Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
2.4.2014 20:26
Kulloon crossiradan/enskapätkän kunto? Sivujen mukaan on ainakin auki.
Vähän tekis jo mieli käydä koittamassa miten pyörä kulkee talven jälkeen.
Edit: Kävinkin sitten suoraan itse kokeilemassa torstaina, rata täynnä mutaspooria ja metässä paikoittaan jäätä, mutta ei se mitään, kivat oli vuoden ekat ajot
11.4.2014 8:38
Tuli sitä eilen itsekin avattua ajokausi Jokioisten uljaalla moottoriurheilustadionilla. Kyllä se taas oli vaikeeta. Ei osaa/uskalla kallistaa, ja jos ois kallistanut ni ois ollut kuokallaan kun vauhtia oli saman verran kun Pihtiputaan mummolla kananmunat takatarakalla.
Rata oli ihan OK kunnossa. Vielä muutama hyppyrin lähtö routii (hillittömät spååårit), mutta muuten ihan hyvä. Vähän on lyhyt nyt kun metsälenkkiä ei pääse ajamaan, mutta eiköhän se siitä juhannukseen mennessä aukea.
27.4.2014 14:37
mites tietääkö kukaa joensuun kovero, tohma, kitee alueelta ajopaikkoja missä mennä? ruppiksen radan tiiän vaa entä muualla? muutin tossa koveroon ja on tuntematon seutu vielä...
27.4.2014 19:03
Missä on pk-seudulla tarjolla helpohkoa enduro reittiä missä aloitteleva enskapena suoriutuu reitistä läpi kohtuudella? Mielellään ei tartteisi olla kovin kivikkoista ränniä...
31.5.2014 20:53
Jämsässä on avattu crossiradalla super endurorata! sinne siis!
6.6.2014 11:33
mantsapoika kirjoitti:Jämsässä on avattu crossiradalla super endurorata! sinne siis!
Pääseekös Jämsässä ajaan Cross country-rataa?
siis tätä:
https://www.youtube.com/watch?v=NEHwwlpKFe8
6.6.2014 13:48
Ei ole auki muutakun crossirata ja tämä uusi superenduro rata. Crossiradan maksulla saa ajaa molempia. Facebookissa on motocrossrata info ja sinne on päivitetty hyvin jämsän radan tilannetta
12.6.2014 20:03
Olen syksyn/alkutalven aikana muuttamassa Salon Kiikalan suuntaan. Onko siellä suunnalla luvallisia enskapolkuja tai muita treenimestoja?
12.6.2014 22:06
Salon moottorikerholla on mx ja enduromestat n.10km keskustasta. Muuten kerhon toiminta aikast perseestä, sellaista sisäänpäin suuntautunutta rinkirunkkausta ja ite en tykännyt sellaisesta. Someron rajalla on oma treenimesta, isän omistaman hallin ympärillä mutta luultavasti pitää ostaa pärrälle talvisäilytysmesta että saa ajella.
13.6.2014 22:48
Toni I kirjoitti:Olen syksyn/alkutalven aikana muuttamassa Salon Kiikalan suuntaan. Onko siellä suunnalla luvallisia enskapolkuja tai muita treenimestoja?
Kiikalan lentokentän ympärillä olevissa metsissä on enskaspoori , ollaan kavereiden kanssa käyty muutaman kerran ajelemassa rataa ,kun muutenkin crosseilla pelleilty lentokentän asfaltilla ihan luvan kanssa. Ei kyllä ole tietoa kenen rata on ja kuinka luvallisesti ollaan siellä ajeltu , ei lentokentänkään väki tiennyt kun lupia kentälle kyseltiin ,mutta sanoivat ,että kyllä muutkin ovat siellä ajelleet. Ainakin tälläsen 17 vuotiaan sunnuntai crossailijan mielestä hyvä ja pitkä pätkä , kiertää siksakkia koko kentän ympäröivän metsän.
En mä muuta noista tajuu , kuuma siellä tulee ja hauskaa se on vaikka kovaa en ajakkaan
1.7.2014 21:40
Mitäs ajopaikkoja Savonlinnan seudulta löytyy muita kun Sulkavan crossirata? Onko mitään hiekkamonttuja tai enskareittejä? Laillisia enskareittejä ei ainakaan taida olla...
3.7.2014 22:20
voikos joku heittää harrastelijan vinkkelistä kommenttia Sipoon radasta ? Lueskelin vaan täältä vanhempia kommentteja siitä ja joku sanoi että ei paljon harrastelijalle annettavaa radalla jos ei pöytiä yli pääse. Onko se nykyään millainen ? Lomat alko niin vois alkaa kiertää muitakin ratoja kuin nämä Nokia/Akaa/Kaanaa..
4.7.2014 0:03
Mun mielestä Sipoon rata on parantunut paljon. Esimerkiksi ns. kameli on muokattu paljon harrastajaystävällisemmäksi: Ländi on pitkä, eikä siinä enää ole porrasta. Rupesin sitä itsekin hyppimään sen jälkeen ja hyvältä tuntuu.
Isojen tuplattavien pattien viereen on tehty perinteiset, jotka voi ajaa omien taitojen puitteissa.
Mutkiinkin on tehty mukavia valleja.
Parasta tuolla on se, että käyttäjiä oikeasti kuunnellaan ja muutoksia tehdään toiveiden mukaan. Kunnostavat rataa myös tosi aktiivisesti.
4.7.2014 6:09
FMF kirjoitti:Parasta tuolla on se, että käyttäjiä oikeasti kuunnellaan ja muutoksia tehdään toiveiden mukaan.
Toivottavasti tämä asia yleistyy ja saadaan ajettavempia ratoja. Nyt moni rata on peruspenalle liian vaativa ja ajaminen on stop n' go kun on porrastettuja sekä lyhyitä alastuloja, pöytien tilalla tuplia tai kolmosia jne. Käytännössä ajaminen ei ole rentoa kun vauhti pitää tappaa vähän väliä on pakko ajaa haastavammat paikat "pohjia myöten" ettei tarvii alkaa opettelemaan kaatumista.
Opettele siinä sitten hypyissä ajamista kun ajovirheestä rankaistaan loukkaantumisella.
Jotkut sanoo että radassa pitää olla haastetta. Jos haaste on siinä selviääkö peruspena ilman kaatumisia ja loukkaantumisia, silloin ollaan väärillä jäljillä. Rata voi olla haasteellinen muullakin tapaa ja radan pitää olla rakenteeltaan sellainen että kaikki siitä selviävät mielekkäästi ajamalla.
Tätä asiaa ollaan ajettu eteenpäin eräässä toisessa vastaavassa lajissa hyvällä menestyksellä. Niissä on radat nyt siinä kuosissa että suurin haaste tulee tasaisten kierrosaikojen ja läppien parantamisessa, ei siitä että yritetään selviytyä pystyssä jokaisesta kierroksesta, tai vaihtoehtoisesti varman päälle ajaessa tapetaan vauhti pois monta kertaa kierroksen aikana.