Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

10.2.2009 17:22

Oisko kellään antaa vinkkiä minkä kokoisia suuttimia pitäs käyttää näin talvella?Pyörä olis rm 250 06.

10.2.2009 18:25

Mulla on pääsuutin 170, laihempi neula ja prikka keskellä. tyhjäkäynti suutin vakio. Enskassa käy vieläkin hieman rikkaalla, mutta crossissa ok. Mulla siis 08 mutta samoja vehkeitähän noi.

11.2.2009 11:21

Mulla on luultavasti -85 rm 250cc, pitäis saada siihen uus pakoputki, niin käyköhän mahdolliseen -83 rm:stä pakoputki?

11.2.2009 17:44

Todennäköisesti käyp..

13.2.2009 22:52

Semmosta kyselisin, kun vaihan nuo ohjauslaakerit ja rungossa kiinniolevat ''palaset'' eivät liikaha sitten millään eikä mihinkään! Että miten olette saaneet ne irti? Ja pyörähän on suzuki rm 125 -03.

13.2.2009 23:20

PäRi kirjoitti:Semmosta kyselisin, kun vaihan nuo ohjauslaakerit ja rungossa kiinniolevat ''palaset'' eivät liikaha sitten millään eikä mihinkään! Että miten olette saaneet ne irti? Ja pyörähän on suzuki rm 125 -03.


Jos meinaat niitä kohtia joihin laakerit vastaa.. niin eihän niiden kuulukaan liikkua. Eikä niitä saa vaihdettua ilman rungon hajoittamista, ainakaan helpolla

14.2.2009 0:20

Joo, mutta tuossa allbalsin sarjassa tuli myös ne vastakappaleet, niin eivät olisi turhan panttina, kun vaihtaisi. Tuosta kassari suizasta ne lähti ihan sovinnolla vasaran ja rengasraudan kanssa, mutta tässä ei anna lupaustakaan lähteä.

14.2.2009 10:28

PäRi kirjoitti:Semmosta kyselisin, kun vaihan nuo ohjauslaakerit ja rungossa kiinniolevat ''palaset'' eivät liikaha sitten millään eikä mihinkään! Että miten olette saaneet ne irti? Ja pyörähän on suzuki rm 125 -03.


Siis meinaatko kartiolaakeri toistapuolta? Ne kyllä lähtee lämmöllä ja hakkaamisella. Puristaminen tietty parempi, jos löytyy kalut.

14.2.2009 11:03

uijui kirjoitti:
PäRi kirjoitti:Semmosta kyselisin, kun vaihan nuo ohjauslaakerit ja rungossa kiinniolevat ''palaset'' eivät liikaha sitten millään eikä mihinkään! Että miten olette saaneet ne irti? Ja pyörähän on suzuki rm 125 -03.


Siis meinaatko kartiolaakeri toistapuolta? Ne kyllä lähtee lämmöllä ja hakkaamisella. Puristaminen tietty parempi, jos löytyy kalut.

tohon laakerin puristamiseen löytyy kyllä helppo puristin kun jos vaikka laakeria ottaa nii laittaa sopivan hylsyn siihen laakerille ja sit toisen isomman hylsyn ulkopuolelle ja niiden väliin kierretangon millä kiristää laakerin pois/paikalleen.Se laakerikaan ei monesti ole kovassa kun saa vaan suoraa vetoa ja voihan sitä siinä kiristettynä pikkuisen lyödäkkin et lähtee liikkeelle.Nopein ja helpoin vaikka olis prässikin käytössä,eikä tee ni helposti tuhoa kun ei ihan älyttömästi voimaa käytössä

Suzuki RM

15.2.2009 20:30

Miten -00 250 RM:n pakoaukonsäätimen säätäminen tapahtuu? Tiedän kyllä että sitä pyöritetään sitä "säätöruuvia" mutta mihin suuntaan ja kuinka paljon?

23.2.2009 21:07

Oliskos kellään tietoa miten RM250 kone istuu TS250 runkoon? Valot muodostuvat ongelmaksi. Mikä olis helpoin tapa ratkaista ongelma? Pelkällä akulla valot ei taida kauaa toimia? kauanko? Olis tarkoitus "kilvittää" oma monttu istuttamalla katteet, vanteet ja kone TS:n runkoon ;)

26.2.2009 9:38

ohhoh, nyt ku on tullu tuolla jääällä ajeltua tuli pikku ongelma:E kakkos vaihde meni rikki;(

Vikana, ku laittaa kakkosen päälle se pysyy hetkenaikaa päällä, mutta sitku pyörä alkaa ottamaan tehopiikkiä niin vaihde hyppii ylös päin, joskus välivapaalle ja joskus kolmoselle.

Joten kymysys on mistä saa 2 vaihteen rattaan ja mitä maksaa?

E; kyseessä siis -03 125mopo

26.2.2009 10:15

Neula kirjoitti:ohhoh, nyt ku on tullu tuolla jääällä ajeltua tuli pikku ongelma:E kakkos vaihde meni rikki;(

Vikana, ku laittaa kakkosen päälle se pysyy hetkenaikaa päällä, mutta sitku pyörä alkaa ottamaan tehopiikkiä niin vaihde hyppii ylös päin, joskus välivapaalle ja joskus kolmoselle.

Joten kymysys on mistä saa 2 vaihteen rattaan ja mitä maksaa?

E; kyseessä siis -03 125mopo

Varaudu sit siihen että se ei ole vaan se yks ratas minkä sinne joutuu vaihtamaan. kakkos vaiheratas maksaa suzukilla 83€. jos enemmän palikkaa joudut uusimaan rahaa menee helposti se 500€. soita suzukille ja kysy lähin jälleenmyyjä sieltä puh.094393730

26.2.2009 14:02

Joo-o voihan olla että on muitaki rattaita paskana;( mutta kun kaikki muut vaihteet toimii ihan normaalisti.

26.2.2009 14:49

tuntuupi et aika useesti suikan piikistä loota levii jäällä.. ei se 2. ratas ihan silppuna voi olla jos sillä voi pienillä kierroksilla ajaa.. vaihteensiirtäjä pikemminki vääntyny. loota auki ja ihmettelemää =D