Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
28.1.2015 14:06
Kiitoksia tästä. Ajattelin pärjätä vielä nykyisellä heikon budjetin takia. Ostelen sitten vaikka täydellisen satsin tulevaisuudessa talvipyöriksi.
Huomasin tuossa talvisuuttimia vaihtaessa, että joku entinen omistajista oli onnistunut paskomaan kohokammion pohjasta (sisäpuolelta) ohuen messinkisen ylivuoto putken paskaksi (murtunut juuresta). Tästä syystä liruttaa aikalailla koko ajan bensaa ylivuotoletkusta. Jos jollain sattuu olemaan PWK kaasuttimia purettuna niin tuollainen pohja kelpaisi (33 - 41 malleissa sama pohja).
29.6.2015 22:41
Meneekö sx 125:sen staattori ja vauhtipyörä suoraan 125exc:hen?
1.7.2015 15:42
Olisin tiedustellut/ tarvinnut apua vm2001 KTM Sx 125 sähköongelman kanssa. Pyörä käynnistyy ihan ok ensimmäisellä käynnistyksellä, mutta pysyy hetken käynnissä (muutaman minuutin), jonka jälkeen sammuu. Olen ottanut tulpan irti sammumisen jälkeen ja todennut ettei kipinää tule. Olen kokeillut myös toisella tulpalla ja sama tulos.
Tämän jälkeen pyörä on seissy yön yli ja lähtee taas käyntiin, mutta vain hetkeksi taas. Mikä viallinen osa voisi aiheutta kyseistä ongelmaa?
2.7.2015 17:39
Hieman tutkailin lisää sähköongelmaa ja tuntuisi että magneetto aiheuttaisi ongelman? Tunnin kun antaa koneen jäähtyä niin lähtee taas käymään. Voiko viallinen magneetto aiheuttaa kipinän katoamisen? Voiko magneeton kunnon varmistaa yleismittarilla?
2.7.2015 18:37
Samul kirjoitti:Hieman tutkailin lisää sähköongelmaa ja tuntuisi että magneetto aiheuttaisi ongelman? Tunnin kun antaa koneen jäähtyä niin lähtee taas käymään. Voiko viallinen magneetto aiheuttaa kipinän katoamisen? Voiko magneeton kunnon varmistaa yleismittarilla?
Mittailin käämien arvoja ja sain arvoiksi 100ohmia ja 12ohmia (toisio ja ensiökäämi). Onko arvot oikeanlaiset?
12.4.2016 17:59
Auttakaas vähä ois sellaanen ongelma että, pitäis saada selville ktm sx 125 runkonumero mutta ei vaan löydy eikä viittis lähteä koko pyörää purkaan sen takia
12.4.2016 21:54
Luulisi löytyvän emäputken paikkeilta, kuten oikeastaan kaikissa muissakin kurapyörissä.
12.4.2016 22:24
Joo sieltä löytyy emäputken oikealta puolelta.
Jos ei näy niin saattaa olla että runko on maalattu joskus uudelleen eikä numeroa ole suojattu maalilta. Toinen vaihtoehto että on varastettu pyörä ja numero hiottu pois.
14.4.2016 21:58
Mitä vaihteistoöljyä -05 125cc säxään? Onko bel-ray gear saver 75w käypästä? Minkä kokoiset vakiosuuttimet pyörässä on? Tai mitä suuttimia ootte kesällä käyttäny?
16.4.2016 11:00
itse olen käyttänyt pyörissä gear saver 80w kohta 10 vuotta ja on hyvää öljyä
14.6.2016 21:21
Noniin viimeks kirjoiteltu vuonna 2009 tällekin forumille:
Tollanen 2007 vuoden sx tuli kuitenkin hommattua viime vuonna kun kaveri sai puhuttua tällaseen soralinkoamiseen eikä oo muutakaan järkevää tekemistä.
Tässä kun nyt hetken aikaa ajellu ja kokeillu kaverin pari vuotta tuoreempaa sx:ää niin ohjautuu pirun paljon parempi. Siitä sitten googlailemaan ja ehdotettiin sagien säätämistä. Ja ei muuta kun free sagia ja rider sagia mittaileen. Free sag oli reippaasti yli suositellun ja rider sag myös melkein pari cm liikaa. Takajousi on kuitenkin kiristetty melkein tappiin, eli sitä ei oikeestaan enää voi kiristää. Jousesta ei myöskään myöskään nää mikä se on (pitäisikö vakiojousen kyljessä lukea 80/250 vai 63-250-60?) kun se on juuri siitä numeron kohdalta hinkannut johonkin. Veikkaisin kuitenkin että siinä on lukenut 80/250, ensimmäinen ja toinen numero vaikuttavat "pyöreiltä".
Strategiset mitat 73kg ja 173cm, eli vakiojousen pitäisi manuaalin mukaan sopia kamat päällä just eikä melkein.
Voiko uuden jousen ostamista välttää jotenkin kun vakiojousi maksaa paikallisessa liikkeessä melkein 200 euroo muiden jäykkyyksien ollessa 90€... Tai voiko syynä tohon liialliseen sagiin olla joku muu?
Long story short:
- sagit liian isot vaikka kiristetty melkein tappiin,
- jousesta ei osaa sanoa mikä se on, kaiketi vakio
- normijousen pitäisi painon puolesta kelvata
- uusi jousi €€
14.6.2016 22:34
Jos nivelissä ei ole hurjasti klappia, niin ei siihen oikein muuta syytä ole kuin liian löysä jousi. Voit yrittää nostaa etuiskareita t-kappaleissa, säätää vaimennuksia (edestä sisään löysälle, palautus tiukalle ja takaa toisinpäin), vetää taka-akselin säädöistä niin eteen kuin mahdollista, istua edempänä (siirtää stongaa edemmäs), pudottaa painoa, tai sitten ostaa vaikka sen yhden stepin vakiota jäykemmän jousen.
14.6.2016 22:53
Kiitos vastauksesta! Taitaapa siis käydä tie jousikaupoille, keulaa vähän jo nosteltiinkin.
29.8.2016 17:30
Tuli viikonloppuna ostettua -05 vuotinen pyörä ittelleni.
50 tuntia sitte on tehty koneremppa.
Onko näissä jotain tyyppivikoja? Jotai muuta mitä kannattaa tietää?
Ja miten usein kannattaa mäntä ja öljyt vaihtaa?