Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

13.5.2004 16:24

Apriliassa pakoaukosäädin oli ainakin tyhjäkäynnillä kokonaan auki ja kaasua antaessa meni kiinni, jotta vääntö olis parhaimmillaan. Sitten ku kierrokset pääsi 7800, ni se aukes taas.

13.5.2004 19:32

juuri niin ! Saattaa olla samalla lailla kun MXerin exässä...

13.5.2004 21:01

Juu laippa on apriliassa ylhäällä tyhjäkäynnillä eli joissain alle 3000rpm ja joissain 2000rpm siksi jottai pyörä jaksaa hyvin käydä tyhjäkäyntiä sekä ettei laippa jumitu, kun jotkut ajaa niin rauhallisesti ettei pyörä käy kun kerran viikossa tuolla 7800rpm :)

13.5.2004 23:00

Minulla on nytte BR10EG-sytytystulppa. Kone käy helvetin paljon nätimmin, äänetkin muuttuivat. Kaasuun vastaa myös paremmin.

Sytytyksen tarkistin kohalleen työntömitalla ja reijillä jotka ovat magneetossa ja puolassa. Ne olivatkin kyllä kohdallaan, hyvä näin.

Uusi neula tuli, entisen sain rikki. Rikki se pääsi menemään siten että työnsin mopoa, neula ja luistin irti. Sit ne härpäkket jäi ketjun ja eturattaan väliin :itku: . Nyt on sitten uusi kaasarissa, tämäkin tuntui auttavan kaasun vastaamiseen. Suutinkin on 5-numeroa pienempi 215. Kaikkea sitä taas oppii, että tuollainen pieni vääntyminen neulassakin haittaa :wink: :roll:

Nyt pyörä tuntuu erittäin hyvältä, kone ainakin toimii. Ajattelin rueta laittamaan öljyä nytten pikkasen enemmän öljyn sekaan, kun taitaa saada oikean verran tuota menovettä ja kampiakselin stefakaan ei enää vuoda koska siellä on uusi. Olen tähän asti käyttäny 2.0%, ajattelin rueta käyttämään 2.5%! Pitäisi hyvin vähän saada sitä öljyä tohon takalokariin roiskumaan niin tietäisi et nyt ollaan turvallisella puolella. Ennen kuin se aina imas millon sattu sitä vaihteistoöljyä sen stefan kautta, niin takalokari oli ihan öljyssä. Niin oli putkeenkin päässyt ylimääränen valumaan.

Mutta eiköhän nyt ala toimimaan, toivotaan.

14.5.2004 11:10

Haha,tänään kuulin koulussa hyvää juttua,joku sankari oli ajanu 6% bensalla Suzuki S:n sisäänajon ku pelkäs et se leikkaa kiinni :P

14.5.2004 13:18

Haha, hekoheko

14.5.2004 15:04

Minulla olisi muutama kysymys GS:ässästä
Onko Virtalukko?
Rattilukko?
Kuinka iso bensa tankki?
Saako vilkut/pelit jostain?

14.5.2004 17:06

0tt0 kirjoitti:Minulla olisi muutama kysymys GS:ässästä
Onko Virtalukko?
Rattilukko?
Kuinka iso bensa tankki?
Saako vilkut/pelit jostain?


Ei virtalukkoa, sellaseen saa itse laitettua.
Rattilukko on.
bensatankki n.10litraa
Saa yleismallin peilit ja vilkut, sen kun laittaa kii.

EDIT: noista ei oo hyötyy, ellei aja jossain helsingissä. Muutenki ne vaa rumentaa

14.5.2004 17:22

hmm.

Bensatankki on tasan 7,5l .
Rattilukko on, virta-avaimen saa. Bilteman virta-avain oli minulla, ei ole enää koska rupee katkomaan sytystä, kunnes tärisee tarpeeksi. Kokeiltu on myös tärinän vähentämistä, niin että laitettu o-renkaat virta-avaimen kiinnitykseen=ei auttanut tarpeeksi.Minulla on nytten virta-avain kiinni, mutta ei käytössä

Vilkut ja peilit. Peilit näkyy kotarin alkuperäisessä varaosa/purku kuvissa.Vilkkuja voi hankala laittaa. Asennus on helppoa jos laitat jotkut katteeseen upotettavat vilkut, mutta kuinka saat virran riittämään, on sitten mietinnän alla.

Eipä muuta!

PS.poliisit ei ole vielä pysäyttänyt ollenkaan, vaikka on tullut jonkin verran vastaankin. Ja aina jos on poliiseja näkynyt niin olen näyttänyt suuntamerkkiä jalalla/kädellä!

15.5.2004 17:16

vielä siitä piikistä. Tässä on itse asiassa kaksi selvää tehopiikkiä. Huomasin se nyt vasta kunnolla kun on säädöt kohdallaa. Ekä tulee siinä 7000-8000 vaiheilla, toka tulee 10000. Sit vetää melkein huippuun ihan tosi kivasti :wink: tähän myös vaikuttaa se että miten pakoaukinsäädin toimii. Joillain se voi toimia hieman eritavalla, johtuen esim. sen tangon asennosta(kait).. Muuten, yhdessä pyörässä, autokoulun Aprilia Europassa on aika lailla samalla tavalla tuo tehopiikki, siinäkin rotaxin kone. Mut ei se hyökkää siltikää samalla tavalla :D

16.5.2004 13:39

Siis häh? Kyllä Europa eli Rotaxin 123 kone ottaa ihan yhden tehopiikin vaan :D Tosin se yksi piikki voimistuu joillakin kierroksilla aika kovin..

16.5.2004 14:17

no tuota mä koitin hokea :D :wink: :oops:

16.5.2004 16:16

Mutta onko näissä kotareissa juuri Rotaxin 123:nen? Ja jos on niin ainakin sähköstartin, tuorevoitelun ynnä muiden herkkujen puuttuminen vaikuttaa moottorin sielun elämään aika merkittävästi.

16.5.2004 16:46

en mää tiiä, ei täs nyt siitä ollu kyse, mut voihan tuota tsekata :wink: ! kirjottelen sit joskus taas

20.5.2004 15:34

nyt ajanu 300km, tulppaa ei ole tarvinnut vaihtaa kertaakaan. Ainut mitä on pitäny koneelle tehä on; ilman putsarin putsaus ja öljyäminen. Sanokeepa hyviä tapoja puhistaa toi ilmansuodatin? Millä aineilla? ei vissiin liuottimel saa koskeakkaan...