Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

14.11.2011 20:45

Huoltomies saa tehdä kaikki huollot, renkaanvaihto poislukien.

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

22.11.2011 14:12

Ja nimenomaan niin että huolto saa myös irrottaa kiekon pyörästä, vain itse nakin vaihto on kuskin tehtävä itse, siis MM-tyyli täysin. Paitsi Retzalla, kun sen traktorissa on kuulemma ykspuoleinen swingi ja renkaan saa vaihdettua mopossa paikallaan :D

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

18.1.2012 20:37

Terve!
Olis tarkotuksena ajaa tänä vuonna muutama enduro kisa. Kyselisin, että missä kohtaan noi AT-asemat yleensä sijaitsevat, että ovatko kuinka paljon ennen pätkää yleensä ja ovatko selvästi merkattu?

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

19.1.2012 12:34

MantsaPena kirjoitti:Terve!
Olis tarkotuksena ajaa tänä vuonna muutama enduro kisa. Kyselisin, että missä kohtaan noi AT-asemat yleensä sijaitsevat, että ovatko kuinka paljon ennen pätkää yleensä ja ovatko selvästi merkattu?

Lähtö ja maali tietysti, sitten reitillä miten sattuu.
Ainakin ite ymmärtäny, että melkolailla vähän noita at-asemia on endurossa. Rallissa(eli rallisääntöisellä aikataululla) at on jokaisen maastokokeen alussa ja lopussa, sekä huollossa sisäänmennessä ja jatkaessa.

At-asemat merkattu lipuilla. Valkonen kauempana(huoltokiellossa vinoristi) ja lähempänä keltainen mistä sitten aikakorttia leimataan. Oletettavasti erottuu selkeästi, kun reitti vie sinne ja jälkiä tietää seurata jne. Normaalilla järellä varustettu yksilö kyllä pitäis löytää at-asemalle.

Parin viikon päästä tuon tietää miten ne oikeasti menee. Hyvinkäällä olis oltava ajamassa eka enskakisa. Oikeastaan eka kerta lumispoorissakin...

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

19.1.2012 12:52

Ne on tosiaan vähän miten sattuu, esim. viime vuonna Aamupostiendurossa oli väli-at jossain keskellä metsää mutta yleisemmin ovat huoltoalueen yhteydessä.

Hyvinkäälle kanssa lähdössä, onhan tässä jo 1,5 h kuitenkin otettu tuntumaa piikkeihin ja uuteen pyörään :) Nyt viikonloppuna toivottavasti saa vielä muutaman tunnin reenattua..

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

19.1.2012 15:13

Onneksi c-luokka ajaa sielä "oman kisan" aamulla. Itellä lähtöaika ihan kiva niin ei tartte aamu neljältä olla ajamassa paikan päälle. Ensikertalaisena saa lähteä melkein viimesenä reitille. Onni siinä että eipä ole montaa tulemassa ainakaan ohi, kun teen lumienkeleitä spoorissa.

Jännä nähä millanen setti tuo on. Vkl otettava viimeistely leiri ja ajettava vähän. Ei ole tuntia enempää enskapiikeillä ajanu, rehellisessä spoorissa en metriäkään ja koko pyörälläkin nyt kolmas kerta. Katastrofin siemenet on kylvetty :D

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

19.1.2012 17:59

Minäkin lähden sinne koittamaan kuinka pysyn mopon selässä, vaikkakin treenaaminen on jäänyt toisille. Treeniä on nyt takana huimat kolme ajokertaa piikeillä, mutta viikonloppuna pitäisi vielä kokeilla kerran. C-luokassa köröttelyä ja tientukkona olemista tiedossa.#180 :)
Paljonkos C-avoin luokka saa ajella?

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

19.1.2012 18:46

C-lukassa saadaan ajaa 2 kierrosta.jos jaksetaans :lol:

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

24.1.2012 23:23

Terve !

Tarkotus olis lähtee koittamaan muutamaan kisaan mitenkä pärjää :) pyöränä toimii 150 nelari honda joka vastaa 85 2tahtii, kuulun vissiin mxc/b luokkaan ja siitä voin vielä nousta c/a:han.

Ei oo yhtää kokemusta kisoista ni mitä tarviin et pääsen kisoihin? kaikki kamat löytyy ja vakuutus pyörälle.

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

24.1.2012 23:39

mx-joonas kirjoitti:Terve !

Tarkotus olis lähtee koittamaan muutamaan kisaan mitenkä pärjää :) pyöränä toimii 150 nelari honda joka vastaa 85 2tahtii, kuulun vissiin mxc/b luokkaan ja siitä voin vielä nousta c/a:han.

Ei oo yhtää kokemusta kisoista ni mitä tarviin et pääsen kisoihin? kaikki kamat löytyy ja vakuutus pyörälle.

Tarvit kilpailulisenssin jonka voi ostaa kausilisenssin tai kertalisenssin sitte pitää vuokrata transponderi kilpailupaikalta.

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

25.1.2012 16:12

mx-joonas kirjoitti:Terve !

Tarkotus olis lähtee koittamaan muutamaan kisaan mitenkä pärjää :) pyöränä toimii 150 nelari honda joka vastaa 85 2tahtii, kuulun vissiin mxc/b luokkaan ja siitä voin vielä nousta c/a:han.

Ei oo yhtää kokemusta kisoista ni mitä tarviin et pääsen kisoihin? kaikki kamat löytyy ja vakuutus pyörälle.

moottorikerhon jäsenyys myös vaaditaan.

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

26.1.2012 20:46

Mihin luokaan enduro kisassa piikkisellä ja ikää 17 v? Tai mihin luokkaan kannattis mennä?

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

26.1.2012 21:11

C125

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

25.2.2012 0:16

Mites noi numeropohjien värit menee näissä esim. seurojen pitämissä pienissä kilpailuissa. MXB:ssä on valkoinen pohja ja mustat numerot kaikilla pyörillä. Mutta, viime kesänä lippumiehenä tollasis pienemmis kisoissa ollessani törmäsin kyllä kaiken maailman väreihin hyppyrini ohi ajaneiden pyörien kilvissä. Osalla pelkkä numero ilman pohjaakin taisi olla. Alkaa hieman kuumottaa jo päästä treenaamaan radalle kisoja varten, kuntosalia ja lenkkipolkua on tullu kulutettua aika hyvin talven aikana. :D

Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

25.2.2012 20:42

Kaikissa "virallisissa" kisoissa on samat värit, löytynevät säännöistä:
http://www.moottoriliitto.fi/saannot_ja_lomakkeet/

Sarjakrosseissa ei kukaan yleensä välitä väreistä mitään.