Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

30.12.2010 18:52

KOLBO kirjoitti:Eikös se ole aikalailla sama peli mitä mersu? :s


Olen antanut itseni ymmärtää, että joissain vuosimalleissa LT:ssä olisi volkkarin oma vaihdelaatikko, mutta muuten tekniikaltaan olisivat samanlaisia sprintterin kanssa.

30.12.2010 19:05

Akvava kirjoitti:Onko kellään kuvia omista rakennetuista LT/Sprinter/ducato?


Meidän projektista löytyy muutama kirjotus täältä

Tältä näyttää auton takakontti:
Kuva

30.12.2010 19:38

mä voin laittaa kuvan kuhan sellaisen löydän, löytyy makuupaikat kahdelle ja otteessa 7 paikkainen henkilöauto :D ja kaksi pyörää mahtuu kyytiin, kyseessä siis pidennetty pisin sprintteri. 8)

30.12.2010 19:52

Semmonen mieleenkiintoinen havainto on tullut tehtyä, että Transitti säilyttää arvonsa paremmin kuin Sprintteri. Siis suhteessa uushankintahintaan.

Täällä on myös katteltu uutta pakua, kriteerit on vähän saman suuntaiset. Toi koko on tosi probleema tässä pääkaupunkiseudulla. Pitkä sprintteri ois oikeinkin mukava, mutkun eihän sitä pahusta saa parkkiin mihinkään.
Nykyinen on toi ns välimallin (siis CDI koneella) keskipitkä sprintteri ja se on kyllä ihan maksimimittanen jos meinaa kaikki ajonsa sillä ajaa. Toi uusimman mallin keskipitkäkin on turvonnut jo senverran, ettei se sovi mihinkään parkkiruutuun.

Vähän jarruttaa vaihtointoa kun vilkasin Vehon sivuilta uuden vastaavilla varusteilla olevan Sprintterin hintaa, hurjat 65K e . Transitti vastaavilla varusteilla reilut parikymppiä halvempi. Huimiahan noi on molemmat, mut mihin toi sprintterin hinta suomessa oikein perustuu?

Taitaa van pitää suosiolla ajaa toi nykyinen ihan finaaliin ;)

30.12.2010 20:07

Eikös kaikki saksalaiset ole kalliimpia kuin muut autot? Toki on noissa jotain oikeita erojakin, mutta onko 20te edestä on eri juttu.

Meidän tapauksessa ei ollut muita vaihtoehtoja kuin sprintteri, koska muilla valmistajilla ei ole tähän kokoluokkaan vaihtoehtoa. Toki wv lt ja iveco olisi kanssa ollut olemassa, mutta niitä on niin vähän markkinoilla että sellaisen saaminen on hankalaa. Sprinttereitä on ihan kauheat määrät myynnissä kokoajan, joten käytetyn hinta on pikkasen edullisempi ja sopivan käytetyn löytäminen on helpompaa.

30.12.2010 20:22

Jay_|P kirjoitti:http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=en&id=139346559&pageNumber=2&scopeId=VUT75&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=Sprinter&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.makeId=25200&makeModelVariant2.modelDescription=LT&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=VanUpTo7500&segment=Truck&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&minPrice=2000&maxPrice=7001&ambitCountry=DE&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&grossPrice=false&customerIdsAsString=&tabNumber=1 Liian digidigi juttuja mulle saada toi pienempään muotoon. Löysin tuollasen saksasta, joka ainakin haun perusteella pitäisi olla kuorma-autoksi rekisteröity. Eli tuollaisen auton tuo suomeen pelkällä muutoskatsastuksella?


Tota EI saa rekisteröityä kuorma autoksi. Mersun malleissa eka numero on kokonaispainoluokka, kaksi viimeistä on hevosvoimaluokka +0. siis 211 = kaksitonnia, satakymmenen hevosta.

30.12.2010 20:27

wolvie kirjoitti:
Akvava kirjoitti:Onko kellään kuvia omista rakennetuista LT/Sprinter/ducato?


Meidän projektista löytyy muutama kirjotus täältä

Tältä näyttää auton takakontti:
Kuva

Toi on pirun asiallinen!

30.12.2010 22:33

riksa- kirjoitti:Wolvie: Onko tuo sprinter koriltaan, pitkä/korkea ?


Mä en ole ihan varma miksi tuota kutsutaan, kun eri ihmiset kutsuu erilailla. Yleisimmin tätä taidetaan kutsua pitkä/korkea -malliksi.

Tämä ei ole se kaikkein suurin malli, eli löytyy vielä sellainen joka on 40cm pidempi ja myös sellainen joka on korkeampi (se muovikattoinen versio). Tän strategiset mitat on ~7m pitkä, ~1.9 leveä ja ~2.4m korkea. Tavaratilan pituus on 3.2m ja sisäkorkeus 1.9m.

30.12.2010 23:57

paapeli kirjoitti:Tuo Maxi ducatojen yms ongelma, eli se liukuovi ei ala heti etuovesta ei haittaa niin paljon, jos on tehty jatko-ohjaamo selkä menosuuntaan niinkuin omassa ducatossa -98.


Ööö, miks se on ongelma? :s Mulla on jatko-ohjaamo ja lisäpenkki Boxerissa ihan normisuuntaan ilman mitään ongelmaa. Oon ollu tiloihin ihan tyytyväinen.
Mahtuu hyvin vaihtaa varusteet ja perään menee vielä hyvin pari pyörää ja tarvikkeita.
Sivuoven kun avaa kokonaan ni siitä pääsee myös takatilaan = kätevää.

31.12.2010 1:41

Jos LT kiinnostaa nii kannattaa kattua 2.8 pannulla varustettu! siinä o ketjukone nii ei tarvi ressata hihnasta ja muutenkin kulkee nii pitkää ku dieseliä valmistetaa ;) 2.8 on volkkarin oma tuotos ja hieman karskin kuulonen kun on vain 4sylinteriä mut stereoilla tästä ongelmasta pääsee : )
transitit on toki halpoja mutta siihen loppuu hyvät puolet...
paripyörällinen on siitä kova laite et takaa ku jysähtää nakki nii matkanteko jatkuu ihan normaalisti.
itsekkään en ole pituutta kokenut ongelmana!

31.12.2010 2:19

http://tt248.kuvat.fi/kuvat/
siinä meikän tynnyri. tv on nuista kuvista vaihtanu hieman paikkaa ja ohjaamon yläpuolelle hyllyn tekasin.

31.12.2010 11:07

xQ kirjoitti:http://tt248.kuvat.fi/kuvat/
siinä meikän tynnyri. tv on nuista kuvista vaihtanu hieman paikkaa ja ohjaamon yläpuolelle hyllyn tekasin.

Jaa, ostit matilta pakun. Kommeat tilat on.

31.12.2010 14:12

Noniin, kiitoksia vinkeistä! Saa nyt nähdä kuinka sen pakun kanssa käy, voi olla että siirtyy ensi talven hommiin. Pitää kattoo miten ne työmatkat pääsee ja mihin tässä asettuu. Peräkärryn kanssa voi harrastaa kesällä, mutta talvea varten paku olisi kätevä. Jos nyt ostan kuitenkin jonkun niin se on hiace tai transit, en lähde tuollaista isompaa ostamaan sen takia että sillä pitäisi kuitenkin kulkee jokapaikkaan.

31.12.2010 14:49

YZi kirjoitti:
paapeli kirjoitti:Tuo Maxi ducatojen yms ongelma, eli se liukuovi ei ala heti etuovesta ei haittaa niin paljon, jos on tehty jatko-ohjaamo selkä menosuuntaan niinkuin omassa ducatossa -98.


Ööö, miks se on ongelma? :s Mulla on jatko-ohjaamo ja lisäpenkki Boxerissa ihan normisuuntaan ilman mitään ongelmaa. Oon ollu tiloihin ihan tyytyväinen.
Mahtuu hyvin vaihtaa varusteet ja perään menee vielä hyvin pari pyörää ja tarvikkeita.
Sivuoven kun avaa kokonaan ni siitä pääsee myös takatilaan = kätevää.


Siinähän se "ongelma" tavallaan tulee esille: sulla on se väliseinä aivan keskellä sitä ovi aukkoa. Näppärähän siitä on kulkea sitten taaksekin (jos tällaista ominaisuutta arvostaa), mutta omasta mielestäni se ois huomattavasti järkevämpi jos se sivuovi alkais heti siitä etuoven jälkeen (kuten uudemmissa Ducatoissa onkin).

E: Riippuu myös minkälaiset penkit siihen laittaa. Esim. itsellä oli / on (auto on tätä nykyä faijalla) Fix-Tenin sisustus, ja se penkki on sen verran möhkö että se väli mistä kuljetaan sinne taakse jää todella kapeaksi (siis se väli siitä penkin etukulmasta siihen sivuseinään).

2.1.2011 22:24

JayDaddy kirjoitti:
Siinähän se "ongelma" tavallaan tulee esille: sulla on se väliseinä aivan keskellä sitä ovi aukkoa. Näppärähän siitä on kulkea sitten taaksekin (jos tällaista ominaisuutta arvostaa), mutta omasta mielestäni se ois huomattavasti järkevämpi jos se sivuovi alkais heti siitä etuoven jälkeen (kuten uudemmissa Ducatoissa onkin).

E: Riippuu myös minkälaiset penkit siihen laittaa. Esim. itsellä oli / on (auto on tätä nykyä faijalla) Fix-Tenin sisustus, ja se penkki on sen verran möhkö että se väli mistä kuljetaan sinne taakse jää todella kapeaksi (siis se väli siitä penkin etukulmasta siihen sivuseinään).


Joo, ok, makuasiahan tääkin tavallaan on, sano ajokoira ku muniaan nuoli. No nii, ohan se noinkin mut meikäläisen harrastustasolla mun systeemi on ihan riittävä, pääasiahan mul oli se ettei tarvi pakkases stripata :lol: