Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
24.7.2010 1:11
No itellä kyllä aika hyvät mahdollisuudet huoltaa itse, mutta kyllähän ne osat maksaa. Huvikäyttöön tulee ja aloittelen harrastusta, kun ei ikinä ennen ole ollut rahaa/mahdollisuutta.. paljonko piikin männällä ajaa ja paljonko se maksaa verrattuna 250 kuutioiseen?
24.7.2010 12:15
ViestiKirjoittanut hondacrf Eilen 21:50
Paljonko teho eroa on ktm sx 125, 144, 150, 105 ? Ja missä sarjoissa noilla kolmella viimeisellä ajetaan?
24.7.2010 12:31
hondacrf kirjoitti:ViestiKirjoittanut hondacrf Eilen 21:50
Paljonko teho eroa on ktm sx 125, 144, 150, 105 ? Ja missä sarjoissa noilla kolmella viimeisellä ajetaan?
mikä toi 105 on???muuten noissa ei teho eroa hirveästi varmaan ole,ja veteraaneissa ja mxb luokissahan noilla ajellaa...
24.7.2010 12:36
birt riderissä oli jotain yhdessä jutussa oli mainittu ktm sx 105. Liekkö sitten tarkotettu 150 mutt on väärin kirjotettu
24.7.2010 14:55
Ei, kyllä tuollainenkin malli on ollut tuotannossa, ainakin -07. Ilmeisesti välimuoto kasikympistä piikkiin sirryttäessä, näyttäs löytyvän videoita kyseisestä laitteesta.
24.7.2010 21:06
105sx:ässä on kasikympin runko ja renkaat eli huomattavasti pienempi. sulje se pois laskuista.
144 ja 150 sama pyörä, mallimerkintä vain muuttui, 125:ssa vähän vähemmän jerkkua kuin tuossa 144:lla mutta molemmilla kerkeäää.
25.7.2010 1:06
Oon 5 vuotta vanhalla kotarin piikillä vinguttanu nyt puolitoista kuukautta aika rentoo ajoo.
Pyörässä oli ostovaiheessa proxin 1 renkainen takomäntä 25h ajettuna. Itse olen ajanut n. 20h.
Myyjä sanoi männän kestävän harrasteajossa yli 100h. Olen ajatellut ajella tämän syksyn viellä ja sitten alan remppaan konetta... Ainiin. kotkalla on nyt ajeltu n. 100h yhteensä.. ei varmaa tietoa.
25.7.2010 2:10
koivisto- kirjoitti:Oon 5 vuotta vanhalla kotarin piikillä vinguttanu nyt puolitoista kuukautta aika rentoo ajoo.
Pyörässä oli ostovaiheessa proxin 1 renkainen takomäntä 25h ajettuna. Itse olen ajanut n. 20h.
Myyjä sanoi männän kestävän harrasteajossa yli 100h. Olen ajatellut ajella tämän syksyn viellä ja sitten alan remppaan konetta... Ainiin. kotkalla on nyt ajeltu n. 100h yhteensä.. ei varmaa tietoa.
Pitikö tuohon sisältyä kysymys vai onko tarina FYI? Proxin takomäntiä ei muuten kovin usein tulekaan vastaan. Vaihtaisin.
25.7.2010 9:10
koivisto- kirjoitti:Oon 5 vuotta vanhalla kotarin piikillä vinguttanu nyt puolitoista kuukautta aika rentoo ajoo.
Pyörässä oli ostovaiheessa proxin 1 renkainen takomäntä 25h ajettuna. Itse olen ajanut n. 20h.
Myyjä sanoi männän kestävän harrasteajossa yli 100h. Olen ajatellut ajella tämän syksyn viellä ja sitten alan remppaan konetta... Ainiin. kotkalla on nyt ajeltu n. 100h yhteensä.. ei varmaa tietoa.
taas kuulostaa aika pieneltä tunnit jos ennen sua ajettu 80h 5 vuodessa,aina vaan tulee mieleen kaikenlaista kun noita käytettyjen tunteja katselee.Hyvä pyörä se kyllä on ,onhan veteraaneissa enskaa ajavan Kormanon pyörässä kuulema yli 600h
1.8.2010 23:04
Noniin taas on tuo Mcrossi iskeny ja pahasti. Tarkotuksena ois ostaa 250 nelari, mutta ongelma on vaan että mikä. hinta kattona on noin 3tonttua ja vaihtoehtojakin on mutta en oikeen tiedä että mikä kestää ja mitä pitää ottaa huomioon kun ostaa?
Pyörän ei tarvitse olla uusi mutta kuitenkin 2005 uudempi.
2.8.2010 10:23
Kato meitsiltä irtoiskin toi pikkujammu just tasan 3k. Yamaha ei pamaha.
Kannattaa ottaa huomioon että pikkunelarit ovat aika herkkiä koneen puolesta, ja noinkin vanhassa paljon riippuu siitä voitko luottaa myyjän sanaan (eli koska on tehty rempat, tuossa hintaluokassa rupeaa jo olemaan sen verran tunteja että luulisi ainakin alakerran (kiertari, laakerit) ja venojen olevan kerran läpi käyty).
Tietty kannattaa tsekata ne normaalit kulutusosat eli linkkujen välys, jarrupalat, ketjut ja rattaat, kahvat, vanteet jne. koska niidenkin uusimisesta tulee äkkiä aika iso potti yhteensä.
Viimeksi muokannut Anssi_L päivämäärä 2.8.2010 12:05, muokattu yhteensä 1 kerran
2.8.2010 11:06
jos se pitää välttämättä pikkunelari olla,niin onko ketään tuttua tai edes tutun tuttua,keneltä sen voisit ostaa?tuon hintaluokan pikkunelaria en uskaltaisi tuntemattomalta ostaa!kone pitäisi nimittäin ennen ensimmäistäkään ajokertaa käydä läpi.kun se sit räjähtääkin käsiin,parituhatta on äkkiä korjauskulut..käytetty pikkunelari,ja kolmetonnia kattona,voi ajaessa olla hieman muutakin jännitystä
2.8.2010 13:53
No mielellään pikkunelari kun oon kuullut että nelipuokki on aika raskas ajaa.
vai onko näin?
Ja minkälainen ero on 250cc 2-tahdilla ja 250 nelarilla, että kumpaa ei tarvii huoltaa niin paljon? oman käsityksen mukaan näissä on 2tahdissa ehkä vähän vähemmän huoltoa.
Nii ja oishan mulla tuttuja muttakun niitten pyörät taitaa kaikki olla 2009-2010 mallia, niin niissä on ehkä vähän liian paljon hinttaaaa
E: Silmään on iskenyt kovasti tuo 2007 yz 250 f vuosmallia 07 jossa on myyjän mukaan huollot ollut ennakoituja ja tulee paljon osia mukaan. hintaa pyöräl on 3k€
Viimeksi muokannut Ace] päivämäärä 2.8.2010 14:02, muokattu yhteensä 1 kerran
2.8.2010 13:59
Ace] kirjoitti:No mielellään pikkunelari kun oon kuullut että nelipuokki on aika raskas ajaa.
vai onko näin?
Ja minkälainen ero on 250cc 2-tahdilla ja 250 nelarilla, että kumpaa ei tarvii huoltaa niin paljon? oman käsityksen mukaan näissä on 2tahdissa ehkä vähän vähemmän huoltoa.
Nii ja oishan mulla tuttuja muttakun niitten pyörät taitaa kaikki olla 2009-2010 mallia, niin niissä on ehkä vähän liian paljon hinttaaaa
jep 450 4t on raskas ajettava ja mie kuulin kans että 4t pitää huoltaa usemmin kuin 2t ja onhan tieten että 4t on kalliimmat osatko 2t...
2.8.2010 14:58
Ace] kirjoitti:No mielellään pikkunelari kun oon kuullut että nelipuokki on aika raskas ajaa.
vai onko näin?
Jos sinulta löytyy kavereitä joilla on erilaisia pyöriä, niin pystytkö koeajamaan heidän pyöriä? Ihan sillä, että voisit kokeilla sekä 2T, että 4T pyöriä eri kokoisilla moottoreilla ja sen perusteella päättää minkälainen pyörä sinulle sopii.
Minulla on tuttuja, jotka ovat aloitelleet ajamista 450 4T:llä ja vaihtaneet aika pian 250 4T:n tilalle. He ovat tykänneet 450:n tehosta ja samaan aikaan kokeneet pyörän olevan liian raskas ja raju aloittelijalle.
Yksi hyvä vaihtoehto on katsoa koska on seuraavat koeajopäivät ja käydä kokeilemassa. Muistaakseni Elokuussa on Racing Biken järjestämä KTM koeajopäivä. Joku mainosti, että tällä viikolla Suomen Turussa pääsisi kokeilemaan pyöriä kanssa.
Osaatko itse huoltaa pyörän? Jos et osaa, niin oletko halukas oppimaan? Jos et osaa etkä halua oppia, niin silloin kannattaa ostaa mahdollisimman uusi pyörä.