Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

25.8.2010 9:42

Toihan oli flatliner. Ois kyllä ihan mielenkiintonen tietää mitä tossa tapahtui.

25.8.2010 16:39

OA243 kirjoitti:Toihan oli flatliner. Ois kyllä ihan mielenkiintonen tietää mitä tossa tapahtui.


mul on aika villi veikkaus et se oli niin väsyny ettei jaksanu ajatella pyörän puristamista polvilla ja sit lähti :D

25.8.2010 17:50

Kyseinen kaveri on tunnettu hienoista supermaneista, tossa vaan epäonnistu siinä..

Topicin nimi on: Pyörän Valinta

27.8.2010 0:09

Tässä nyt puolisentoista vuotta ajeltu valkokilpisellä piikillä omaks iloks enskaa sekä sorapätkää, ja isompaa tekis mieli, erityisesti noi 300cc kaksarit kiinnostaa. Merkkiuskollinen en erityisemmin ole, mutta ei temmistäkään pahaa sanottavaa ole.. Varaosien kanssa ei myöskään ongelmaa, molemmat jälleenmyyjät 40km säteellä meiltä. Ktm jälleenmyyjä on kans yhtä lähellä. Ja GG:seen käsittääkseni saa melko rivakasti saksanmaaltakin tilattua, mitä sivusta seurannut.
Että osien saannin suhteen aikalailla ihan sama minkä hommaa, mutta onko noissa kolmessa sitten eroja? Oma käsitys on että kunhan hyvän yksilön löytää niin se olisi paras, ei paremmuusjärjestystä? :roll:

11.9.2010 19:44

hypoteettinen kysymys:

jos pitäis ajaa yhdellä pyörällä enduroa, krossia, supermotoa ja jäärataa, minkä pyörän valitsisit? mahdollisimman kilpailukykyinen pitäis olla joka lajissa. kuskin olisi ajettava kaikki lajit samalla pyörällä eikä luokkajakoja olisi. eli samalla rungolla ja moottorilla kaikki kisat. renkaat ja iskarit sais vaihtaa vaikka joka kisaan. kisoja ois vaikka 2 joka lajissa ja lopuksi laskettaisiin pisteet yhteen. joka kisassa jaettaisiin saman verran pisteitä.

eli nyt haetaan ultimaalista kompromissi pyörää.

itse ajaisin puolikkaalla 2-tahdilla. merkillä ei väliä.

11.9.2010 19:51

funktio kirjoitti:hypoteettinen kysymys:

jos pitäis ajaa yhdellä pyörällä enduroa, krossia, supermotoa ja jäärataa, minkä pyörän valitsisit? mahdollisimman kilpailukykyinen pitäis olla joka lajissa. kuskin olisi ajettava kaikki lajit samalla pyörällä eikä luokkajakoja olisi. eli samalla rungolla ja moottorilla kaikki kisat. renkaat ja iskarit sais vaihtaa vaikka joka kisaan. kisoja ois vaikka 2 joka lajissa ja lopuksi laskettaisiin pisteet yhteen. joka kisassa jaettaisiin saman verran pisteitä.

eli nyt haetaan ultimaalista kompromissi pyörää.

itse ajaisin puolikkaalla 2-tahdilla. merkillä ei väliä.

Ite ottaisin varmaa ktmän kolmesatasen. Saa kuulemma puunkiertoonkin lempeäksi..

11.9.2010 19:53

Guuna#243 kirjoitti:
funktio kirjoitti:hypoteettinen kysymys:

jos pitäis ajaa yhdellä pyörällä enduroa, krossia, supermotoa ja jäärataa, minkä pyörän valitsisit? mahdollisimman kilpailukykyinen pitäis olla joka lajissa. kuskin olisi ajettava kaikki lajit samalla pyörällä eikä luokkajakoja olisi. eli samalla rungolla ja moottorilla kaikki kisat. renkaat ja iskarit sais vaihtaa vaikka joka kisaan. kisoja ois vaikka 2 joka lajissa ja lopuksi laskettaisiin pisteet yhteen. joka kisassa jaettaisiin saman verran pisteitä.

eli nyt haetaan ultimaalista kompromissi pyörää.

itse ajaisin puolikkaalla 2-tahdilla. merkillä ei väliä.

Ite ottaisin varmaa ktmän kolmesatasen. Saa kuulemma puunkiertoonkin lempeäksi..

Ite ottaisin varmaan 250 nelarin, väännön vuoksi pärjää enskassa ja crossisakin on hyvä, ja supermotossa saa moottorijarruttaa ym. 2t:llä vähän vaikeempaa.

11.9.2010 21:20

funktio kirjoitti:hypoteettinen kysymys:

jos pitäis ajaa yhdellä pyörällä enduroa, krossia, supermotoa ja jäärataa, minkä pyörän valitsisit? mahdollisimman kilpailukykyinen pitäis olla joka lajissa. kuskin olisi ajettava kaikki lajit samalla pyörällä eikä luokkajakoja olisi. eli samalla rungolla ja moottorilla kaikki kisat. renkaat ja iskarit sais vaihtaa vaikka joka kisaan. kisoja ois vaikka 2 joka lajissa ja lopuksi laskettaisiin pisteet yhteen. joka kisassa jaettaisiin saman verran pisteitä.

eli nyt haetaan ultimaalista kompromissi pyörää.

itse ajaisin puolikkaalla 2-tahdilla. merkillä ei väliä.

aika paha...mut jos on vetomies ni eihän pyörällä sillo oo väliä ;) mutta mutta jos mietitään järkevästi-kerrankin-niin onko jr a luokissa minkä tahtisisa pyöriä eniten?enduron a ? motocrossin? tai supermoton? jos ootte huomannu niin mx mm sarja nelareita ainoastaan(vai saako ollakkaan 2t?)enduro 2 tahteja näkyy niinku jääradallakin ja supermotossa näkyy nelareita joten itse kallistuisin nelariin ja sanotaan nyt että kuutiot siihen 250-450 haarukkaan, ehkä tämä uus juttu 350? mene ja tiedä sano tietämätön. :D

11.9.2010 22:19

En ottais supermotoon kakstahtista, 450 4-tahti vois olla se peli, pikkunelarissa ei riittäis tehot supermotossa ja jääradalla. Isompi olis kömpelö enskassa ja crossissa.

11.9.2010 22:38

OA243 kirjoitti:En ottais supermotoon kakstahtista, 450 4-tahti vois olla se peli, pikkunelarissa ei riittäis tehot supermotossa ja jääradalla. Isompi olis kömpelö enskassa ja crossissa.

Miten niin pikkunelarissa ei riitä teho jääradalla? Onhan niillä oma luokkakin niin eiks se teho sillon riitä. Supermotoon se on kyl turha laite.

11.9.2010 23:15

Pikkunelarilla häviää jäällä varmasti nelipuokille enemmän, kun mitä mahollisesti voittaa enskassa. Toki jos on nopeeta enskapätkää niin häviää sielläkin. Crossissahan vauhti on lähes samaa.

11.9.2010 23:25

Tota en nyt ihan sanois noinkaan, enskassa voi hävitä pikkunelarilla isolle tai sit ottaa suorastaan niskalenkin, riippuu ihan helvetisti kuskista ja maastosta ja kelistä. Esim. näillä limanuljaskakeleillä kivikoiss aja juurakoissa ero voi olla lk. 10% ihan kärjesn sislläkin pikkupyörien eduks, vastaavaa ei jäällä synny edes piikin ja isolekan välillä ikinä.

Pyörän Valinta

12.9.2010 0:06

Jos hakee pyörää joka olisi mahdollisimman hyvä noissa kaikissa lajeissa niin itse valitsisin ehkä 450 nelarin. En ole kokeillut uutta 350 ktm:ää mutta se saattaisi olla yksi vaihtoehto? Noissa kaikissa lajeissa parhaiten pärjäävää pyörää ei ole, eli mietit siltä kantilta että mitkä noista on ne tärkeimmät jossa pyörän pitäisi olla mahdollisimman kilpailukykyinen. Pakko tinkiä jostain.

12.9.2010 13:57

Onkos tästä 2011 kawasta ollut täällä juttua? http://www.dirtbikemagazine.com/ME2/dirmod.asp?sid=&nm=&type=news&mod=News&mid=9A02E3B96F2A415ABC72CB5F516B4C10&tier=3&nid=3C4D58E192D641E98DB09C78FC3207B2


Ymmärsinkö oikein. Pyörän päältä katottuna oikeasta etu kepistä/preload säädetään jousen jännitys, vasemmasta sitten paluu ja puristus vaimennus? Sittenhän ei tarvii kuin yhtä pumppua säädellä kun saa jännityksen sopivaks :roll:

12.9.2010 14:42

Muistelisin näin, vaikutti aika kiinnostavalta systeemiltä twmx:n koeajossa.