Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
17.4.2009 19:51
Yamaha Poika kirjoitti:4-Tahti on vaan parempi matka ajossa. Muuten 2-Tahti jyrää.
Matka ajossa sahataan yleensä tasakaasulla. On aivan s***anan sama montako tahtia jalkojen välissä hakkaa.Tosin jotkut nelarit ovat sellaisia täristimiä että siirtymät on melko epämiellyttäviä
17.4.2009 22:08
olen siirtynyt koko ajan pienempiin kuutioihin. aloitin harrastuksen vuonna 2000 500cc 2-t hondalla ja tällä hetkellä tallista löytyy kaksi 125cc ja yksi 250cc kaksi tahtinen. välissä on ollut 450 ja 250 nelari. kaikista oon tykännyt. tehoiltaan 250 nelari on paras, mutta minun käytössä se stumppaili todella herkästi. laite oli sx-f. ajan kesäisin enduroa ja talvisin jäärataa. nyt jääratakauden jälkeen voin sanoa että 125 on kivoin ajaa. ei ehkä nopein, mutta nopeita kierroksia jaksaa ajaa useamman putkeen kuin 450 4-t tai 250 2-t. eli minun käytössä 125 on paras vaihtoehto. oon läski ja hengästyn helposti. tehoa on kaikissa (125-530cc) vähintäänkin tarpeeksi, mutta 250 nelari on tehojen käytettävyydeltään paras. piikki taasen on kevein ajaa eikä kädet väsy repimisestä. minun 250 2-t ovat aina kestäneet lähes ikuisuuden moottorin osalta. jos ei halua korjailla niin 250/500 (300:sta ei kokemusta) 2-t on paras, tehojen puolesta 250 4-t on käytettävin ja piikki on kevein ajaa... oisko loppujen lopuksi 200 2-t paras. mene ja tiedä.
18.4.2009 1:25
Mun mielestä riippuu myös vähä missä ajaa, esim pehmeel hiekal kunnon patikos mulle ainaki piikki oli rasittavampi, sai ajaa aika aggrella jos meinas saada aikaseks, isol lekal kuitenki nii paljo enempi voimaa reservissä että keulan sai vedettyy keveeks ihan yhelläki ranteella..
18.4.2009 23:01
Hohhoijaa sainpas kotkankin tänään kotiin vaihteeks.. Lähtee se vaan niin paljon paremmin kun 500-2t
4.5.2009 2:46
kylllähän se tuo nelari on kivempi aiaa ko joka aluella vääntöjä tasasesti toisin sitte ku tuossa 250 nelarissa,kaverilla oli kaikki tehot ja väännöt yläkiekoilla crf puolikkaassa nelarissa ennen jyrkemmän nokka-akselin vaihtoa. Mutta itellä ainakin kyrsii tuossa nelarissa sitten se että kun siitä joku hajoaa niin se on nii pirun kallis korjata,vaihtoa kyllä suunnittelin 09 250 kakstahti kotariin ko ajo menny enemmän tonne rampin suuntaan,ei taia muut merkit enää tehä ku nelareita?
4.5.2009 7:04
Joo ainoastaan KTM,TM,GasGas, Suzuki, Yamaha ja Husse tekee 2-tahtisii;)
4.5.2009 16:38
Jampilla tais olla tän vuoden 2t mallit viimesiä mitä teki.
5.5.2009 10:12
Onko kukaan kokeillut uusia husseja? Lähinnä tuo 300 wr kiinnostaisi tietää, mimmoinen peli verraten vaikka kotariin.
14.5.2009 14:57
onko kellään kokemuksia -05 crf 450 ? Olikos tässä kanssa venat ongelmana? Vaihto teräksisiin. Koska en itse ole vielä päässy kokeilemaan koska ei käynnistynyt ilmeisesti kusin koko käynnistyksen.. Olisi kannattanut se ohjekirja lukasta tietty enne.. tottunut polkemaan 2 tahtisia käyntiin. Tarkistimpa tulpan nii ihan mustahan se oli ja kerran se vaan lupas ja meinas käynnistyy mutta tukehtu sitten.. muutaman tunnin sitä yritin saada käyntii, ainoastaa räjähteli putkessa muttei käynnistynyt.. Toivottavasti vika on sitten tulpassa eikä sytytyksen ajoituksessa tjsp... Joku varmaan nauraa miten idiootti olin että en saanut yhtä nelaria käyntiin koska käynnistin sitä aluksi 2-tahti tyyliin
.. no tulipahan sekin sitten opittua kantapään kautta... Mutta mukavan pieni tuo crf on tuoho möhkö CeeÄrrään verrattuna
14.5.2009 16:26
Oma 450 lähti hyvin käyntiin niin että 2-3 kertaa kaasun avaus ja kunnon polkasu (tai pari) ryyppy päällä. Jos ei lähe ja paukkuu putkessa niin kato venttiilinvälykset.
14.5.2009 17:18
R0nX kirjoitti:päläpälä
Pistä ryyppy päälle, kerran tai kaks kaasua sit tyhjät pois ja näpäkkä potku. VOLA!
14.5.2009 18:25
Jos onnistuit kastelee sen tulpan, ni ota pois ja polta bensa pois jollain sytkäriä vähä järeemmällä vehkeellä. Samal tulppa lämpenee ja lähtee yleensä huomattavasti herkemmin käyntiin.
15.5.2009 9:05
kokeillin kyllä nuo kaikkki jotka mainitsitte.. ei toivoa.. olisikohan mahdollista että kuljetuksen aikana olisi venoille sattunut jotain? Aika epätodennäköiseltä kuulostaa... Kyllä se oli 3 päivää sitten vielä tutulla toiminut.. Nooh kokeilen vielä uudella tulpalla jos ei sitten vieläkään nii tarkistanpa sitte venat. Kiitoksia vinkeistä! (=
15.5.2009 17:13
R0nX kirjoitti:Kyllä se oli 3 päivää sitten vielä tutulla toiminut..
Hondan venat menee usein niin että edellisellä ajokerralla toimii ainakin lähes täysin, mutta seuraavan kerran kun koittaa käyntiin niin ei sitten millään!
Toivottavasti saat toimimaan.
15.5.2009 17:19
Dirt kirjoitti:R0nX kirjoitti:Kyllä se oli 3 päivää sitten vielä tutulla toiminut..
Hondan venat menee usein niin että edellisellä ajokerralla toimii ainakin lähes täysin, mutta seuraavan kerran kun koittaa käyntiin niin ei sitten millään!
Toivottavasti saat toimimaan.
Kaverin honda crf450r toimii ainakin ihan hyvin. Säätää venat 30-40h välein.