Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
31.1.2014 17:50
Tankilla pystyy ajamaan sellasen 4-5h enskaa[/quote]
-Ok? melko körryytttelyä saa kyllä olla ,jos nuin paljo meinaa ajaa 8,5ltr.
Itsellä n: 2,5h max.täydellä tankilla.
Mutta itsellä männällä ajettu n,38h ja pakopuolelta katsoin ,niin näky vielä ne männän "Koneistusjäljet"
vai mitkä lienee oikeelta nimeltään, en ainakaa vielä ala mäntää vaihtamaan.
31.1.2014 18:42
No harva jaksaa max nopeutta päästellä sitä 5h putkeen. Päitsiä kun en siis kierrä.. sillon kun kesällä tuli just tollasia 4-7h ajeluita niin silloin sai vähän lisätä välissä rossia ei aja tankilla tuntiakaan..
6.2.2014 3:16
Osaiskohan joku sanoa mikä on piikkisen 98vm rm:n koneessa vikana, kun kaikki muu toimii hyvin paitsi joskus vaihteet pomppii pois päältä ja 2vaihde ei mene päälle kuin tyhjäkäynnillä ?
6.2.2014 8:52
Vaihteiston kytkentähampaat kuluneet,voipi olla että ton ikäiseen ei kannata niitä edes ruveta laittamaan. Aina uusittava se rataspari mikä kulunut...voisin veikata että ainakin 2 ja 3 rattaat ainakin vaihtoon(ehkä myös 1ja 4)...myös siirtäjissä luultavasti kanssa sanomista. Sitten kun laakeroi samalla kun aukaisee niin yli 1000 on vaihtanut omistajaa
6.2.2014 18:35
Onko kellään kokemusta pro circuit works putkesta? Pyörä on suzuki rm250 07. Tällä hetkellä pyörässä jonku verran lommoilla oleva hgs putki. Onko minkälainen vaikutus tehoihin?
6.2.2014 20:25
Uudet rattaat tilasin ebaysta ja ne oli hyvä kuntoiset. Ne ehti olla paikollaan n 5h ja nyt meni vetarin laakeri, joten piti aukaista kone. Rattaat on ainakin ihan hyvä kuntoset että niissä en usko vian olevan.
edelliset rattaat oli jo siinä kunnossa että ei pysynyt ollenkaan vaihteet päällä...
7.2.2014 8:46
Eihän siinä sitten ole niin yksinkertainen vika että vaihdepoljin ottaa johonkin kiinni? Mulla oli joskus 250 -07 RM ja siinä oli ainakin se orkkis poljin sellainen että jos sääti polkimen vähän ylemmäs niin otti lohkoon kiinni.
7.2.2014 22:48
Muuten kyllä vois olla tuo, mutta ainoastaan 2 vaihde ei mene päälle kuin tyhjäkäynnillä.
Kaikki muut vaihteet siis toimii miten pitääkin.
Viimeksi muokannut make-- päivämäärä 8.2.2014 1:30, muokattu yhteensä 1 kerran
7.2.2014 23:20
Kuinka usein yleisesti näitten 2T crossien vaihteiston rattaita joutuu vaihtelemaan?
Meinaan, että uskaltaako tuommosen 2000-luvun alun puolikkaan Raimon ostaa, vai onko vaihderattaat soossia?
Käsittääkseni pyörä (250 RM) pysynyt melko muuttumattomana vuodesta 2001 etiäpäin. Onko näissä jotain erityisiä tyyppivikoja?
Onko koneen laakerit pääosin ian standardilaakereita, vaiko jotain spesiaalimpaa?
Kesemmällä olisi tarkoitus moinen ostaa, kunhan sopiva tulee vastaan järkevän matkan päästä.
8.2.2014 10:09
Ei ne suikan vaihteistot ole sen huonompia kun muutkaan japsit,kesto riippuu tietenkin käytöstä ja tunneista. Kun menet kokeilemaan pyörää niin jos vaihteet toimii tarkasti ja ilman välivapaita niin ei sen takia kannata jättää ostamatta.
Laakereista sen verran että yleensä orkkis laakerit on halvempia kun laakerikaupan vastaavat etten suosittele muita kun omia laakereita
8.2.2014 10:42
Mutta kun sattuneesta syystä saan KOYOa ja Timkeniä käytännössä muutamista senteistä muutamaan euroon kappale
11.2.2014 17:57
Riippuu vähän vuosimallista. Vanhemmissa taitaa kaikki muut paitsi vetakselin laakeri olla stantardi kokoja. Vetoakselin laakerissa ura lukituslevyä varten. Uudemmassa suzukissa myös kampiakselin laakereissa tommoset urat. Muistaakseni tuli kampuran laakereihin vuonna 2006.
13.2.2014 20:02
Moro! mikähän mahtais olla vikana rämässä?
Kyseessä 85cc vm04
Ensiksi ensimmäisellä polkasulla käyntiin ja lämpes siinä jonkin aikaa. No kun lähdin ajamaan pääsin noin 10m ja rämä sammuu kuin bensa olisi loppu eikä käyntiin enää kirveelläkään. (bensaa on)
Koneremppa tehty noin 10h sitten, joten mikä voisi olla vikana?
13.2.2014 20:05
Mäkryz kirjoitti:Moro! mikähän mahtais olla vikana rämässä?
Kyseessä 85cc vm04
Ensiksi ensimmäisellä polkasulla käyntiin ja lämpes siinä jonkin aikaa. No kun lähdin ajamaan pääsin noin 10m ja rämä sammuu kuin bensa olisi loppu eikä käyntiin enää kirveelläkään. (bensaa on)
Koneremppa tehty noin 10h sitten, joten mikä voisi olla vikana?
Tulppa kannattaa kattoa nyt ainakin ihan ensimmäiseks
14.2.2014 9:58
Noissa vehkeissä ollu tyyppivikana käämivika.
Koita saada lainaks jostain ja testaa.
Mäkryz kirjoitti:Moro! mikähän mahtais olla vikana rämässä?
Kyseessä 85cc vm04
Ensiksi ensimmäisellä polkasulla käyntiin ja lämpes siinä jonkin aikaa. No kun lähdin ajamaan pääsin noin 10m ja rämä sammuu kuin bensa olisi loppu eikä käyntiin enää kirveelläkään. (bensaa on)
Koneremppa tehty noin 10h sitten, joten mikä voisi olla vikana?