelottaa, että onko vaikka mäntää vaihettu 200h tai muuta sellasta. Oon vähän uus tässä kun periaatteessa ekaa rossia hankin :)
Ajattelin kyllä että öljyt ja nesteet ja suodattimet vaihtasin saman tien, mutta oliskos muuta sitte?



-06:ssa voi olla jo useampi sata tuntia alla, joten siinä voi tikittää vaikka millainen pommi. Äkkiä voi tulla reilu 1000€ remppa. Pyörästä saa äkkiä/halvalla uusilla tarroilla,muoveilla ja kunnolla puhdistamalla uudehkon näköisen, joten siihen ei turhan paljon kannata luottaa. Öljyt/nesteet/suodattimet on sellaista pientä jonka olettaisin lähes joka liikkeen vaihtavan jälleenmyytävään käytettyyn pyörään.

Alkukäyriä saa jonkinverran suoristettua ja myös pelkän uuden saa ostettua. Eipä niitä tosin heti ensimmäisestä kiveniskusta kannata...

Re: Suzuki RM-Z

24.9.2011 10:52

SoHo kirjoitti:
Nickle kirjoitti:Pistäkääs vähän mielipiteitä, että kuinka kannattavaa on ostaa tollanen -06 rmz450, kun ongelmana on se että liikeestä sen hakisin, mutta myyjillä ei oo mitään tietoo koko pyörän historiasta. Pyörä näytää kyllä ulos päin ihan siistiltä, mutta tosiaan vähän pelottaa, että onko vaikka mäntää vaihettu 200h tai muuta sellasta. Oon vähän uus tässä kun periaatteessa ekaa rossia hankin :)
Ajattelin kyllä että öljyt ja nesteet ja suodattimet vaihtasin saman tien, mutta oliskos muuta sitte?



-06:ssa voi olla jo useampi sata tuntia alla, joten siinä voi tikittää vaikka millainen pommi. Äkkiä voi tulla reilu 1000€ remppa. Pyörästä saa äkkiä/halvalla uusilla tarroilla,muoveilla ja kunnolla puhdistamalla uudehkon näköisen, joten siihen ei turhan paljon kannata luottaa. Öljyt/nesteet/suodattimet on sellaista pientä jonka olettaisin lähes joka liikkeen vaihtavan jälleenmyytävään käytettyyn pyörään.

Alkukäyriä saa jonkinverran suoristettua ja myös pelkän uuden saa ostettua. Eipä niitä tosin heti ensimmäisestä kiveniskusta kannata...



Kävin nyt kuitenki eilen iltana pyörän noutamassa :) koneesta ei kuulunu mitää erikoisia ääniä ja tuntu muutenki tosi hyvältä. Toivottavasti en nyt tehny tyhmiä kauppoja. Pitää jossain vaiheessa vähän aukoa konetta ja kattoo että millasessa kunnossa siellä on paikat.

Putken alkukäyrä on kyllä aika lutussa, paha mennä itse tehojen puolesta puhumaan, että uupuuko niitä vai ei kun ei oikein kokemusta muista 450:stä ole..

Re: Suzuki RM-Z

21.5.2012 22:33

Kuinka usein tuohon rm-z450 pitäisi vaihtaa öljyt. tuntimäärä ja paljonko se on noin kilometreinä????

Re: Suzuki RM-Z

21.5.2012 23:14

5-10h välein oman mielen mukaan, ei niitä kilometreissä mitata.

Re: Suzuki RM-Z

21.5.2012 23:24

joutuu päivittäin vaihtamaa :eek: onko mahdollista saada rekisteriin jos laittaisi lavot, vilkut ja muut mitä tarvii ???

Re: Suzuki RM-Z

21.5.2012 23:35

No jos ajat sen 5-10h päivässä niin siinä tapauksessa kyllä. Ja kilpiin ei ole mahdollista saada..

Re: Suzuki RM-Z

25.5.2012 21:40

Pitäis tallilta löytyä etupakoputki RMZ450 06:een.

Re: Suzuki RM-Z

26.5.2012 20:50

Onko 07 450cc rm-z:ssa vaihteistoöljy ja moottoriöljy samassa tilassa vai erikseen? Onko 07 vuosimalleissa muuten erityisiä vikoja kun näyttää olevan halpoja?

Re: Suzuki RM-Z

5.6.2012 11:50

Morjes....

Tuli eilen haettua -04 250cc rmz.

Hiukan olen kerjennyt koittamaan pyörää.

Ensimmäiseksi herää kysymys, miksi en saa pyörää käyntiin lämpimänä? :D

Aika heikolla crossipyörien tietämyksellä lähden liikkeelle.

Vasemmalla puolella stongaa on pieni kytkinvipu, onko tämä joku pakkosyötty kaasariin vai puolipuristin?

Entä nappi jota vedetään kaasarin kyljestä, tosiaan saa vain vedetyksi, ei jää vetoon.

Ja jos joku viitsisi jotain huoltovinkkejä antaa, ottaisin ne mieluusti vastaan.

Re: Suzuki RM-Z

5.6.2012 12:56

Syy miksi et saa laitosta kuumana käyntiin on se että se on laitoksen tyyppivika. En tuosta vanhan mallin pelistä ole varma, mutta uudessa laitoksessa kaasarissa olevaa napiskaa kuuluu käyttää kylmänä käynnistettäessä. Ja tangossa olevaa "hotstarttia" painetaan kuumana käynnistettäessä. Ja se "nappi" pitäisi jäädä vedolle.

Re: Suzuki RM-Z

5.6.2012 13:29

derbipoek kirjoitti:Morjes....

Tuli eilen haettua -04 250cc rmz. :nolo:

Hiukan olen kerjennyt koittamaan pyörää.

Ensimmäiseksi herää kysymys, miksi en saa pyörää käyntiin lämpimänä? :D

Aika heikolla crossipyörien tietämyksellä lähden liikkeelle. :s

Vasemmalla puolella stongaa on pieni kytkinvipu, onko tämä joku pakkosyötty kaasariin vai puolipuristin?

Entä nappi jota vedetään kaasarin kyljestä, tosiaan saa vain vedetyksi, ei jää vetoon.

Ja jos joku viitsisi jotain huoltovinkkejä antaa, ottaisin ne mieluusti vastaan.



Mahtaako kone olla missä kunnossa, kun on juuri noita vanhoja vuosimalleja, joissa niitä venavikoja oli.
Hinta oli varmaan edullinen jokatapauksessa,maks.1500e-2000e?

Re: Suzuki RM-Z

5.6.2012 23:39

paapeli kirjoitti:
derbipoek kirjoitti:Morjes....

Tuli eilen haettua -04 250cc rmz. :nolo:

Hiukan olen kerjennyt koittamaan pyörää.

Ensimmäiseksi herää kysymys, miksi en saa pyörää käyntiin lämpimänä? :D

Aika heikolla crossipyörien tietämyksellä lähden liikkeelle. :s

Vasemmalla puolella stongaa on pieni kytkinvipu, onko tämä joku pakkosyötty kaasariin vai puolipuristin?

Entä nappi jota vedetään kaasarin kyljestä, tosiaan saa vain vedetyksi, ei jää vetoon.

Ja jos joku viitsisi jotain huoltovinkkejä antaa, ottaisin ne mieluusti vastaan.



Mahtaako kone olla missä kunnossa, kun on juuri noita vanhoja vuosimalleja, joissa niitä venavikoja oli.
Hinta oli varmaan edullinen jokatapauksessa,maks.1500e-2000e?



Koneremppa PITÄS olla vähän aikaa sitte tehty. Sylinteri, mäntä, kansi....

Hinta oli veikkaus haitarin sisällä.

On se vittumainen, jos jonnekkin mettään sammuu ja joutuu odotteleen, että viilenee.

Tulpan ajattelin vaihtaa ensialkuun, jos vaikka jotain auttaisi.

Ja venojen säätö on myös puheissa ollut.

Re: Suzuki RM-Z

6.6.2012 2:09

Otappa aikasi ja lue tämä kolmen sivun keskustelu Suzukin ja Kawan perusongelmasta: http://www.thumpertalk.com/topic/169140-cam-timing-on-2005-rmz250/

Sinänsä mielenkiintoinen, että eivät ole minkäänlaista kiilaa tai muuta kiinnitystä laittaneet nokka-akselin rattaalle. Lämmetessä tämä saattaa liikahtaa ja aiheuttaa ongelmia/totalitäärisen katastrofin.

Ja voin sanoa omasta kokemuksesta, että ostaessa käytetyn pyörän. Olisi hyvä purkaa se ihan totaalisti osiin moottoria myöten välittömästi ja katsoa läpi, että siellä ei ole mitään ihme virityksiä. Samointein kun teet sen niin voit ehkä saada vielä jotain oikeutta itsellesi. Itse ostin oman nykysen pyöräni vielä lumien ollessa maassa ja kevään ollessa aikasessa vaiheessa, pihalla koekäytössä pyörä toimi ihan loistavasti.

Parin ensimmäisen ajopäivän jälkeen hävisi tehot, selvisi että pakoputki oli paikattu pellin palasella ja isketty päälle pakoputken suoja pitämään se paikallaan/peittämään. Palanen kun suli, vastapaine putkesta hävisi ja mopo menetti tehot. Noh, vastaus firmasta oli että olet itse hajottanut sen ja koitat saada vain meidät maksamaan. Tämä viel meni, ihan ok. Ennen ostoa vakuutteli firman ukko et huollettu on jne. My ääs! Kone oli kasattu väärin, kampuran säätö oli tehty väärinpäin ja aiheutti alakerrassa pienen kiinnileikkaamisen ja lohkojen halkeamisen. Tästä asiasta yhteyttä ottaessani firmaan sanottiin vain suoraan, että ota lakimieheen yhteyttä ja voit kokeilla tuuriasi, mutta luultavasti tulee halvemmaksi, että ostat uuden moottorin. Luonnollisesti tässä vaiheessa aloin tekemään perustavaa tutkimusta ja selvisi, että iskareita ei oltu huollettu aikoihin, koneen tiivisteet oli yhtä vaille ihan kappaleina, kytkin aivan loppu jne. Todellisuus kyseisen yrityksen täydestä huollosta oli kaataa tankkiin hieman bensaa, vaihtaa ketjut ja jynssätä pyörä silikoonilla niin että ei satulassakaan pysynyt. :| Käsiin piti hankkia workshopmanualit, käytetty alakerta, huokasta syvään ja alkaa työstämään. Nyttemmin moottori on jo melkein uusi. Alustakin saatiin toimimaan isomman iskarihuollon jälkeen.

Voin sanoa että kirosanoja ei ole säästelty tuon pyörän kanssa. Ennen tein pyöriin perushuollot ja säädöt. Mutta nykyään menee moottorikin ja tunnen koko paketin, ei se aika hukkaan mennyt. :)

Mut mielummin olisin kyllä keskittynyt ajamiseen. :D

Re: Suzuki RM-Z

6.6.2012 10:56

My ääs! Kone oli kasattu väärin, kampuran säätö oli tehty väärinpäin ja aiheutti alakerrassa pienen kiinnileikkaamisen ja lohkojen halkeamisen. Tästä asiasta yhteyttä ottaessani firmaan sanottiin vain suoraan, että ota lakimieheen yhteyttä ja voit kokeilla tuuriasi, mutta luultavasti tulee halvemmaksi, että ostat uuden moottorin.


Jahas, kuulostaa siltä että erehdyit kaupantekoon Kisakone Oy:n kanssa? :paha:

Re: Suzuki RM-Z

6.6.2012 11:41

Haha.. valitettavasti en voi kommentoida juuta enkä jaata firman nimestä. Ihan oman oikeusturvani vuoksi, sillä nimeäminen antaa pohjan herjaus- ja mustamaalamissyytteelle. ;)