Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

26.12.2008 3:33

Jees,mitähän se tykkäis jos ajais ilman sitä prikkaa? :D

26.12.2008 3:39

kananen kirjoitti:Jees,mitähän se tykkäis jos ajais ilman sitä prikkaa? :D
Ite en ajais. :D

26.12.2008 16:12

No voi olla parempi,samalla kertaa nyt remontoi koko koneen.

15.1.2009 1:22

Laitoin saman postauksen jo huolto & korjaus topicciin, mutta ajattelin että täällä porukka osaa paremmin neuvoa kun lähes sama pyörä kyseessä. Eli olen alkamassa tekemään ktm exc-200 -02 -pyörään koneremonttia ja kyselisin hiukan ohjeita.. Pyörässä ei ole mitää vikaa toistaiseksi, mutta edellinen omistaja on ajanut satoja tunteja tekemättä muuta huoltoa kuin männän vaihtoa, joten nyt pitäisi talven aikana tehdä vähän isompi huolto.. Mitä kaikkea kannattaa moottorin osalta vaihtaa?
Anteeksi jos kyselen tyhmiä, mutta tosiaan kokemusta itselläni vain katupiikeistä joihin ei ole muuta huoltoa tarvinnut tehdä kuin männän vaihtoa :nolo:

15.1.2009 18:06

Mitkäs ne olis sopivat suuttimet tuohon exc:hen näin talveksi?

16.1.2009 20:19

jxxxi kirjoitti:Mitä kaikkea kannattaa moottorin osalta vaihtaa?

Tuleva huoltosi on varmaan aikalailla verrattavissa tohon piikkisen 10k alakertaremppaan, kun kuitenkin lähes sama pyörä kyseessä. Elikkä kannattaa vaihtaa mäntä, kiertokanki, laakerit, stefat ja tiivisteet. Kampiakseli ei pahemmin kulu joten sitä tuskin tarvii vaihtaa. Mikäli kytkin tuntuu luistavan tai toimivan huonosti niin sitten myös kytkinlevyt ja -jouset. Usein pelkkä välilevyjen vaihto riittää mutta eipä nuo massalevyt paljon lisäkustannuksia aiheuta, joten itse vaihtaisin kaikki kerralla jos yleensäkkin on tarvetta.

Hintaa tulee ainakin piikkisen vastaaville osille 400-500 euroa, tuskin on 200cc:n osat paljon kalliimpia.

Edit: tuohon 400-500 euroon en laskenut kytkinlevyjä, niistä tulee noin 100e lisää + jouset 20e

16.1.2009 20:24

superlon kirjoitti:Mitkäs ne olis sopivat suuttimet tuohon exc:hen näin talveksi?

Kokeilemalla selviää mutta ohjekirjan takana on suuntaa antava säätötaulukko.

16.1.2009 21:13

Niin ja tietty ois helpompaa neuvoa jos kertos onko 36mm vai 38mm kaasari :|

Vaihtoo?

16.1.2009 21:53

Kiinostaisko ketään vaihtaa!?!?
www.nettimoto.com/711495

17.1.2009 2:16

JL- kirjoitti:
superlon kirjoitti:Mitkäs ne olis sopivat suuttimet tuohon exc:hen näin talveksi?

Kokeilemalla selviää mutta ohjekirjan takana on suuntaa antava säätötaulukko.


Juu tämän vielä satuin sieltä sittenkin löytämään ;) Mutta ohjekirjassa sanottiin, että ilmaruuvi 0,5 kierrosta auki ja tuntui kyllä todella rikkaalla käyvän silloin joten ehken ei ihan täysin kannata uskoa kuitenkaan. Huomenna pitää koittaa aukaista hieman lisää ja katsoa mitä se sanoo :D

17.1.2009 11:10

Joo ei ne varmaan täysin paikkaansa pidä kun noi pyörät nyt on yksilöitä, mutta jonkinlaista suuntaa voi edes katsioa sieltä :)

17.1.2009 13:49

Laita ilmaruuvia 1,5 kierrosta auki.

17.1.2009 20:11

Deegan| kirjoitti:Laita ilmaruuvia 1,5 kierrosta auki.


Joo tuohon puoleentoista se tulikin jo säädettyä testaamalla ja se tuntui pelittävän hyvin.

21.1.2009 20:26

Minkälaista magneeton ulosvetäjää olette käyttänyt remontissa? Itse olen käynyt parissa mp-liikkeessä kyselemässä, mutta kummassakaan ei ole ollut myynnissä.. Eikös -02 exc:n magneettoon tarvita 16mm ulosvetäjä?

21.1.2009 21:29

jxxxi kirjoitti:Minkälaista magneeton ulosvetäjää olette käyttänyt remontissa? Itse olen käynyt parissa mp-liikkeessä kyselemässä, mutta kummassakaan ei ole ollut myynnissä.. Eikös -02 exc:n magneettoon tarvita 16mm ulosvetäjä?

käy jossain biltemassa tai vastaavassa ostamassä ihan normaali 2 tai 3 käpäläinen ulosvetäjä luulisi sellaisellä lähtevän.. ;)