Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

28.9.2004 21:17

MotoX kirjoitti:Onko "viisasta" ostaa tommosen? Meinaan että onhan ne aika vanhoja jo...ettei niitä vain pitäis ruuvata koko ajan...Mutta saako niitä ~96 vuosimallisia noin 2000 eurolla?


Saapa hyvinki, Moto oittisella saa Yamaha YZ 250cc -96vm 2080 euroon.

11.10.2004 19:48

Tulipas hankittua tommonen -98 CR 250 ja ihan hyvältä vaikuttaa. Ainut "vika" taitaa olla että oikeen etupumpun stefa vähäse vuotaa. Vääntöö on ihan sikana enemmän pikkiin verrattuna.

19.10.2004 15:41

mulla on kyseisestä pyörästä CDI yksikkö paskana... ajattelin hommata säädettävän boksin ja ajattelin kysäistä jos joku tietäisi minkä merkkisiä niitä olis saatavana. kyselin vortex merkkistä, mutta sellaista ei ole enää saatavana tohon pyörään, mutta jos kerrotte lisää...

19.10.2004 16:02

MCL kirjoitti:
MotoX kirjoitti:Paljonko tollaisesta pyörästä pitäis maksaa? Miten niitä sitten huolletaan (öljyt, männät)

Mistä niitä löytyy käytettyinä?


Hinta riippuu pitkälti kunnosta ja vm,sen verran että pärräjä taisi maksaa jotain päälle donan sen 92-94 cr,pyörä näytti kuvan perusteella ihan hyvältä mutta aski levis kahden/kolmen ajokerran jälkeen.

Männän vaihdat sen 50h välein,laatikon öljyt vaihdat 5-10h välein,Sitten putsari olisi hyvä puhdistaa joka ajokerran jälkeen,ainakin jos olosuhtete ovat olleet pölyisät.Ja hieman rasvausta aina välillä paikkaan jos toiseen tekee hyvää.


Askissa ei nyt ollut mitään suurempaa vikaa, vaihteensiirtäjän tapit vaan kuluneet, ei muuta. Asia korjataan heti kun ehitään. Eipä tuo nyt pellolla ajaessa ole haitannut, kun vaihteet on pelannut ihan moitteettomasti.

9.3.2005 21:36

Onko paljon eroa ajettavuudessa 96-98 mallien välillä? Isku crossarikuume ja nyt on tosi paha...=) Pitäis tommosen 250:n ostaa niin sais vähän käydä kylällä pärisemässä...hehe.
Voihan niillä semmosia 5km matkoja tiellä ajaa?

9.3.2005 21:41

MotoX kirjoitti:Onko paljon eroa ajettavuudessa 96-98 mallien välillä?

'97 tuli alumiinirunko puolikkaaseen Hondaan, mutta se on kuulemma aika kauhea, ja sama runko on tuossa '98 mallissa.

9.3.2005 21:44

ThoR kirjoitti:
MotoX kirjoitti:Onko paljon eroa ajettavuudessa 96-98 mallien välillä?

'97 tuli alumiinirunko puolikkaaseen Hondaan, mutta se on kuulemma aika kauhea, ja sama runko on tuossa '98 mallissa.
Paljonko sit paino tippu?

9.3.2005 21:44

Proot sanoo et se eka alurunko on ihan hirvee ajettava, paljon parempi se teräsrunkonen, en sit tiiä, ku en oo ite kokeillu ja harrastekäytössä vähän epäilen, onko sillä niinkään suurta eroa, enemmän kiinnittäisin huomiota yksilön kuntoon.

Joo, kyllä sillä hyvin taittaa pisempiäkin matkoja, kannattaa vaan ostaa varaderon tankki siihen, ku vakio on niin pieni. Ja siellä paratiisissa se on varmasti sallittuakin..

9.3.2005 21:45

MotoX: Unohda koko kuramopo ja ajele kdx:llä.

10.3.2005 17:12

No voishan toki niinkin tehdä, tää mun KDX on kyllä sen verran hyvässä kunnossa...saatana sillä pääsis vaikka taivaaseen. MUTTA, kuin nyt sitä ajokorttiakin pitäs saada (siis autoajokortti) niin menee koko homma niin vitun kalliks, ett on pakko myydä tota pyörää..en todellakaan sitä haluais...=) Pyörä ei oo kertaakaan vittuillu mulle...Hemmetin hyvä. No ihan miten vain, se kortti menee niin kalliiks et on pakko myydä tota pyörää kun ei ois muutenkaan varaa ajaa sillä...(vitun vakuutukset!).
Siis mää osta crossarin niin mä en niitä tarte...Ja onhan niitä crossareita muita merkkejäkin olemassa. Sanokaa joku joka tietää et mikä näistä olis paras vaihtoehto; Honda CR, Kawasaki KX, Yamaha YZ...Mitään noin vanhaa kotaria tai hussea en rupee ostamaan...

10.3.2005 17:13

Ja sitäpaitsi KDX on vähän laiska tommoseen monttuajoon...=)

10.3.2005 18:05

Ensinnäkin crossiin tarvii vakuutuksen. Se on n. 100e/vuosi. Ja et vitussakaan ala ajelemaan mitään kyläpimppistä tai kukaan ei saa enää aja missään. Ne on tarkotettu radalle perkele. Sä oot taas yks niistä jotka pilaa koko lajin harrastamismahdollisuuden, kun ajellaan siellä missä ei ole lupaa.

10.3.2005 20:13

Et sä kyllä yhtään rahaa säästä jos crossiin vaihdat!

11.3.2005 0:10

No en mä nyt ihan niin tarkoittanu...onhan mulla auto jos haluaa päästä jonnekin. Tolla "kylällä päriseminen", sillä tarkoitin vaan että vois käydä pari kertaa kylällä vähän kaasuttelemassa. Ja on se 100/vuosi kuitenkin paljon vähemmän kuin 800e KDXästä.
En kyllä tiedä missä lähin crossirata on, kokkolassa kuulema on joku pieni, mut ne ei saa ajaa siellä enää...tiiä sitten. Pietarsaarella taitaa olla lähin rata..

Lähinnä monttukäyttöön tulis pyörä, ja talvella kävis välillä jääradalla, semmonen täältä löytyy...=) Ei ei sillä mitään kaupareissuja tehdä. Sitäpaitsi täällä meiän kylällä asuu varmasti noin 100 ihmistä ja poliisit käy täällä kaks kertaa vuodessa...hehe.

Että en mä nyt sitä mihinkään arkiajoon ostaisin tai käyttäisin.

11.3.2005 0:42

Ootko ottanu huomioon että huoltoa sun pitää tehä krosille "hiukan" enemmän kuin tolle katuenskalle. Eli rahaaki menee vuodessa paljon enemmän kuin 100 euroa jos pyörän aijot pitää hyvässä kunnossa.