9.9.2013 22:21
10.9.2013 0:09
10.9.2013 10:47
niinvarmaanjoo1 kirjoitti:No tuli jo tyrkättyä suzuki vaihdossa kotarin pikkunelariin ja heti tuli vakaampaa menoa.
30.9.2013 21:47
1.10.2013 12:25
1.10.2013 12:35
1.10.2013 15:12
rescue73 kirjoitti:Rattaat molemmille akseleille mut siirtäjät alkuperäiset (nyt 115h)
1.10.2013 16:27
1.10.2013 17:34
3.10.2013 0:26
9.10.2013 20:57
19.10.2013 20:18
Bream kirjoitti:Otappa aikasi ja lue tämä kolmen sivun keskustelu Suzukin ja Kawan perusongelmasta: http://www.thumpertalk.com/topic/169140-cam-timing-on-2005-rmz250/
Sinänsä mielenkiintoinen, että eivät ole minkäänlaista kiilaa tai muuta kiinnitystä laittaneet nokka-akselin rattaalle. Lämmetessä tämä saattaa liikahtaa ja aiheuttaa ongelmia/totalitäärisen katastrofin.
Ja voin sanoa omasta kokemuksesta, että ostaessa käytetyn pyörän. Olisi hyvä purkaa se ihan totaalisti osiin moottoria myöten välittömästi ja katsoa läpi, että siellä ei ole mitään ihme virityksiä. Samointein kun teet sen niin voit ehkä saada vielä jotain oikeutta itsellesi. Itse ostin oman nykysen pyöräni vielä lumien ollessa maassa ja kevään ollessa aikasessa vaiheessa, pihalla koekäytössä pyörä toimi ihan loistavasti.
Parin ensimmäisen ajopäivän jälkeen hävisi tehot, selvisi että pakoputki oli paikattu pellin palasella ja isketty päälle pakoputken suoja pitämään se paikallaan/peittämään. Palanen kun suli, vastapaine putkesta hävisi ja mopo menetti tehot. Noh, vastaus firmasta oli että olet itse hajottanut sen ja koitat saada vain meidät maksamaan. Tämä viel meni, ihan ok. Ennen ostoa vakuutteli firman ukko et huollettu on jne. My ääs! Kone oli kasattu väärin, kampuran säätö oli tehty väärinpäin ja aiheutti alakerrassa pienen kiinnileikkaamisen ja lohkojen halkeamisen. Tästä asiasta yhteyttä ottaessani firmaan sanottiin vain suoraan, että ota lakimieheen yhteyttä ja voit kokeilla tuuriasi, mutta luultavasti tulee halvemmaksi, että ostat uuden moottorin. Luonnollisesti tässä vaiheessa aloin tekemään perustavaa tutkimusta ja selvisi, että iskareita ei oltu huollettu aikoihin, koneen tiivisteet oli yhtä vaille ihan kappaleina, kytkin aivan loppu jne. Todellisuus kyseisen yrityksen täydestä huollosta oli kaataa tankkiin hieman bensaa, vaihtaa ketjut ja jynssätä pyörä silikoonilla niin että ei satulassakaan pysynyt. Käsiin piti hankkia workshopmanualit, käytetty alakerta, huokasta syvään ja alkaa työstämään. Nyttemmin moottori on jo melkein uusi. Alustakin saatiin toimimaan isomman iskarihuollon jälkeen.
Voin sanoa että kirosanoja ei ole säästelty tuon pyörän kanssa. Ennen tein pyöriin perushuollot ja säädöt. Mutta nykyään menee moottorikin ja tunnen koko paketin, ei se aika hukkaan mennyt.
Mut mielummin olisin kyllä keskittynyt ajamiseen.
28.10.2013 22:47
1.11.2013 3:07