Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
20.5.2008 22:50
MXJ numerolla 666 ja MXB numerolla 710.
21.5.2008 0:14
kyllähän tolla 144 saa b:ssä päräytellä. myös enskaa sillä saa ajaa avoimessa.
itteäkin kiinnostais kyseinen värkki kun noita nelareita vähän karsastan vielä. kyselinkin tossa jo ohimennen tm:n hintoja ja toinen vaihtoehto olis rakentaa omasta piikistä 144cc. ei vaan mitään käsitystä onko noi kestänyt yhtään
21.5.2008 7:06
Anssi_L kirjoitti:http://www.moottoriliitto.fi/saanto/031_motocross_pdf.pdf
Säännöt löytyvät tuolta.
Kiitti Anssi. Luin läpi kokonaan, ja selvensi muitakin asioita.
21.5.2008 7:58
No joo, MXB:hän on vähän niinku avoin luokka. Siellä nyt saa ajaa vähän millä maansiirtokoneella tahansa. Mut esim. puge kun ajaa MXJ:tä ja MXB:tä ni niitä ei sitten molempia sillä 144cc ajeta, ja ei varsinkaan MX2:sta. Ja tän hetkisten sääntöjen mukaan ei mee MX1 speksiinkään (vaikka sinne se oiskin turha kapistus). Olishan se hienoa että sillä pyörällä millä tulee A-luokkaan nousu ni ois myös luokka sitten.
21.5.2008 16:17
Niin, onkohan ketään muu edes koittanut tuota 144 kuin joku tehdas kuski? Epäilen vaa että alkaa rattaita paukkuu kun sekin on tehty piikin laatikolle. 200exc on aika sopiva esimerkki.
21.5.2008 16:19
Jenkeissähän on jo pitkään (varmaan valurautasylintereistä asti) ollut sallittua jonkin verran yliporatut pytyt (tietyissä sarjoissa/luokissa) ja sitten vielä huijaten vähän päälle. Eli takuulla on kokemusta aika monellakin noin niin kuin maailmanlaajuisesti. 15% on kuitenkin vielä aika paljon pienempi lisäys kuutiotilavuuteen kuin 60%.
21.5.2008 16:28
Keijo-crossi kirjoitti:Niin, onkohan ketään muu edes koittanut tuota 144 kuin joku tehdas kuski? Epäilen vaa että alkaa rattaita paukkuu kun sekin on tehty piikin laatikolle. 200exc on aika sopiva esimerkki.
Onhan noita jo sen verran ollut myynnissä, että varmaan muillakin kuiin tehdaskuskeilla noita on. Jotain kuulin juttua, että ensimmäisen erän pyörät olis aina muutaman tunnin välein ollu korjattavana.
Hitto kun vielä sais jostain vähän rahotusta, niin ei joka paikassa olis pakko venyttää sitä penniä...
21.5.2008 23:59
Niin maailmalla se on jo vanha juttu. Mutta ois kiva nähdä myös suomessa (kuskeilla) ja kuulla siitä mielipiteitä.
24.5.2008 10:41
Eli mä voisin ajaa sarjacrosseissa avoimessa luokassa (MX 2B). Ikää 15 vuotta ja pyöränä
250 2-t?
24.5.2008 10:43
250 2t on MX1 luokka ainakin ennen ollut, tietääkseni nykyäänkin Suomessa? Eli MX1B silloin.
EDIT: Vai oliko se avoin...? Joku viisaampi saa selittää...
24.5.2008 10:56
Vilepål kirjoitti:Eli mä voisin ajaa sarjacrosseissa avoimessa luokassa (MX 2B). Ikää 15 vuotta ja pyöränä
250 2-t?
Sarjakrosseissa eli noissa kerhon sisäisissä kisoissa harvemmin on luokkajakoja.. riittää kun on pyörä alla, kuuluu kerhoon, täyttää lisenssiehdot ja menee mukaan.
Paikallisesta kerhosta voi kysellä lisätietoja kesän sarjoista
24.5.2008 11:03
Ok kiitos vastauksista
24.5.2008 13:09
33du kirjoitti:Vilepål kirjoitti:Eli mä voisin ajaa sarjacrosseissa avoimessa luokassa (MX 2B). Ikää 15 vuotta ja pyöränä
250 2-t?
Sarjakrosseissa eli noissa kerhon sisäisissä kisoissa harvemmin on luokkajakoja.. riittää kun on pyörä alla, kuuluu kerhoon, täyttää lisenssiehdot ja menee mukaan.
Paikallisesta kerhosta voi kysellä lisätietoja kesän sarjoista
Täälläpäin ajettu silleen että pikkupuörät (85cc) ja sitten isot erikseen.
4.7.2008 16:26
Noniin, alkas tuo Pohjoisen Kierroskin painaa pikkuhiljaa päälle ja pyörä on vielä atomiena ja osia odotellaan. Tarkotus ois ens viikonloppuna raahessa ajaa. Onko muita tulossa? Oma numerohan on #188. Saa tulla hihasta nykimään ja porisuttaan jos näkee.
22.2.2009 18:58
Oisin menossa tänä kesänä sarjacrosseihin siis ensimmäisiin kisoihin.
Tarviiko liittyä johonkin kerhoon ja mitä lisenssejä tarvii ostaa yms.
Käykö tuo pyörä eli 250 honda crf
ps:ei suomen moottoriliitto sivuja sitten kun eivät toimi