Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
18.9.2012 21:26
JM82 kirjoitti:öö2 kirjoitti:ja sitten vetääkös se tuolta kautta nyt ilmaa kampikammioon poistotahdin aikana?
Kyllä vetää. Älä aja pyörällä ennenkuin tiiviste on vaihdettu
uusi tiivistesatsi on hommattuna jo mutta en tiedä pitäiskö samalla sitten hommata jo mäntäkin kun ei pelkästään viitsisi tiivisteitäkään vaihtaa
On ihan fiksua vaihtaa mäntäkin samalla kertaa, kun joudut joka tapauksessa käyttämään sylinterin irti.
selvä niin vähän ajattelinkin että kai se sieltä ilmaa vetää. nooh onneksi on torstaina tilipäivä pitää mennä kipinkapin mäntää hakemaan.
tarviiko muuten noita jollain tapaa ilmata kun päästää nesteet ulos ja laittaa uuet tilalle?
19.9.2012 11:14
Kyllä se kannattaa ilmata, jos ei muuten niin varmuuden vuoksi.
20.9.2012 23:41
Eipä tuota jäähdytysjärjestelmää tarvi kummemmin ilmata. Uudet nesteet sisään ja puristelee muutamia kertoja alavesiletkua, korkki kiinni ja kone lämpöseksi. Ekan käynnistys kerran jälkeen nyt toki kannattaa vielä tarkistaa onko jäähdytysnestettä riittävästi.
21.9.2012 9:45
Mites kun tuossa 520 excssä lähestyy venojen säätö,niin pitääkös varautua uusilla tiivisteillä? tietäis hankkia ennakkoon sit.
Ktos ja anteeksi
21.9.2012 10:29
Aaltonen kirjoitti:Mites kun tuossa 520 excssä lähestyy venojen säätö,niin pitääkös varautua uusilla tiivisteillä?
Onko RFS-kone? Muistaakseni siinä avataan vain ne pienet kannet. Ei tarvitse vaihtaa tiivisteitä paitsi jos ne ovat jämähtäneet pintoihin kymmenen vuoden avaamattomuuden seurauksena ja menevät avatessa rikki.
21.9.2012 10:42
Anssi_L kirjoitti:Aaltonen kirjoitti:Mites kun tuossa 520 excssä lähestyy venojen säätö,niin pitääkös varautua uusilla tiivisteillä?
Onko RFS-kone? Muistaakseni siinä avataan vain ne pienet kannet. Ei tarvitse vaihtaa tiivisteitä paitsi jos ne ovat jämähtäneet pintoihin kymmenen vuoden avaamattomuuden seurauksena ja menevät avatessa rikki.
Hmm,vm 01 eli eikös tuo rfs kone oo uudemmissa? vai oonko ihan kujalla?
21.9.2012 21:49
Tais tulla -00. Ainakin mulla oli -02 520 SX:ssä RFS.
21.9.2012 22:45
Anssi_L kirjoitti:Tais tulla -00. Ainakin mulla oli -02 520 SX:ssä RFS.
Asia porkana,eli ei muutaku tutustumaan.
22.9.2012 0:20
Kyllähän ne venttiilin tirkistysluukkujen tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla kun venttiilit tarkistaa. Maksaa kuitenkin sen 3€ kappale tiivisteet..
22.9.2012 10:17
Haatsi kirjoitti:Kyllähän ne venttiilin tirkistysluukkujen tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla kun venttiilit tarkistaa. Maksaa kuitenkin sen 3€ kappale tiivisteet..
Ai stna,nyt menee kyl harrastus vaihtoon ku niin kallista
ei vainekaa,hyvä tietää ni kaivelen sellaset jostain.
22.9.2012 15:46
Mitenköhän, kun pyöränä husqvarna wr 250 vm. 2002, kun ei tahdo käynnistyä kylmänä kunnolla? Mäntä 5h sitten vaihdettu. Säädöt on hieman rikkaalla, mutta eikai sen pitäisi vaikuttaa käynnistykseen muutakuin parantaen kylmällä koneella?
22.9.2012 17:09
Seppoman kirjoitti:Mitenköhän, kun pyöränä husqvarna wr 250 vm. 2002, kun ei tahdo käynnistyä kylmänä kunnolla? Mäntä 5h sitten vaihdettu. Säädöt on hieman rikkaalla, mutta eikai sen pitäisi vaikuttaa käynnistykseen muutakuin parantaen kylmällä koneella?
Onks tulppa hyvässä kunnossa?
22.9.2012 18:09
Melko uusi tulppa, putsattu on ja kipinää tulee. Voiko kipinä olla jotenkin huonolaatuista, vaikka ihan normaalilta näytti? Normaalilla tarkoitan samanlaista kipinää kuin mopoissa, vai pitäisikö olla vahvempi?
22.9.2012 18:28
Seppoman kirjoitti:Melko uusi tulppa, putsattu on ja kipinää tulee. Voiko kipinä olla jotenkin huonolaatuista, vaikka ihan normaalilta näytti? Normaalilla tarkoitan samanlaista kipinää kuin mopoissa, vai pitäisikö olla vahvempi?
En tie mut vaikka tulppa antaa hyvän kipinän,ni voi olla et paineen alla ei silti anna kunnon kipunaa,mut toi toisen tulpan kokeilu on kuitenkin helppoa ja suht halpaa..