Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

17.5.2010 17:35

201262 kirjoitti:Tasakaasulla hakkaa ja tutisee, pitää joko kiihdyttää tai jarruttaa.Max nopeus n.80km/h, alkaa pompottamaan koska renkaita ei pysty tasapainottamaan(rengaslukot).Renkaat kuluvat asfaltilla hetkessä pilalle...

Hyvin vahvaa mutuilua havaittavissa ja kärjistystä.

Menee tasakaasulla siinä missä muutkin, max nopeus 130kmh. Renkaat pompottaa mutta voi tasapainottaa. Ei niistä renkaista pinta noin vain häviä vaikka vähän viivaa piirtää.

nim. ollu ennen tuommonen 250 2t -99 tiellä.

17.5.2010 20:03

willik kirjoitti:
201262 kirjoitti:Tasakaasulla hakkaa ja tutisee, pitää joko kiihdyttää tai jarruttaa.Max nopeus n.80km/h, alkaa pompottamaan koska renkaita ei pysty tasapainottamaan(rengaslukot).Renkaat kuluvat asfaltilla hetkessä pilalle...

Hyvin vahvaa mutuilua havaittavissa ja kärjistystä.

Menee tasakaasulla siinä missä muutkin, max nopeus 130kmh. Renkaat pompottaa mutta voi tasapainottaa. Ei niistä renkaista pinta noin vain häviä vaikka vähän viivaa piirtää.

nim. ollu ennen tuommonen 250 2t -99 tiellä.
helpoin tossa tilanteessa on laittaa toinen lukko vastapuolelle,tasoittaa menoa kummasti

17.5.2010 21:22

Mää ainaki oon yli puolet omista ajoista ajanu tiellä nappulakumeilla. Yhtälailla tällä ajaa ku piikilläkin, eikä röpötä pitkänkään hissuttelun jälkeen oikeestaan yhtään. Motot on kyl tarkotus jossain vaiheessa hommata, et pysyis noi nappulat vähä parempina... :D

17.5.2010 21:29

willik kirjoitti:
201262 kirjoitti:Tasakaasulla hakkaa ja tutisee, pitää joko kiihdyttää tai jarruttaa.Max nopeus n.80km/h, alkaa pompottamaan koska renkaita ei pysty tasapainottamaan(rengaslukot).Renkaat kuluvat asfaltilla hetkessä pilalle...

Hyvin vahvaa mutuilua havaittavissa ja kärjistystä.

Menee tasakaasulla siinä missä muutkin, max nopeus 130kmh. Renkaat pompottaa mutta voi tasapainottaa. Ei niistä renkaista pinta noin vain häviä vaikka vähän viivaa piirtää.

nim. ollu ennen tuommonen 250 2t -99 tiellä.

Mulla on ensimmäinen kakspyöräinen ollut vuonna -75, se siitä mutuilusta. Pointti on se että, miksi käyttää hyvää pyörää väärin.Jos 250 2t kisaenduro tuntuu hyvältä tiellä, ei ole koskaan katupyörää ajanut.

18.5.2010 7:16

Morjesta!

Tuli tossa viime viikolla haettua KTM exc 200cc 2001, niin siitä kyselisin.

Eli tuo takajousi on aika löysähkö painuu melkee 5-10cm kasaa ku pelkästään istuu päälle. :D
Niin kannattaakohan katella suosiolla uusi sinne vai viedä shimmitettäväksi jonnekkin,
kun näytti olevan säätökin loppuun asti ruuvattu.
Mutta on tuo kumminkin WP:n iskari, mielipiteitä?

18.5.2010 7:58

201262 kirjoitti:Mulla on ensimmäinen kakspyöräinen ollut vuonna -75, se siitä mutuilusta. Pointti on se että, miksi käyttää hyvää pyörää väärin.Jos 250 2t kisaenduro tuntuu hyvältä tiellä, ei ole koskaan katupyörää ajanut.

Ei ollut mutuilua mutta kärjistystä taasen senkin puolesta.

Se on selvä, että tielle löytyy PALJON parempia laitteita kuin ns.kisapyörät.

18.5.2010 8:04

'Tuke' kirjoitti:Morjesta!

Tuli tossa viime viikolla haettua KTM exc 200cc 2001, niin siitä kyselisin.

Eli tuo takajousi on aika löysähkö painuu melkee 5-10cm kasaa ku pelkästään istuu päälle. :D
Niin kannattaakohan katella suosiolla uusi sinne vai viedä shimmitettäväksi jonnekkin,
kun näytti olevan säätökin loppuun asti ruuvattu.
Mutta on tuo kumminkin WP:n iskari, mielipiteitä?

Esijännityksellä säädät painaumia, et iskarin vaimennuksen säädöistä. Katsos vaikka seuraavasta linkistä lisää tietoa painaumien säätämisestä kohdalleen: http://www.thumpertalk.com/forum/thread/369297/ktm-suspension-setup

Ennenmuinoin -99 vuotiseen eräs iskariguru suositteli 130mm painaumaa nykyisen 110-120mm sijaan ja hyvinhän se pelittikin mettässä.

18.5.2010 14:05

willik kirjoitti:
'Tuke' kirjoitti:Morjesta!

Tuli tossa viime viikolla haettua KTM exc 200cc 2001, niin siitä kyselisin.

Eli tuo takajousi on aika löysähkö painuu melkee 5-10cm kasaa ku pelkästään istuu päälle. :D
Niin kannattaakohan katella suosiolla uusi sinne vai viedä shimmitettäväksi jonnekkin,
kun näytti olevan säätökin loppuun asti ruuvattu.
Mutta on tuo kumminkin WP:n iskari, mielipiteitä?

Esijännityksellä säädät painaumia, et iskarin vaimennuksen säädöistä. Katsos vaikka seuraavasta linkistä lisää tietoa painaumien säätämisestä kohdalleen: http://www.thumpertalk.com/forum/thread/369297/ktm-suspension-setup

Ennenmuinoin -99 vuotiseen eräs iskariguru suositteli 130mm painaumaa nykyisen 110-120mm sijaan ja hyvinhän se pelittikin mettässä.


Tuo linkki ei hirveesti tilannetta selventänyt, kun tuo enkku ei ole vahvimpia osapuoliani, mutta kiitokset kumminkin.
Metässä tuolla pärjää iha jees, mut kadulla on turhan lötkö ja hypyissä iskari menee melkeimpä pohjaan asti..

Että onkohan tuo jousi päässyt kuoleentumaan?

Ja mistä tuohon uutta jousta kannattaisi lähteä metsästämään?

18.5.2010 14:49

'Tuke' kirjoitti:
Että onkohan tuo jousi päässyt kuoleentumaan?

Ja mistä tuohon uutta jousta kannattaisi lähteä metsästämään?

Nyt tuntuu, että ei taida oikein olla noistä pientäkään tietoa?.. Luet vaikka aluks ohjekirjaa ja sitten suosittelen viemään sen jollekin, kuka tekee töikseen iskareita. Ja kerrot huoles ja vähän kyselet siltä takaiskunvaimentimen toiminnasta, ja säädöistä mikä vaikuttaa mihinkin.;)

ktm exc 250

22.5.2010 17:37

Onko ktm exc 250 4 tahti hyvä pyörä ? tietoo taitoo kellää kertokaa ? huolloista yms muusta ?

kone

22.5.2010 22:44

tuleeko muuten ktm 250 exc 4 tahtiin koneeseen kahdet eri öljyt ?

23.5.2010 14:23

pitäis vaihtaa nopeusmittariin rengaskoko vastaamaan supermotoa, mutta ohjekirja ei neuvo miten homma hoidetaan. osaisko joku auttaa?
mittari ja pyörä vm 2008.
onko joku mitannut 17" eturenkaan ympärysmitan?

23.5.2010 16:11

funktio kirjoitti:pitäis vaihtaa nopeusmittariin rengaskoko vastaamaan supermotoa, mutta ohjekirja ei neuvo miten homma hoidetaan. osaisko joku auttaa?
mittari ja pyörä vm 2008.
onko joku mitannut 17" eturenkaan ympärysmitan?

Tietopankissa on juttua tosta.

ktm

25.5.2010 23:11

koska ois hyvä vaihtaa ktm exc 250 4 - tahtiin mäntä sanokaa tuntimäärä ? kiitos ;)

26.5.2010 7:51

Katso ohjekirjasta huolto-ohjelma.

Koska mutu tuntumalla männänvaihdosta tulee vain tappelu milloin se pitäis tehä.