Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

4.6.2004 23:53

Kuka on sanonu ettei Puromotorista sais osia?

4.6.2004 23:58

Erska puhui "metsästää purolta", joka on aika selvä viittaus osien epäsaatavuuteen ellei nyt joku ihan toisin käsitä.

5.6.2004 3:07

SMK kirjoitti:
Mistäs muuten Erska metsästelet KLX:n osia? Löytyykö mistään hyllystä edes öljyfiltteriä? .


No en kyllä tosiaankaan tiedä. :D

Suitzamanilta aiakin sain jarrupalat hyllystä ja kyllä siellä tota kulutus osaa klx:sään näytti olevan. :D

5.6.2004 20:31

Juuh, kyllä mäkin tästä olen tykännyt, tuntuu kaiken pelaavan, mitä nyt takapyörä vähän vippaa :D Mutta sekin on vissiin vaan rengas, eikä vanne. Ja Enduro-malli tää on, välitykset on helvetin pitkät tässä nyt :)

Noniin, tänään pistin uuden tulpan, 9-arvoisen tällä kertaa, otin sen bensafiltterin pois, purin ja putsasin kaasarin. Pääsuutin oli ainakin 190, mut tietenkin tyhmänä oli vaa kiire äkkiä kasata ja mennä koittaa niin muita suuttimia en katsonut, puhalsin kyllä puhtaaksi. Neula oli ylimmässä lovessaan, mutta tää neulan sokka oli aika kärsinyt mun mielestä, vippas siinä neulassa vähän miten sattuu..

Mutta kohokammiosta vasta ylläri löytyi :) Tässähän on tuo koho jaettu silleen kahteen osaan jotka on kohokammion pohjassa semmosissa "tikuissa" kiinni, noh, kattelin niitä kohoja ja huomasin että molemmat kohot olivat juuri samanlaisia, vaikka mielestäni toisen olisi pitänyt olla "vastakohta", pitää vissiin tilata uusi tommonen toinen koho.

Kuitenkin kun koitin niin edelleen käyttäytyi samalla tavalla, eli kunnon ajon jälkeen jäi huutamaan, ja muuten kun pikkukierroksilla kaasun väänsi pohjaan niin booas vaan.

Tarkistin myös imukaulan ja läpät, niissä ei ollut mitään kummallista, ja tuskin vuotaa.

Eihän tällainen vika voi esim. tukkoisesta ilmanputsarista johtua? Kun tuntuis ainakin ihan siltä että bensaa se saa liian vähän, tai ilmaa liian paljon :)

Vielä ehdotuksia missä vikaa voisi olla?

Re: TM VRX(?) 125 käyntihäiriö

5.6.2004 21:19

NameLess kirjoitti:...Sekä mikäs voisi olla kun myyjän mukaan toi tykkää tulppia hajottaa aika tahtiin?...


Kaverilla ollu nyt 2 TM 85 crossia -98 ja -96, kummassakin ollut sama vika - tulppa hajoo tunnin ajon jälkeen. Yhdellä oli aiemmin ollut TM crossi (joskus vuosia sitten) ja sanoi taistelleen saman ongelman kanssa. Vikaa ei löytynyt kaverin ongelmaan, vaikka taisi jossain liikkeessäkin käydä...

6.6.2004 12:35

mulla oli ennen tuota 125 temmiä 85 temmi. se särki heti alkuun muutaman tulpan. mutta ei siinä mitään ku säädin vähä kaasaria niin ei sen jälkeen pahemmin särkeny.tm on hyvä pyörä. ja osia on aina saanu tosi hyvin purolta. ei oo tarvinu oottaa ku pari päivää niin osat on tullu kotia.

6.6.2004 22:41

Noniin, nyt selvisi että bensa siitä vaan prkl olikin loppu aina kun ne kierrokset jäi huutamaan, tossa on varatankki jotenkin paskana tjs, meinaan kun bensa loppuu normaalilla tankilla ni ei varallakaan enää mitään tule :)

Mutta sitä booausta tuo tekee edelleen, ja ei muutenkaan tunnu olevan enää niin tehokas mitä pitäisi olla..

Kaasarissakaan ei tuntunut likaa olevan.. Hmm.. Mikä olisi paras tapa tarkistaa pytyn alatiivisteen ja imukaulan tiivisteiden kunnot? Joku sanos että CRC:tä ruiskii ja kattoo jos kuplii tms, mutta miten ootte ite ton homman hoitaneet?

6.6.2004 23:43

NameLess kirjoitti:Mikä olisi paras tapa tarkistaa pytyn alatiivisteen ja imukaulan tiivisteiden kunnot? Joku sanos että CRC:tä ruiskii ja kattoo jos kuplii tms, mutta miten ootte ite ton homman hoitaneet?


Irrota kurkku ja kato vaikka suurennuslasilla näkyykö murtumia,repeemiä tai mitään. Samalla sitte otat vaan pytyn irti ja tarkistat et kaikki ok (kannattavaa jos on käytetyn ostanu) ja ostat uuden alatiivisteen nii ei tartte arpoa jotta onko se kunnossa vai ei.

7.6.2004 0:11

Juuh, meinasin kans et ostan jonkun tiivistesarjan tähän varmaan pelkästään yläpään, ja samalla vaihdan kaikki tiivisteet sinne.. Pistän kai samalla teholäpät :) Meinaan, eikös tommoset läpät oo aika huonot ku tossakin on niinku 4 kanavaa mut molemmilla puolilla vaan yks ISO läppä? Parempihan olis jos olis niinkun neljä erillistä läppää, jos tajuutte mitä tarkotan :) ? Ja tekeekö jokin muu valmistaja läppiä tolle kuin boyesen?

7.6.2004 0:50

Eiköhän sillä kerkeä vakio läppiilläki 8)

7.6.2004 2:04

Joo, mut meinasin jos vastailis paremmin kaasuun noilla "boykkareilla"?

Noitahan oli ainakin kataforilla kahta eri mallia, niitä parempia ei ollut temmiin, onko ne "huonommat" eli lasikuituset sit mistään kotosin?

7.6.2004 8:17

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:25, muokattu yhteensä 1 kerran

7.6.2004 8:29

Juuh, mutta onko nuo läpät alkuperäiset? Tuskin ketään niitä huonommiksikaan olisi vaihtanut?

Ja kun musta tuntuu että ongelma ei ole suuttimien koossa / neulassa, meinaan sinä pvänä kun tän sain niin pyörä toimi todella hyvin, vähän booasi, mutta ei paljoa. Nyt se booaa PALJON enemmän kuin aikasemmin, ja vika tuli yht'äkkiä, sitä en osaa sanoa että onko pahemmaksi mennyt enää, mutta tuskin.. Eli mun mielestä se ei ole oikea tyyli korjata vikaa että nyt vaan suurentaisin suutinta yms.. Meinaan jotain vikaahan tässä on pakko olla kun yht'äkkiä vaan rupes booailemaan yms.. Ei tunnu enää ottavan kierroksiakaan niin ärhäkästi kun ennen, ja tyhjäkäynnillä pyörä käy aina todella tasasesti mutta saattaa ykskaks vaan sammua, siis ei mitenkään laske kierroksia tai mitään vaan yht'äkkiä "puff", et vaikka istuis pyörän päällä ni sammumista ei voi välttää jos se tyhjäkäynnillä niin on tehdäkseen, vaikka muuten tyhjis onkin suht korkea mielestäni, ei liian pieni ainakaan.

Myöskin kun on SUURILLA kierroksilla ajanut jonkin aikaa ja kytkimen pistää pohjaan niin tää jotenkin tuntuu edelleen hieman huutavan kierroksia / kierrokset laskee hitaasti.. Tai siis, jonkin matkaa laskee hitaasti kunnes tipahtaa normaalisti..

Eli kyllä se on aika selvä juttu että joko toi vuotaa ilmaa jostain raosta, tai sit se saa bensaa jostain syystä liian vähän, mutta kaasarissa en ainakaan roskaa nähnyt, eikä köyhänmiehen paineilmakaan auttanut(puhaltelin suuttimet yms), myöskään bensahanassa / filtterissä ei ole roskia eikä tankin huohotusletku ole tukkeutunut..

Tänään puhdistan vielä "ihan oikealla" paineilmalla tuon kaasarin, jos se auttaisi sit.

Tuo starttipilotti kuulostaa just siltä mitä olin ajatellutkin et vois koittaa, huomaako tolla myös jos jokin tiiviste vuotaa imukaulassa tai sylinterin alatiiviste? Tosin kuitteja kun sain niin juuri on mäntä tähän vaihdettu ja alatiiviste, eli tuskin siinä vikaa voi olla, mutta pyörässä on muitakin pultteja ollut ihan sormikireydellä niin tuli mieleen jos myyjä ei ollutkaan sylinteriä kiristänyt kunnolla tms :) Pitää katsoa nekin :)

7.6.2004 9:48

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:25, muokattu yhteensä 1 kerran

7.6.2004 9:52

Juuh, pitänee kattoa, mutta eikai tällainen boaaus yms pa-säätimestä voi kuitenkaan johtua? Ja katsoin kyllä niin läpät eivät irvistäneet yhtään.. Noh, puhdistan tänään sen kaasarin vielä uudestaan kunnolla ja katson sylinterin + muiden pulttien kireydet. Samalla voisi tota starttipilottia käydä ostamassa, onko toi starttipilotti ihan sen nimi vai milläs nimellä sit löytää? Ja onko ihan huoltoasemilla, vai kannattaiskohan vaikkapa motonetistä hakea? :)