Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

15.9.2006 15:54

sm limit 04 kirjoitti:
Husky 55 kirjoitti:Voi tehä vähän tiukkaa 190cm kaverille tollane

Mökki-/hiekkateillä ajaminenha on iha arsesta... rossi se on aikuistenoikeesti hauskaa


mut ku pitää myös ymmärtää se et kaikil ei oo rataa mis ajaa iha lähel. toho hintaa pitää olla aika vanha rossi pyörä et saa, silloin ei sit taas tiiä mis kunnos pyörä on jne. mäntää, ketjui ja rattait sun muista osii saa vaihtaa ku sukkii ja ne oo iha halpoi. ja jos ei oo aikomust ajaa kisoi tai muutenkaa kunnola crossii, on sellasen osto aika kallista monttu/mökki ajoon :/


No käskinkö ostamaan rossi pyörää? En. Sanoin vaa et rossi on aikuistenoikeesti hauskaa.........

15.9.2006 21:19

On tää toki hauskaa. Mut välillä on päiviä jolloin ei crossi maistu yhtään.

16.9.2006 10:53

No ite mielummin kuitenkin alottelisin ihan tuolla metässä rämpimisellä :) Jos alkaa oikeesti enemmän kiinnostaa, niin sitten hankin paremman pyörän ja voin crossiradoillakin alkaa piipahteleen. Serkku on melko hyvä motocrossissa, ajaa kilpaa ihan tosissaan, ja kyllä aina on joku paikka hajalla :| On se vaan niin rankkaa hommaa, ja kun ihan tosissaan vetää niin kaadoilta ei voi välttyä.

17.9.2006 17:25

Tähänmennessä ehtiny ehkä jo jotain 40 tuntia tulemaan täyteen eikä vioista tietoakaan. Ja voin sanoa, että ON rääkätty niin perkeleesti (ei sisäänajoja suoritettu, kaatuiltu, hypitty, enskailtu pitkin metsiä), mutta ei vaan tunnu hajoavan vaikka kaikki heikoksi väittääkin... jopa ohjekirja :D

Kestävyyshän on loppunsa kiinni vain siitä mitenkä sitä pyörää jaksaa/muistaa/viitsii huoltaa?

17.9.2006 17:41

Juu :) Mitäs tälläsessä joutuu noin niinkun säännöllisesti uusimaan vai sitärataa kun hajoaa? Ja tosiaan miten toi kiihtyy, pärjääkö sillä näille perus tieliikennepiikeille kiihdytyksissä?

17.9.2006 21:31

"huippunopeus jopa 130km/h tunnissa" taitaa jonkun mittari kusettaa aika paljon! :D:D ei saakeli, ei tuommosella uskaltais ajaa niin kovaa, tippuis varmaan kone tuossa vauhdissa pois...

17.9.2006 22:45

No jos joku saa sen kulkemaan 130 km/h niin mä voin tulla ajamaan sillä sen 130. En kyllä tohon nopeuteen itsekkään usko, 80 kuullostaa paljon uskottavammalta, mutta nopeushan ei se pointti ole....Vaan nimenomaan se vääntö/kiihtyvyys, ainakin mun käyttöä silmälläpitäen.

17.9.2006 23:18

Jos tahtoo vaan elvistellä kavereilleen kiihtyvyydellä niin ostaa vaan suosiolla jonku ihan muun pelin... Kulkee ehkä maksimissaan sen 80km/h eikä kiihtyvyydessä oo hurraamista, mutta se on se vääntö joka puhuu... varsinki ku johonki mettään eksyy. Ja metsäpoluillehhan nämä on todennäkösesti tehtykki.

18.9.2006 0:02

Juu, eikös toi alhainen huippunopeus kuitenkin osittain johdu tiheistä, maastokäyttöön tarkotetuista väleistä? Kyllä se nyt ainakin paremmin tuntus tossa videolla kulkevan ku teharillinen mopo jos nyt pitää joku huonompi keksiä :D

18.9.2006 17:06

Jukka85 kirjoitti:Tähänmennessä ehtiny ehkä jo jotain 40 tuntia tulemaan täyteen eikä vioista tietoakaan. Ja voin sanoa, että ON rääkätty niin perkeleesti (ei sisäänajoja suoritettu, kaatuiltu, hypitty, enskailtu pitkin metsiä), mutta ei vaan tunnu hajoavan vaikka kaikki heikoksi väittääkin... jopa ohjekirja :D

Kestävyyshän on loppunsa kiinni vain siitä mitenkä sitä pyörää jaksaa/muistaa/viitsii huoltaa?
Niin se on vast 40 mut katotaanpa 140 jälkeen.

18.9.2006 19:49

Keijo-crossi kirjoitti:
Jukka85 kirjoitti:Tähänmennessä ehtiny ehkä jo jotain 40 tuntia tulemaan täyteen eikä vioista tietoakaan. Ja voin sanoa, että ON rääkätty niin perkeleesti (ei sisäänajoja suoritettu, kaatuiltu, hypitty, enskailtu pitkin metsiä), mutta ei vaan tunnu hajoavan vaikka kaikki heikoksi väittääkin... jopa ohjekirja :D

Kestävyyshän on loppunsa kiinni vain siitä mitenkä sitä pyörää jaksaa/muistaa/viitsii huoltaa?
Niin se on vast 40 mut katotaanpa 140 jälkeen.
Niin kuten sanoin. Kaikki on kiinni huoltamisesta. Enköhän tuohon 140 tuntiin ole jo männän ainakin uusinut. Pyöränlaakerit, yms... Sulla tuntus hirveesti olevan jotain näitä kinukkeja vastaan?

Niin ja kuvitteletko että jollain merkkicrossilla ajetaan se 140 avaamatta? ...niin en uskonutkaan... ;)

18.9.2006 20:30

Jukka85 kirjoitti:
Keijo-crossi kirjoitti:
Jukka85 kirjoitti:Tähänmennessä ehtiny ehkä jo jotain 40 tuntia tulemaan täyteen eikä vioista tietoakaan. Ja voin sanoa, että ON rääkätty niin perkeleesti (ei sisäänajoja suoritettu, kaatuiltu, hypitty, enskailtu pitkin metsiä), mutta ei vaan tunnu hajoavan vaikka kaikki heikoksi väittääkin... jopa ohjekirja :D

Kestävyyshän on loppunsa kiinni vain siitä mitenkä sitä pyörää jaksaa/muistaa/viitsii huoltaa?
Niin se on vast 40 mut katotaanpa 140 jälkeen.
Niin kuten sanoin. Kaikki on kiinni huoltamisesta. Enköhän tuohon 140 tuntiin ole jo männän ainakin uusinut. Pyöränlaakerit, yms... Sulla tuntus hirveesti olevan jotain näitä kinukkeja vastaan?

Niin ja kuvitteletko että jollain merkkicrossilla ajetaan se 140 avaamatta? ...niin en uskonutkaan... ;)
Eihän täs mitään vastaan olla mut ei toi 40 ole kyl ihan suuri määrä vielä, ja ole huoleti et varmasti tarvitse edes katsoa mäntään päin 40 tunnin jälkeen mut kyl sen voi vaihtaa jos haluaa. Mutta kyl mun mielest tollasten tarvis kestää vähintää 100h konetta avaamatta kun ei se oo ihan crossiin tarkotettu mut jos ajaa rajotin pohjassa koko ajan niin voi kyl tarkastaa sen 40h jälkeen onko kaikki ok.

18.9.2006 20:54

Keijo-crossi kirjoitti:
Jukka85 kirjoitti:
Keijo-crossi kirjoitti:
Jukka85 kirjoitti:Tähänmennessä ehtiny ehkä jo jotain 40 tuntia tulemaan täyteen eikä vioista tietoakaan. Ja voin sanoa, että ON rääkätty niin perkeleesti (ei sisäänajoja suoritettu, kaatuiltu, hypitty, enskailtu pitkin metsiä), mutta ei vaan tunnu hajoavan vaikka kaikki heikoksi väittääkin... jopa ohjekirja :D

Kestävyyshän on loppunsa kiinni vain siitä mitenkä sitä pyörää jaksaa/muistaa/viitsii huoltaa?
Niin se on vast 40 mut katotaanpa 140 jälkeen.
Niin kuten sanoin. Kaikki on kiinni huoltamisesta. Enköhän tuohon 140 tuntiin ole jo männän ainakin uusinut. Pyöränlaakerit, yms... Sulla tuntus hirveesti olevan jotain näitä kinukkeja vastaan?

Niin ja kuvitteletko että jollain merkkicrossilla ajetaan se 140 avaamatta? ...niin en uskonutkaan... ;)
Eihän täs mitään vastaan olla mut ei toi 40 ole kyl ihan suuri määrä vielä, ja ole huoleti et varmasti tarvitse edes katsoa mäntään päin 40 tunnin jälkeen mut kyl sen voi vaihtaa jos haluaa. Mutta kyl mun mielest tollasten tarvis kestää vähintää 100h konetta avaamatta kun ei se oo ihan crossiin tarkotettu mut jos ajaa rajotin pohjassa koko ajan niin voi kyl tarkastaa sen 40h jälkeen onko kaikki ok.
Sama se mulle mitä sen "pitäs" kestää, mutta mielummin pelaa varman päälle. On se kiva katella kuntoo ja vaihtaa joku osa jos vähänkin epäilyttää niin ei tarvii sitten ulista kun kiinan rottelo leikkaa kiinni keskellä metsää... Ja kyllä tälle kenkää annetaan siihen malliin että ei varmasti kestä avaamatta ikuisuutta ;)

18.9.2006 21:04

nii, kyllä kuski varmaan yltää A:n tasolle...

18.9.2006 22:18

No kyllä luulis koneen kestävän kauan, kun on noin matalaviritteinenkin...Tavallisilla 4t tieliikennepiikeillähän ajaa kymmeniä tuhansia ilman koneremppoja, ja niistä on otettu jopa hieman enemmän tehoa, kun tosta melkein tuplasti isompikuutioisesta moottorista...Toki käyttö vaikuttaa, mutta mulla ei kyllä kierrokset ole kokoajan tapissa, joten luulis, etten joudu koskaan mäntää vaihtamaan tai sitten ehkä vuosien kuluttua jos jaksaa ajaminen innostaa...Öljyt kannattanee vaihtaa sitten hieman useammin, ja filtteri pitää puhtaana ja hyvissä öljyissä niin luulis noidenkin säästävän konetta.