Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

15.4.2009 21:43

Hepex kirjoitti:Älä itke että vajaatahtinen olisi kaksitahtinen. Vajaatahtinen on nelitahtinen koska se tekee työtahdin joka toisella tahdilla.

Mitä jos mikään ei ole vajaatahti? Koska nimikkeessä selvästikkin verrataan 4T ja 2T. Kummin päin sitten se verrataan?

Sinun mielestäsi 4T verrataan 2T -> Jolloin 4T tekee työtahdin joka toisella tahdilla ja 2T tekee joka tahdilla. Entäpä kun käännetäänkin nuo toisinpäin, eli 2T verrataan 4T -> Jolloin 2T jää tahteja tekemättä verraten 4T.

Ymmärsitkös? Eli periaatteessa kumpikaan ei ole vajaatahti, mutta polkupyörä sinäkseen taas on vajaatahti. Koska siinä on vain yksitahti.

Hirveää kinastelua tästä asiasta, helpoiten pääsee kun ei käytä "vajaatahti" sanaa. Kaikilla on eri mielipide asiasta. Ite en käytä sanaa kyllä koskaan.

Asia käsitelty loppuun, jos ette saaneet selityksestäni selvää. Niin ei se mitään, en saisi minäkään.

15.4.2009 22:10

kyllä mä ihan 2tahtist tarkotin :D no mut ihan sama se o :D

15.4.2009 22:18

fmx_199 kirjoitti:kyllä mä ihan 2tahtist tarkotin :D no mut ihan sama se o :D

Kyllä sen kaikki ymmärsi, mut joittenkin on vaan pakko päteä :D
Osta parhaiten huollettu yksilö, ei sillä merkillä ole kauheesti merkitystä.

15.4.2009 22:20

Mr.Ace kirjoitti:
fmx_199 kirjoitti:kyllä mä ihan 2tahtist tarkotin :D no mut ihan sama se o :D

Kyllä sen kaikki ymmärsi, mut joittenkin on vaan pakko päteä :D
Osta parhaiten huollettu yksilö, ei sillä merkillä ole kauheesti merkitystä.

Ja varmaan varaosien saatavuus.

15.4.2009 23:43

Ihan vaan teknisenä sivuhuomautuksena, jos 4T on vajaatahti, koska se ei tee joka tahdilla töitä, on sitä samaa myös 2T. Jos nyt saa ihan perus moottoritekniikasta muistuttaa, että mikä se tahti oikein onkaan... ja kun asia on muistuntu mieleen, voikin miettiä voiko "vajaa"tahti tarkoittaa muuta kuin tahtien puuttumista. Mutta ilman muuta voidana käyttää halveksuntamielessä termiä puuttuvatahtinen ;)

16.4.2009 16:10

no eipäs mennä Off Topic ja pysytään aiheessa . ja siitä asiaan:D nyt iski silmään tollane valkonen gas gas ec 300 sixdays tarroil ja on muute aika namu:P ;)

16.4.2009 17:25

joo kyllä ehottomasti kannattaa ostaa ku on viel sixdays tarratkin ja kaikkee ;) käy katsomas sitä jos oikeesti oot pyörän osto aikeissa.

16.4.2009 17:39

juu pitää käydä tsiigaa;PP

16.4.2009 17:43

http://www.supermarket.fi/yritys/id/0090970 tollane:P

18.4.2009 20:57

Elikkä olisin aloittamassa motocrossia/enduroa, endoo enemmän koska mökillä mitään crossiratoja ole eli ajelen vaan siel metikössä omatoimisesti ym. MUTTA täällä Keravalta löytyy myös crossirata eli sielläkin tulisin käymään. Tavallaan siis mökkimopoks tulee, mutta ihan vaativaan käyttöön. Mitäs pärrää suosittelisitte? Itse ajattelin 250cc ottaa, ettei kuutiot lopu sitten kesken koska ei tod. ole varaa montaa pyörää ostaa. Pituutta löytyy 188cm eli ihan hyvin yltän ajelee isommillakin. Olen ajatellut Honda Crf 250 niin mitäs mieltä olette kyseisestä laitteesta?

18.4.2009 21:07

No ethän sä pienempää voi ottaakaan kuin 250 kuutioisen nelarin. Ja pyöräthän on suunniteltu noin 175cm kuskeille, eli ylettäminen on väärä sana. Joudut varmaan korottamaan jonkin verran että saat mukavan ajoasennon. Hondan pyöristä en tiedä mitään ihmeempää, joten en oikein uskalla ottaa kantaa. :)

18.4.2009 22:51

hmm 250 nelari voi tulla kalliiimaks ku 125 jos mökkitarkotuksee ni itse suosittelisin tota piikkist no mut jos meinaat ny kummiki nelariii ni toi 250 crf tai ktm sxf 250 ;)))

18.4.2009 22:55

250 äffistä jamppi taitanee olla paras.. 250-2t olis varmaan paras sellaseen sekalaiseen ajoon. :nörtti:

18.4.2009 23:09

jo no mut 250 2 tahti on alottelijalle vähä liia raju se pistää koville;P sry kirjotus virheet jos niit on ku oon pikkases huppeliiss'

18.4.2009 23:13

fmx_199 kirjoitti:jo no mut 250 2 tahti on alottelijalle vähä liia raju se pistää koville;P sry kirjotus virheet jos niit on ku oon pikkases huppeliiss'

Jeejee oox iha gännis.