Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

6.8.2010 14:02

Ace] kirjoitti:Paljon noissa 250 2t vehkeissä on sit hepoa ja vääntöä kun näiden juttujen perusteella niissä on iha ************ voimaa? :lol:

ei niissä voimaa oo paljon sen enempää kuin nelipuolikkaassakaan, mutta teho tulee aika paljon repivämmin, eikä niin pehmeesti kuin nelipuolikkaassa.


kaipa niissä on sen vähän alta 60 koneelta.

6.8.2010 14:37

välzy kirjoitti:
Ace] kirjoitti:Paljon noissa 250 2t vehkeissä on sit hepoa ja vääntöä kun näiden juttujen perusteella niissä on iha ************ voimaa? :lol:

ei niissä voimaa oo paljon sen enempää kuin nelipuolikkaassakaan, mutta teho tulee aika paljon repivämmin, eikä niin pehmeesti kuin nelipuolikkaassa.

kaipa niissä on sen vähän alta 60 koneelta.

Taitaa mennä toisinpäin. Mut siinä 2T se tehoalue on paljon kapeempi, niin tulee pikkasen eri fiilis kaasua käännettäessä. Itellä oli -08 YZ 250 viime kesänä ihan mukava peli, mut ite tykkään ajella enemmän pikkunelarilla.

ktm sx/exc 125

7.8.2010 16:38

haluaisin kysyä että miten enska kotari eroaa krossista?MEinasin että ostan enskan ja rekisteröin sen sitten un olin kevari iässä.Se olis sitte krossitarkotukseen.

7.8.2010 16:47

motocrossman125 kirjoitti:haluaisin kysyä että miten enska kotari eroaa krossista?MEinasin että ostan enskan ja rekisteröin sen sitten un olin kevari iässä.Se olis sitte krossitarkotukseen.

lueppa vähän jotain kotari topiccia, siellä sen on sanottu ainakin joku 2 miljoonaa kertaa :)

asd

7.8.2010 18:36

voisko joku vielä tänne laittaa sen koska ei tunnu löytyvän? :D

8.8.2010 19:47

Ace] kirjoitti:Paljon noissa 250 2t vehkeissä on sit hepoa ja vääntöä kun näiden juttujen perusteella niissä on iha ************ voimaa? :lol:


Takarenkaalta hiukan alle 50 hevosta, vääntöä ~30nm (?).

8.8.2010 21:44

Nimetön kirjoitti:
Ace] kirjoitti:Paljon noissa 250 2t vehkeissä on sit hepoa ja vääntöä kun näiden juttujen perusteella niissä on iha ************ voimaa? :lol:


Takarenkaalta hiukan alle 50 hevosta, vääntöä ~30nm (?).

Kyllä niistä pitäis vähän enemmän lähteä.
Minkä takia puhutaan että piikkisistä kotareista lähtee yli 40hv... ite en usko :D

8.8.2010 21:55

Ite en ole kyllä kuullut, että kukaan puhuisi että kotkasta lähtis yli 40hv. Yleensä se on ollut se ~35hp.
Monta tehokäyrä papruu nähny, missä 250 2t lähtee se ~45hp. Kyllä noi määrät jo liikauttaa sitä tarpeeksi.

motocrossman125 kirjoitti:voisko joku vielä tänne laittaa sen koska ei tunnu löytyvän? :D

Noh, ulkosesti nyt ainekin että endurossa on valot ja hilppeet. Koneellisesti, että endurossa on raskaampi vauhtipyörä. Ainekin noi.

8.8.2010 23:09

motocrossman125 kirjoitti:voisko joku vielä tänne laittaa sen koska ei tunnu löytyvän? :D

iskari säädöt, enskassa pehmeempi ja herkempi alusta.

9.8.2010 12:13

YZi kirjoitti:
Nii mäkin luulin, mut ei se ny nii kauheen paljon raskaampi oo, ainakaan uudempi Honda :D Se kyl on totta ettei ne ihan alottelijoille sovi. En vaihtais enää takas pieneen.

Ja jos "mutta missä on ...125" sais päättää, ni nelitahtisia mx-pyöriä ei ois koskaan saanu keksiäkkään, tai ainakin ne täytyis hävittää mahdollisimman nopeesti pois radoilta ja kisoista :roll:

Nimimerkki: 4 käytettyä pikkunelaria ostanut tuntemattomilta ihmisiltä täytymättä tehdä yhteenkään niistä sitä monen tonnin koneremppaa.


toi oli hyvä,mutta missä on jei jei :D
en todellakaan ole sitä mieltä että nelareita ei saisi valmistaa!harrasteajoon kannattaa valita itselle mieluinen laite,kuutioista ja tahdeista riippumatta.ASIA joka minua TODELLA "#%uttaa ei liity nelitahtiseen pyörään,vaan järjettömiin sääntömuutoksiin kilpaluokissa.miten puolet isommalla kuutiotilavuudella varustetut nelarit saavat ajaa pienempiä kaksitahtisia vastaan?

YZI voitko kertoa mikä nelareissa on niin paljon parempaa kuin kaksitahtisessa?
esimerkki nelareista crossin puolelta:kovat äänet,radat menneet tarkempaan syyniin,ainakin maailmalla,lisääntyneen melun takia (jopa kiinni)
liikkuvia osia huomattavasti enemmän moottorin puolella.enemmän huoltoa,
kalliit osat.
aika räjähdysherkkiä tuntuu ainakin pikkunelarit olevan.

9.8.2010 12:49

zeizei125 kirjoitti:ASIA joka minua TODELLA "#%uttaa ei liity nelitahtiseen pyörään,vaan järjettömiin sääntömuutoksiin kilpaluokissa.miten puolet isommalla kuutiotilavuudella varustetut nelarit saavat ajaa pienempiä kaksitahtisia vastaan?


"On se käsittämätöntä kun kaiken maailman jopoilla saa tulla moottoripyörien kanssa samaan erään??? Aivan älyttömät säännöt." :lol:

9.8.2010 13:56

zeizei125 kirjoitti:
järjettömiin sääntömuutoksiin kilpaluokissa.miten puolet isommalla kuutiotilavuudella varustetut nelarit saavat ajaa pienempiä kaksitahtisia vastaan?

YZI voitko kertoa mikä nelareissa on niin paljon parempaa kuin kaksitahtisessa?
esimerkki nelareista crossin puolelta:kovat äänet,radat menneet tarkempaan syyniin,ainakin maailmalla,lisääntyneen melun takia (jopa kiinni)
liikkuvia osia huomattavasti enemmän moottorin puolella.enemmän huoltoa,
kalliit osat.
aika räjähdysherkkiä tuntuu ainakin pikkunelarit olevan.


Miten toi sääntö on järjetön? Mitä sitten vaikka kuutiotilavuus on isompi, kun teho ja vääntö on suurinpirtein sama?
Lisäksi nelari painaa enemmän.

Äänistä on tässä lajissa valitettu niin kauan kun on ajettu. Liikkuvat osat ei oo mua ainakaan haitannu, normihuollolla oon pärjänny eli ei oo sen kalliimmaks tullu. Ja kuten jo aikasemmin sanoin ni itellä ei oo ollu ongelmia "räjähdysherkkien" pikkunelarien kanssa.

Eli muutamalla sanalla sanoen: Pirun paljon hauskempia ja mukavampia ajaa.
Nämähän on niitä makuasioita joista on turha täällä kiistellä, ite nyt vaan oon tätä mieltä.

9.8.2010 15:28

motocrossman125 kirjoitti:haluaisin kysyä että miten enska kotari eroaa krossista?MEinasin että ostan enskan ja rekisteröin sen sitten un olin kevari iässä.Se olis sitte krossitarkotukseen.

Ei kannata, siin ei oo linkkuu. Ei semmosel voi ajaa. :roll:

9.8.2010 15:56

-Anz- kirjoitti:
motocrossman125 kirjoitti:haluaisin kysyä että miten enska kotari eroaa krossista?MEinasin että ostan enskan ja rekisteröin sen sitten un olin kevari iässä.Se olis sitte krossitarkotukseen.

Ei kannata, siin ei oo linkkuu. Ei semmosel voi ajaa. :roll:


fail

9.8.2010 16:08

-Anz- kirjoitti:
motocrossman125 kirjoitti:haluaisin kysyä että miten enska kotari eroaa krossista?MEinasin että ostan enskan ja rekisteröin sen sitten un olin kevari iässä.Se olis sitte krossitarkotukseen.

Ei kannata, siin ei oo linkkuu. Ei semmosel voi ajaa. :roll:
Kannattasko kattoo vaikka heinolan kisaan ilmottautuneiden kotarien lukumäärää ja sitten vasta tehdä noita päätelmiä.Eri asia jos ei halua ajaa