Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
15.1.2014 14:37
Sen verran monta kertaa tota kantta katsellut, että väittäisin diagnoosiasi oikeaksi. Akselissa näyttäisi olevan jotain jälkeä, on saattanut leikata vähän kiinni kiinnityspukkiin (syynä usein, että pukin pultit kiinni liian isolla momentilla) ja sitten ratas pyörähtänyt.
15.1.2014 15:18
Laitoin tollai yläviistoon nuo nokat niin puristukset lisäänty, mut eiks imupuolen pitäs imee, eikä työntää painetta sinne ku imukanavat aukee? kuuluu selvä ääni ku sujahtaa kaasariinpäin paine.
16.1.2014 16:39
hengga96 kirjoitti:Laitoin tollai yläviistoon nuo nokat niin puristukset lisäänty, mut eiks imupuolen pitäs imee, eikä työntää painetta sinne ku imukanavat aukee? kuuluu selvä ääni ku sujahtaa kaasariinpäin paine.
Eikö se oo iha imu mikä sieltä kuuluu?
16.1.2014 19:55
ei,nostin luistin ylös ja laitoin sormen sinne nii kyllä se painetta ulospäin työns..
17.1.2014 16:20
hengga96 kirjoitti:ei,nostin luistin ylös ja laitoin sormen sinne nii kyllä se painetta ulospäin työns..
käännä sit jakoa 360 astetta, eikös vauhtipyörä pyöri 2 kierrosta yhe moottorikierrokse aikana ni jos nyt oot just väärällä puolikkaalla?
17.1.2014 18:36
Jako ei voi mennä tolleen "väärin". Kampura pyörähtää kaksi kiekkaa kun nokat yhden. Siinä "toisessa" yläkuolokohdassa nokat (tämän Jammun koneessa) osoittavat "sisäalaviistoon" eli 180 astetta eri suuntaan kuin aiemmin postaamassani kuvassa.
Eiköhän se ongelma selviä kun tarpeeksi kauan konetta pyörittelee ja katsoo missä on mäntä ja missä nokat. Tietysti välystenkin pitää olla kohdillaan.
24.1.2014 15:30
Onko jollakin tietoo miks kaasariin menee yhteensä viis johtoo, kahessa eri nipussa ja miks staattorilta tulee 6 johtoo CDI poksille ja on 4 käämiä
ku mitetin tossa että eikai toi ole valopuolallinen staattori ja muutennii sähköiltään samallainen ku Yamaha WR 250 z jota valmistettiin viimene kappale joko 98 tai 99 vuonna? en mee varmaks sanoo mutta muuten sama peli kuulemma ku toi YZ 250 mutta enska loota ja on valot sun muut. Sillä mitetin että jos valot tohon laitan että onkohan normaalistikki tossa 4 käämiä vai miksi kukin niitä nyt haluu kuhtuu vai pitääkö mun ostaa tohono se valopuolalla varustettu staattori joka sekin maksaa 160
7.2.2014 17:59
Tarkotus olisi saada pyörä kasaan mutta tarvisi kuvat että mikä laakeri tulee mihinki ja millä suojauksella+stefat. Räjäytyskuvat kyllä löytää mutta niissä lukee vaan osien tuotenumero eikä muuta. Siis jos tiedät missä saa tuotenumerosta käännettyä laakereitten+stefofen mitoiksi niin kerro ihmeessä.
7.2.2014 18:24
Laitat sen räjäytyskuvassa olevan osanumeron googleen ja toivot parasta. KTM:n osat löytyneet sillä pääasiassa
Laakereissa myös lukee yleensä laakeritiedot. Stefat on vaikeammat. Kaikkien osanumeroiden kanssa, joita löydät kannattaa mennä yamaha-edustukseen ja kysellä oisko vanhoja kataloogeja mistä löytyis tietoa lisää ja oisko osia kenties saatavana. noihin pitäs kyllä löytyä tehokkaasti vielä osia.
7.2.2014 22:39
Laita jammu sennterille mailia ni sieltä saat sellasen kirjasen missä on osat laitettu sellaseen järjestykseen missä ne kuuluu koneeseen laittaa ja siinä pitäs olla kansa ne laakereitten ja stefojen systeemat että tiijät mikä laakeri on mikäkin ja sitä vaan mietin että onkohan toi sun jammus varmasti 01 vuosimallii
ku mulla tossa omas jammus on takahäkki irrotettava alumiini roska ja oon tarksitanna sentteriltä sen että se on 01 ja eppäilen vahvasti että toi sun pelis on 99 tai 00 (eikai toi niin hirveen tärkeetä oo van kysyn nyt kumminnii)
9.2.2014 0:01
YYamahax_YZ250 kirjoitti:Laita jammu sennterille mailia ni sieltä saat sellasen kirjasen missä on osat laitettu sellaseen järjestykseen missä ne kuuluu koneeseen laittaa ja siinä pitäs olla kansa ne laakereitten ja stefojen systeemat että tiijät mikä laakeri on mikäkin ja sitä vaan mietin että onkohan toi sun jammus varmasti 01 vuosimallii
ku mulla tossa omas jammus on takahäkki irrotettava alumiini roska ja oon tarksitanna sentteriltä sen että se on 01 ja eppäilen vahvasti että toi sun pelis on 99 tai 00 (eikai toi niin hirveen tärkeetä oo van kysyn nyt kumminnii)
01 se pitäis runkonumeroperusteella olla
9.2.2014 12:23
No liekko sitte tuo minun laiska joku loppu vuojen malli
ku pisti vaa silmää heti ku on joissain määrin erillainen runko ku mulla
9.2.2014 15:30
Millasilla kaasarin säädöillä porukka on ajanu talvella tommosella 85:sella Yyzetalla? Pyörä on -06, kesä sillä ajettiin 138 suuttimella ja tyhjäri 55.
10.2.2014 21:57
No johan on tyhjäri ja kuutioita vaa 85
mulla on 250 luuska ja mulla on pääsuutin talvel 195 ja tyhjäri 60 tai 62 riippuu mikä kätee sattuu
että melkeen sulla se 55 riittää hyvi
mutta pää suuttimena kannattaa kokkeilla jotain 145 ja melkee ku osta samal150 (ei voi olla liian kallita jos on kerta varaa rossil)
ni sitte kokkeille millä pellaa paremmin melkeen veikkaan sitä 145 ja jos on pikkusen laihal ni sääjä sit neulasta
mutta sulla se tyhjäri välttää vallan hyvi
Mutta en oo koskaa omistanu mitään piikkistä pienempää rossii van yleesä se on aika sopiva jos laittaa noin 8-10 isompaa ekaks ja jos ei passaa ni sit on varaa ettii suutimista sopiva ja loppu säätää neulal.
11.2.2014 12:15
Löytyskö keneltäkään hyvä kuntoista käyttettyä tai uutta ylimääräistä pyttyä 2001 125cc yz?