Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

26.11.2008 19:46

Nyt tuli vanha topicki nostettua ylös ja mopollakin ajelen, mutta ajattelin että tällä puolella olisi asiantuntevaa porukkaa.
Elikä käytin etujarrusatulan letkuista irti, joten järjestelmässä ei mitään muuta olekaan kuin ilmaa. Nyt olen sitten tästä topicista lukemillani neuvoilla ilmaillut sitä vajaan viikon, äskenkin muutaman tunnin. Ilmaa tulee letkusta välillä hyvin, välillä huonosti, mutta yleisesti ottaen hyvin. Nestepinta jarrusäiliössä ei kuitenkaan tipu, vaikka nestettä letkuun (laitoin ilmausruuviin letkun kiinni) tuleekin, mystistä. Mitään vuotojakaan ei ole ilmennyt. Jarruun ei monien tuntien uurastuksesta huolimatta ole tullut lainkaan tuntoa. Nyt jos jollain olisi antaa hyviä vinkkejä/neuvoja, olisin todella kiitollinen.

26.11.2008 20:24

RS4 kirjoitti:Nyt tuli vanha topicki nostettua ylös ja mopollakin ajelen, mutta ajattelin että tällä puolella olisi asiantuntevaa porukkaa.
Elikä käytin etujarrusatulan letkuista irti, joten järjestelmässä ei mitään muuta olekaan kuin ilmaa. Nyt olen sitten tästä topicista lukemillani neuvoilla ilmaillut sitä vajaan viikon, äskenkin muutaman tunnin. Ilmaa tulee letkusta välillä hyvin, välillä huonosti, mutta yleisesti ottaen hyvin. Nestepinta jarrusäiliössä ei kuitenkaan tipu, vaikka nestettä letkuun (laitoin ilmausruuviin letkun kiinni) tuleekin, mystistä. Mitään vuotojakaan ei ole ilmennyt. Jarruun ei monien tuntien uurastuksesta huolimatta ole tullut lainkaan tuntoa. Nyt jos jollain olisi antaa hyviä vinkkejä/neuvoja, olisin todella kiitollinen.
koita lääkeruiskulla sieltä ilmaruuvista ylöspäin painaa nestettä,katot vaan ettei siinä ruiskussa ole ilmaa ja ilmaruuvi on löysällä ettei nesteet tule silmille.Hyvää letkua siihen ruiskun päässä on muuten bensaletku.Sitten kanssa ne messinki rikat siitä jarruletkun päästä on ihan hyvä vaihtaa jos tuntuu ettei ilmaannu

26.11.2008 20:38

lerppa kirjoitti:koita lääkeruiskulla sieltä ilmaruuvista ylöspäin painaa nestettä,katot vaan ettei siinä ruiskussa ole ilmaa ja ilmaruuvi on löysällä ettei nesteet tule silmille.Hyvää letkua siihen ruiskun päässä on muuten bensaletku.Sitten kanssa ne messinki rikat siitä jarruletkun päästä on ihan hyvä vaihtaa jos tuntuu ettei ilmaannu

Jep, eli koitin 50ml ruiskulla tuupata nestettä sisään, mutta eihän se neste mihinkään liikkunut. Ilmaruuvin kierteitten välistä vaan tihku nestettä, mitään muuta ei tapahtunu.

27.11.2008 19:43

ihmeeltä vähän tuntuu jos nestesäiliön kansi ja ilmaruuvi vaan tarpeeksi auki.Pitää melkein olla jo letku tai joku muu tukossa jostain väliltä

27.11.2008 20:17

lerppa kirjoitti:ihmeeltä vähän tuntuu jos nestesäiliön kansi ja ilmaruuvi vaan tarpeeksi auki.Pitää melkein olla jo letku tai joku muu tukossa jostain väliltä


Noniin, elikä lähemmän kyyläyksen seurauksena totesin, että banjopultin alapinta on nesteestä kosteana. Elikä prikkaa vaihtoon ja pulttia piukempaan.

9.12.2008 16:52

noniin mikäs nyt on vikana?

ilmattiin kawan takajarru. muuten kaikki ihan ok paitsi sen jarrun laittaa pohjaan rengas lukittuu ehkä 2sek ja pyörii taas??

9.12.2008 17:35

gilera-tg kirjoitti:noniin mikäs nyt on vikana?

ilmattiin kawan takajarru. muuten kaikki ihan ok paitsi sen jarrun laittaa pohjaan rengas lukittuu ehkä 2sek ja pyörii taas??


Sylinteri kakkana ja vuotaa takaisin säiliöön? Millainen jarru oli ennen ilmausta? Tehtiinkö sille muuta kuin ilmaus?

9.12.2008 19:04

pecu_83 kirjoitti:
gilera-tg kirjoitti:noniin mikäs nyt on vikana?

ilmattiin kawan takajarru. muuten kaikki ihan ok paitsi sen jarrun laittaa pohjaan rengas lukittuu ehkä 2sek ja pyörii taas??


Sylinteri kakkana ja vuotaa takaisin säiliöön? Millainen jarru oli ennen ilmausta? Tehtiinkö sille muuta kuin ilmaus?



se jääty ajossa mutta oli painetta eikä jarruttanu hetken päästä karkas kaikki paineet sitten putsattiin kaikki. löytyi sylinteri alhaalta suojakumen sisältä joku oma patentti. huomattiin just että se päästää sieltä alhaalta paineet ulos.

9.12.2008 22:59

Itellä on renkaat irti pyörästä, niin kaveri sattu painaan etujarrua kun rengas ei ollu kiinni. Nyt laitoin renkaan takasin kiinni ja testasin jarrua niin siitähän hävis paineet. Kuitenkin etujarru ottaa kiinni aikalailla pohjaan painettuna lukittaa renkaan, mutta pitäisi olla parempi. Ennen jarru oli loistavassa kunnossa, mutta nyt pääs löystymään hitusen. Kaipaisin neuvoja kevyeeseen ilmaukseen, jolla sais vähän jäykennettyä tuntumaa.

10.12.2008 12:23

joo löytyiskö vinkkiä kun olen kawasta putsannu takajarrun läpikotoisin niin en silti saa sitä tekemään painetta!

10.12.2008 17:18

MaRsY kirjoitti:Itellä on renkaat irti pyörästä, niin kaveri sattu painaan etujarrua kun rengas ei ollu kiinni. Nyt laitoin renkaan takasin kiinni ja testasin jarrua niin siitähän hävis paineet. Kuitenkin etujarru ottaa kiinni aikalailla pohjaan painettuna lukittaa renkaan, mutta pitäisi olla parempi. Ennen jarru oli loistavassa kunnossa, mutta nyt pääs löystymään hitusen. Kaipaisin neuvoja kevyeeseen ilmaukseen, jolla sais vähän jäykennettyä tuntumaa.


Oothan pumpannu sitä jarrua hetken renkaan kiinnityksen jälkeen?

10.12.2008 23:13

Osku19 kirjoitti:
MaRsY kirjoitti:Itellä on renkaat irti pyörästä, niin kaveri sattu painaan etujarrua kun rengas ei ollu kiinni. Nyt laitoin renkaan takasin kiinni ja testasin jarrua niin siitähän hävis paineet. Kuitenkin etujarru ottaa kiinni aikalailla pohjaan painettuna lukittaa renkaan, mutta pitäisi olla parempi. Ennen jarru oli loistavassa kunnossa, mutta nyt pääs löystymään hitusen. Kaipaisin neuvoja kevyeeseen ilmaukseen, jolla sais vähän jäykennettyä tuntumaa.


Oothan pumpannu sitä jarrua hetken renkaan kiinnityksen jälkeen?

Joo pumppasin pari kymmentä kertaa about. Pitääkö sitä pumpata ihan urakalla vai miten? Luulen että toi jäykenty tuossa vitkuttelussa jo hieman. Että ei ihan ilmaileen tarvii lähtee?

10.12.2008 23:27

Marsy kokeile laittaa jarru yön ajaksi vaikka nippusiteellä pohjaan. Se yleensä auttaa saamaan kahvaan tuntuman takaisin. Jos ei tuo temppu toimi, niin sitten on ilmaaminen ainoa ratkaisu ongelmaan.

3.1.2009 15:39

kysyisin tuosta ilmausesta että miten te lisäätte sitä jarrunestettä? itselläni on derbissä siinä kyljessä takajarrussa se täyttöaukko
avataanko ne ruuvit sivusta vai miten?? ja kysyisin myös mikä se ilmausruuvi on niistä ruuveista takajarrussa on se johto joka tulee siihen jarrulevyyn ja sitten se kumipäällysteinen kumpi on ilmausruuvi?
ja kun itse ilmaan niin siihen vain imausruuviin letku ja se astiaan ja sitten punppaamaan? niinkö
tyhmä kysyy ja kiittää :nolo:

3.1.2009 20:38

(mopo) asentaja kirjoitti:kysyisin tuosta ilmausesta että miten te lisäätte sitä jarrunestettä? itselläni on derbissä siinä kyljessä takajarrussa se täyttöaukko
avataanko ne ruuvit sivusta vai miten?? ja kysyisin myös mikä se ilmausruuvi on niistä ruuveista takajarrussa on se johto joka tulee siihen jarrulevyyn ja sitten se kumipäällysteinen kumpi on ilmausruuvi?
ja kun itse ilmaan niin siihen vain imausruuviin letku ja se astiaan ja sitten punppaamaan? niinkö
tyhmä kysyy ja kiittää :nolo:


Jarruneste lisätään jarrunestesäiliöön. Jos et muuten löydä sitä niin seuraat sitä jarruletkua ja katot mihin se toinen pää menee. (;
Ilmausruuvi on se jossa on se kumisuoja päällä. Täältä löytyy ilmausohjeita paljon mutta tuo sun tekniikka on hyvä kunhan pidät sen letkun toisen pään kokoajan siellä jarrunesteastiassa nesteen pinnan alla ja pidät huolen ettei säiliö pääse missään vaiheessa tyhjäks.