Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

13.12.2014 18:04

Oletko kysynyt Motomasterilta Kurikasta? http://www.motomaster.fi/Ktm_Husqvarna_sahkoosat.htm

Re: Huolto & korjaus

14.12.2014 11:39

Joo olen. Ei löydy, ainoastaan tota puolaa motoplattiin.

http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... php?p=1105

Tuon sais ilmeisesti sopimaan mut mitäpä tuolla kun ei ole valoja..

Re: Huolto & korjaus

14.12.2014 14:31

Neubert Racingilta vois löytyä.
Toi staattori on vaan orkkis osana suht hintava kun on leivottu vauhtipyörän kanssa samaan pakettiin.

https://www.teile-katalog.com/

https://www.teile-katalog.com/d2pnrs/d2 ... QUANTITY=1

Re: Huolto & korjaus

14.12.2014 17:25

Nojoo, tuolla numerolla löytyy mp-racingiltaki, 285€. Minkähän takia vaan noi on 8A0075347, kun varaosanumero näyttää 800075347.. lienee sama asia kuitenkin.

http://www.ebay.com/itm/HUSQVARNA-WR-25 ... 43c95b9eb6

http://www.ebay.com/itm/HUSQVARNA-WR-CR ... 43c95bff32

Tuollasetki sit löyty mut ainaki aluslevy on vaan 2-pulttinen ku mulla 3-pulttinen, lohkossa taitaa olla kyl paikka että sais kahdet jengat vastakkainkin.. En tiä, kyllä tässä aikaa vierähtää kun yrittää selvittää millaisia on ensinnäkin alunperin ollut ja mitkä käy ristiin ja mitkä aftermarketti osat sopii ja mistä niitä saa :lol: Toki kun alkuperästä laittais niin sillähän siitä pääsis mutta on moottorissa jo käytännössä oikeaa lohkoa ja vaihteistoa lukuunottamatta kaikki uutta niin onhan sinne jokunen euro mennyt :D

18.12 Jihhuu, löytyi mittausten mukaan kunnossa oleva staattori ja ihan suomesta, toivottavasti tulee kuntoon tuolla ;)

Re: Huolto & korjaus

27.12.2014 19:13

Onks kellää kokemusta näistä käsisuojista: http://www.mpt.fi/index.php?ukey=produc ... ctID=41811

Vähän suolasen hintaset, mutta kun noihin on saatavilla edulliset vaihtomuovit: http://www.mpt.fi/index.php?productID=41832

Onkohan nuo semmoiset, että jos lentää stongan yli ja kädet lipsahtaa käsisuojan ja tangon väliin niin ne antaa periksi jottei ranteet napsu, kun kiinnitys on tangon päästä?


Itellä hajos toisella ajokerralla vm.2014 kotarista vasemmanpuoleine alkup. käsisuoja kun kaatusin. Tuntuu olevan kovaa, ja herkkää hajoamaan nuo muovit.

Re: Huolto & korjaus

8.1.2015 19:02

https://www.youtube.com/watch?v=fWHGWVkMwF4

Mihin viittaisi tuo kolina, kk alapää?

Re: Huolto & korjaus

21.1.2015 18:36

Onko kukaan perehtynyt KTM 250sx -13 power valven säätöön.....eli miten se kullan värinen säätö pultti laitetaan tehdas asetuksiin? Edellinen omistaja vaihtanut punaisen jousen niin vois varmistaa että onko säätö lähelläkään tehdas asetusta....muut asiat hommasta selvillä.

Re: Huolto & korjaus

22.1.2015 0:26

Oletko varma että siihen kullanväriseen pulttiin on edes koskettu? Nimittäin sitä jousta vaihtaessa ei siihen pulttiin tarvitse edes koskea.

Voin katsoa huomenna omastani jos muistan sen pultin asennon..

Re: Huolto & korjaus

22.1.2015 2:07

everton kirjoitti:Oletko varma että siihen kullanväriseen pulttiin on edes koskettu? Nimittäin sitä jousta vaihtaessa ei siihen pulttiin tarvitse edes koskea.

Voin katsoa huomenna omastani jos muistan sen pultin asennon..

Tiedän kyllä että jousi vaihdetaan koskematta tuohon pulttiin.....ja että parhaiten pyörä toimii kun antaa pultin olla tehdas asetuksissa mutta omassani on jälkiä että olisi ruuvailtu! Eli olisi mukava vain tietää miten se tehdasasetus siihen takaisin laitetaan jos joku on ruuvaillut pulttia suuntaan jos toiseen :)

Re: Huolto & korjaus

4.2.2015 20:04

2013 ktm 250SX.

Alko tossa kesän viimesillä ajoilla ilmeneen tai ainakin sillon vasta huomattiin, että ylivuotoletkuista tuli bensaa, kun aukas hanan.

Eli välillä saatto alkaa holvaamaan bensaa pelkästään, kun hanan aukaisi ja välillä taas sitten bensaa tuli, kun oli aukaissut hanan ja pyörää pumppas edes-takas kun testas jousitusta.

Eli mikähän tuossa nyt on vikana..? Oon just irrottanut kaasarin pyörästä sekä otin kaasarin pohjan irti. Mistähän tuossa lähtisi etsimään vikaa nyt? Jostain luin, että bensapinta liian korkealla, en tiiä.. :eek:

Osaan kyllä kaasarin laittaa kohtuu hyvin säätöihin jne. mutta tällaista vikaa ei ole kyllä vastaan vielä tullut. En tiiä onkohan tuo pyörä holvannut ajossakin tuota bensaa.. Meinaan, että välillä tuntu että tankki tyhjeni aivan tolkuttoman nopeasti... :roll:

Re: Huolto & korjaus

4.2.2015 21:44

Jostain syystä kaasarin kohot väärällä tasolla tai kohojen neulaventtiilin välissä jotain skeidaa. Tuskin noin uudessa pyörässä vielä kulunut.

Re: Huolto & korjaus

6.2.2015 21:15

Anssi_L kirjoitti:Jostain syystä kaasarin kohot väärällä tasolla tai kohojen neulaventtiilin välissä jotain skeidaa. Tuskin noin uudessa pyörässä vielä kulunut.


Tarkotakko tuolla pas-kalla neulaventtiilin välissä siis tuon pikku kumipäisen metallinutikan mitä koho siis nostaa? Niin sen ja sen kolon välissä missä se huilaa? Ei siinä kolossa ainakaan silminnähden mitään näy. Millä tuo pitäs puhistaa? Miten kohoja säädetään..? :eek:

Vidduko yritän ihan uunona tässä selvittää... :lol:

Re: Huolto & korjaus

6.2.2015 23:01

Kohot eivät ihan helposti mene pois säädöistä, jos eivät mene rikki. Todennäköisempää on, että joku kohta jumittaa kohojen tai neulaventtiilin liikettä. Kohoja säädetään vääntämällä sitä "kieltä" joka on kohojen välissä ja liikuttaa neulaventtiilin neulaa (kuvassa valve on se neula/venttiili ja tab on se kieli jota väännellään http://scootrs.com/images/restoration/pwk_float1.jpg ).

Voit testata kohojen asentoa pitämällä kaasaria kädessä ja puhaltamalla bensaletkuun ja sitten liikuttamalla kohoja käsin. Venttiilin pitäisi sulkeutua suunnilleen silloin, kun venojen saumat ovat kaasarin pohjan suuntaisia (pätee näkemiini kaasareihin).

Re: Huolto & korjaus

8.2.2015 13:26

Anssi_L kirjoitti:Voit testata kohojen asentoa pitämällä kaasaria kädessä ja puhaltamalla bensaletkuun ja sitten liikuttamalla kohoja käsin. Venttiilin pitäisi sulkeutua suunnilleen silloin, kun venojen saumat ovat kaasarin pohjan suuntaisia (pätee näkemiini kaasareihin).


Joo testasin tuon nyt. Venttiili sulkeutu kun sen kohon tasasen reuna oli kaasarin tiivistepinnan kanssa suurinpiirtein samalla tasalla. Se kohon sauma ei ollu samalla tasalla toki vaan meni tiivistepinnan sisäpuolelle. Kaasari siis keihin 36mm pwk, no tämä uusien 2t kotarien vakiokaasari kuitenkin.

En tiiä liekkö tuossa vaan jotan pinttynyttä pas-kaa joka sitten ahisti neulaventtiilin liikettä...? Milläs aineella ton kaasarin ois hyvä huljutella puhtaaksi?

Re: Huolto & korjaus

17.2.2015 12:19

Kiire!

Kavero soitteli, että tarttee uuden swingin 300exc:hen.

Missä vuosimalleissa on sama swingi? Kaveri sano pyöränsä olevan 2000vm. Nestekytkimellä se ainakin jo on.

Voi heittää vinkkiä mistä kannattais ettiä. Entisestä laakeripesät pas-kana...