Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
13.9.2015 10:36
Ovatko, ripekosk, ajo-olosuhteet muuten muuttuneet? Esim. kivisempi tai reikäisempi rata? Miltä sisäkumi muuten näyttää kun otat sen ulos, onko alkanut sulaa kiinni ulkorenkaaseen?
14.9.2015 14:56
Ei mielestäni merkittävästi ole muuttuneet, samoja ratoja ajelen mitä ennenkin. Ehkä ajotaidon lisääntyessä jarrutettua tulee enemmän ja kovempaa jarrupateissa mitä alkukesästä. Venttiilin suunnasta voisi tosiaan päätellä, että se on mennyt jarruttaessa vinoon.
En ole huomannut kattoa sisärengasta sen enempää. Täytyy enskerralla kattoa kun avaa.
14.9.2015 20:27
kertokaas ny mikä vikana kun detsistä kuuluu vähän niinku raapivaa vihvolvaa metallien hinkkaamista?? ja ääni ei kuulu aina. vasta lämpimällä koneella mutta ei sillonkaan paljoo. sillon ääntä kuuluu paljon kun moottorin on ajanut lämpimäksi, sammuttaa ja käynnisyää jonku ajan pääsyä uudelleen.. mangeetosss en huomannut ainakaa mitään mikä raapisi mut sieltä saattaa kuulua tai sitten vesipumppu tai startti. nuo luulisin mut kertokaapa te nyt mistä alottaisin purkamisen? pyörä siis yamaha dt 125 re
15.9.2015 10:22
ripekosk kirjoitti:Ei mielestäni merkittävästi ole muuttuneet, samoja ratoja ajelen mitä ennenkin. Ehkä ajotaidon lisääntyessä jarrutettua tulee enemmän ja kovempaa jarrupateissa mitä alkukesästä. Venttiilin suunnasta voisi tosiaan päätellä, että se on mennyt jarruttaessa vinoon.
Tuo on erikoista. Itselläni pyörii sisäkumi takapyörässä aina kiihdytyksen voimasta. Joskus kun on älytön pito niin etupyörässäkin on saattanut pyörähtää, silloin jarrutettuna. Onko ongelma ilmaantunut aina samalla ulkorenkaalla? Ehkä siinä on joku valmistusvika ja elää liikaa tms.
16.9.2015 21:34
Se on tullut kahdella eri ulkorenkaalla, Michelinillä ja Pirelli scorpionilla 100/90/19. Molemmat oli uusia ja liikkeessä laitettu. Ihmeellistä
. Ostin vielä uuden ulkorenkaan Dunlop Geomax 100/90/19, sisärenkaan Bridgestone ja uuden vannenauhan. Katotaan sen jälkeen uudestaan
16.10.2015 22:30
Semmoinen ongelma tuli taas eteen, ketjun rattaan stefan otin auki kun tihkutti hiukan öljyä. Huomasin että laakeri oli täysin finaalissa. Johtuneen varmasti siitä että huomasin aiemmin rattaan mutterin löystyneen ja holkki oli päässyt pullahtamaan ulos. Laitoin holkin takaisin mutta oli näköjään jo ehtinyt tekemään tuhoa laakerille. Pyörään on noin 5h sitten vaihdettu mäntä ja ketjut ja laaharit. Samalla vaihoin yläpään tiivistesarjan. Tarviiko siis vaihtaa tuo kansipahvi uudestaan kun avaan lohkot ja vaihdan tuon laakerin ja stefan?
Löytyyköhän tuo ko laakeria halvemmalla laakeriliikkeestä kuin alkuperäinen?
Pyörä on ktm 450 sxf 2009 ja pyörällä ajettu 104h.
27.10.2015 10:38
Onkohan noi MX24 myynnissä olevat "Twenty" merkkiset ketjut/rattaat mistään kotoisin? Ajoa tulee kuitenkin aika vähän niin aattelin etten uudestaan Did:ejä hommaa..
27.10.2015 20:23
hyvin on ainakin mulla kestäneet.
2.11.2015 15:35
Mittasin kampuran päistä molemmin puolin heittokellolla 0.09mm heittoa. Onkohan tuo jo liikaa että pitäisi suoristella.
5.11.2015 16:01
robbani kirjoitti:Mittasin kampuran päistä molemmin puolin heittokellolla 0.09mm heittoa. Onkohan tuo jo liikaa että pitäisi suoristella.
On aivan liikaa, 2 sadasosaa max, nolla on vielä parempi
. Itse tein kakkosnelosesta muinoin mittauspukin, heittokellot molemmilla puolilla, lyijymoskalla naputtelen niin kauan että viisarit ei liikahda.
2.6.2016 23:57
Kuka tekee vanteen pinnausta/rihtausta oulun lähistöllä? Sillä tarkoituksena olisi purkaa ja kasata vanne ammattilaisella, mutta siinä välissä pitäisi saada kehät ja keskiöt itselle takaisin maalautukseen joten muualle suomeen lähetys ei oikein onnistu.
Parikuukautta sitten kysyin ohimennen motormanilta. Heillä se onnistuisi, mutta arvioivat että työssä saattaa kestää 2-4h ja työ maksaa 70€/h joten aika tyyriiltä kuulostaa..
Viimeinen vaihtoehto on tehdä itse. En kyllä epäile etteikö se onnistuisi mutta kovin mielellään en siihen projektiin lähtisi..
Kyse on kyllä 17" moto vanteista mutta ajattelin kysyä tällä puolella, kun täällä porukka vaikuttaa olevan hieman aktiivisempaa Edit: Nevermind, suunnitelmat muuttui ja tein nykyisistä vanteista tubelessit. Talvella sitten uudet vanteet muiden päivitysten ohessa..
29.4.2017 11:01
Kertokaas mikä vois olla vikana 250 cr hondassa tulivaihdettua mäntä ja suutin pyörä lähti hyvin käyntiin mutta huomasin että kaasari rupes tulvimaan korjasin vian kohon neula oli vituillaan ja puhistin kaasarin kunnolla ei tulvinut enää mutta ei lähde enää käyntiin bensaa ja kipinää saa läpät ja kampuran stefat on kunossa. Tulppa vaan kastuu kun polkee. Voisko olla vääränkokonen mäntä nytten siellä on 66,35mm puristuksia on aika tavalla. Mutta olin mitaavinani uudestaan sylinterin 66,36-66,37 voiko olla noon pienestä kiinni ja se lähti käyntiin ju kaasari tulvi ja kuulosti normalilta onko mahdollista pakoaukon säädin kasattu värin?
29.4.2017 18:44
Sulla voi olla kampikammio täynnä bensaa sen tulvimisen seurauksena. ota tulppa pois ja polje kaasupohjas muutamia kertoja niin kuivattaa koneen. Liikaahan se taitaa saada jos kastelee tulpan.
3.5.2017 1:34
Tsau! Ostin muutaman vuoden vanhan käytetyn pyörän ja tilasin siihen nyt mm. uudet laakerit linkustoon, swingiin jne. Olen nyt miettinyt, että kuuluuko laakerit rasvata tullessaan? JOS laakerit on rasvattu tehtaalla, niin ruukataanko niitä silti rasvailla ennen asentamista, vai lyönkö vain paikoilleen? Sori typerä kysymys.
-Axu
4.5.2017 17:19
Se tehtaan rasva niissä laakereissa on lähinnä vain ruostesuojasta varten. Ehdottomasti aina pakataan rasvaa täyteen joka kolo että ei jää vedelle ja epäpuhtauksille tyhjää tilaa tunkeutua.
Muistat vaan että ne laakerit kestää jatkossa todella pitkään kun otat tavaksi puhdistaa ja rasvata etenkin linkkujen laakerit uudestaan noin 15-20h välein. Swingin olen itse kerran vuoteen rasvannut.