Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
17.10.2009 11:29
Onko kukaan näistä eteläpohjanmaan kuskeista käyny ajaa nurmon martikkalan montulla? Nurmon kirkon lähellä sijaitsee se rata. Eli ei ole virallinen rata ja sitä mietin et saako sielä edes ajaa?
17.10.2009 13:25
WP Jousi kirjoitti:Onko kukaan näistä eteläpohjanmaan kuskeista käyny ajaa nurmon martikkalan montulla? Nurmon kirkon lähellä sijaitsee se rata. Eli ei ole virallinen rata ja sitä mietin et saako sielä edes ajaa?
Ite oon Kurjennevalla käyny. Tosin vaan kerran mut tosi hieno paikka. Enduroreitti, vähän pienemmille tarkotettu rata sekä kunnon kokonen rossirata löytyy
17.10.2009 14:51
WP Jousi kirjoitti:Onko kukaan näistä eteläpohjanmaan kuskeista käyny ajaa nurmon martikkalan montulla? Nurmon kirkon lähellä sijaitsee se rata. Eli ei ole virallinen rata ja sitä mietin et saako sielä edes ajaa?
Montun pohjalla olevalle radalle on maanomistajien luvat, mutta muualla kuin radalla ei ole luvallista ajaa! Olisi hyvä myös ettei radalla ajettaisi 21.00 jälkeen sillä lähellä on asutusta. Parin kaverin kanssa ollaan sitä rataa pidetty kunnossa ja on ikävää, jos muutaman idiootin takia luvat menee.
17.10.2009 18:01
http://img11.imageshack.us/img11/3550/dsc03741r.jpgTämmöinen keli Kiteellä, näinkö joutuu kohta nastoja ruveta etsiskelemään?
Mitenkä on ajokelien laita muualla suomessa?
17.10.2009 18:15
Täällä ei lunta, mutta kaikki paikat kyllä alkaa olla jässä. Ainakin kun kävin tänään viellä ajamassa rossia kesanakeil, nii oli jo jossain kohtaan todella jäässä.
E. eli siis Riihimäellä
18.10.2009 0:09
Lempäälä tänään, savisimmat osat paikoin jäässä, kivikot ja hiekka vielä routavapaita.
18.10.2009 0:17
Turussa sen sijaan nautitaan syksystä, kuraa, kuraa ja kuraa. Rata kyllä oli todella hyvässä kunnossa tänään, moittimista ei ollutkaan kuin pattisuorassa sekä ilman kylmyydessä, mut suomi on
18.10.2009 8:21
Joensuussa onttolan radalla eilen kohtuu hyvä radankunto, paikoin hieman pinnan alla jäätä, mutta ajamaan pystyi, lumesta ei tietoa.
Enska pätkällä mutkiin kasaantuneet hiekka vallit jäässä, ei ollu mukava siellä liukastella, tänään asia voikin olla jo ihan toinen, eli eikun ajamaan...
18.10.2009 11:33
twmx kirjoitti:Turussa sen sijaan nautitaan syksystä, kuraa, kuraa ja kuraa. Rata kyllä oli todella hyvässä kunnossa tänään, moittimista ei ollutkaan kuin pattisuorassa sekä ilman kylmyydessä, mut suomi on
Mikä helvetti sen pattisuoran idea on??
Ylivoimasesti omituisin pattisuora mitä oon ajanu.
18.10.2009 13:40
Onko lievestuoreen rata missä kunnossa?
18.10.2009 21:07
Osku19 kirjoitti:Mikä helvetti sen pattisuoran idea on??
Ylivoimasesti omituisin pattisuora mitä oon ajanu.
Sehän se just on, ku siin ei oo mitään ideaa.
18.10.2009 21:18
YZi kirjoitti:Osku19 kirjoitti:Mikä helvetti sen pattisuoran idea on??
Ylivoimasesti omituisin pattisuora mitä oon ajanu.
Sehän se just on, ku siin ei oo mitään ideaa.
Mitäs sille on nyt sitten tehty? Mun piti sinne mennä hämmentään kun se kone siellä oli, mutta en päässy paikalle. Aika selkee näkemys kyllä löytyy mitä sille pitäis tehdä. Varsinkin näin talvea vasten että sitä pystyttäis helpommin pitään myös auki.
18.10.2009 21:34
JayDaddy kirjoitti:YZi kirjoitti:Osku19 kirjoitti:Mikä helvetti sen pattisuoran idea on??
Ylivoimasesti omituisin pattisuora mitä oon ajanu.
Sehän se just on, ku siin ei oo mitään ideaa.
Mitäs sille on nyt sitten tehty? Mun piti sinne mennä hämmentään kun se kone siellä oli, mutta en päässy paikalle. Aika selkee näkemys kyllä löytyy mitä sille pitäis tehdä. Varsinkin näin talvea vasten että sitä pystyttäis helpommin pitään myös auki.
Mun mielestä se oli torstaina ihan samanlainen ku koko kesänä, ainakin rullailessa
Mitäs ideoita sulla ois siihen?
19.10.2009 6:58
Jos ne pattien välit tasoittais niin olis aika kova. Nyt takarengas vaan hyppii vaikka onnistuis tuplaamaankin, niin seuraavaan ei enää riitä vauhti. Korkeus ja välit on oikeestaan omasta mielestä ihan ok. Tai sitten vois tehdä vähän matalampaa että vois ajaa takapyörällä, vähän niinkun hyvinkäällä. (kai noikin joku bubba vetäis) Toijalaankin ois hieno saada talveks ne 4 pattia kuntoon siten että sen pääsis rytmittämään.
19.10.2009 9:48
Wannabe kirjoitti:Mitäs ideoita sulla ois siihen?
Pistäisin sen talvee varten sellaseen kuosiin että siitä pääsis dragsterilla ajaan yli, ei välttämättä lanaamaan mutta ainakin sen verran rullaileen ettei tarvis sitä höttöhankea ajaa monttukoneella sieltä väleistä pois.
Neljä ekaa pattia puolet matalemmiks, tällä hetkellä ne on turhan korkeita. 2. ja 3. patti yhteen jollon siihen tulee semmonen "step-on-step-off". Siitä neljännestä patista vois ottaa vaikka radan oikeen reunan pois, jolloin sen pystyis vetään sieltä ekasta patista sen pöydän alamäkeen. Sitten 5. ja 6. patti laitettais myös yhteen, ja toi alkupäästä jäänyt maa kasattais tähän samaan. Tästä tehtäis sellanen korkea, mutta lyhyt pöytä, sellanen pyörän mittanen. Sitä oppis herkästi vihaamaan. Tai vaihtoehtoisesti tehtäis matala ja sen verran pitkä pöytä, että se alamäki ois selkeesti jo siellä kurvissa. Tietysti tohon "4. patin" ja ton pöydän väliin pitäis laittaa vähän lisää tilaa, ettei se ois heti naamassa.
Ilmeisesti ne kuitenkin suunnittelee että siitä tehtäis semmonen kun se joskus oli, että ihan vaan lainetta mikä voidaan ajaa sitten perälevyllä läpi.