Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
12.9.2014 19:24
Tälläkin palstalla on ollut putken oikomisesta puhetta, joten ajattelin laittaa oman oikomisprojektin tänne. Turvallisuuden vuoksi paineilma oli heti pois suljettu vaihtoehto, toiseksi lämmittämällä ja venyttelemällä klommoja suoremmiksi on kerran kokeiltu ja työläs tapa, joten ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi jäi vesi (ei jäädyttämällä, ikinä)
Rakentelin tulpat putken molempiin päihin, käyränpuolelle tulppa letkuineen paikalleen, putki täyteen vettä, änkän puoli tulppa paikalleen ja sitten pumpataan vettä trykipumpulla (koepainepumppu).
Putki oikeni kuin paperpussi puhallettaessa, nin kauan kunnes hitsisauma petti. Kuvista näkee vähän miten hyvin vedellä klommot oikenee ja painetta en ehtinyt vielä nostaa halutulle tasolle sauman ratkeamisen vuoksi, joten jälki olisi ollut parempaakin.
http://www.motot.net/galleria/albumi22231/
13.9.2014 16:35
OziBo_ kirjoitti:Ois tuo Husqvarna WR 250 taas laiton alla, -94vm..
Sytytys ilmeisesti aikaisella kun ei tahdo käydä ja jos saa pysymään käynnissä niin matalilla kierroksilla vaihtaa pyörimissuuntaa. Kuinka paljon tuota pitäis myöhäistää kun pikku rukauksilla ei tunnu olevan vaikutusta?
Myöhäisemmälle säädetty eikä nyt saa käyntiin.. Motoplatin staattori ja tuli uusi (käytetty) vauhtipyörä missä kiilaura eri kohdassa, mut sen mukaan koitettu sytkää laittaa. Ideoita? Kuinka paljon tuo kuukausia vanha bensa vaikuttaa asiaan
http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... .php?p=217 Tälläinen on pyörässä myös, siitäkään ole kyllä varma onko oikein kytketty....
18.9.2014 10:22
Tarviiko kawan takajousen vaihdossa jotain erikoistyökaluja,puristinta tms.. ? Etupää onkin jo hanskassa.
18.9.2014 21:22
Luultavasti lähtee kun ruuvaa vain esijännityksen pois ja muljauttaa sen alapäästä jousta paikoillaan pitävän palikan paikoiltaan.
Tossa kuva jos onnistui tällä pädillä.
18.9.2014 21:52
ahaa se rakenne on tuollainen. Sittenhän se on ihan simppeli. Kiitos !
On muuten aika tuskaa kotarin jälkeen kawan takaiskarin irroitus, täytyy takahäkki irrottaa..
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 18.9.2014 22:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
19.9.2014 10:43
Ei tarvitse, pakoputki pitää irroittaa, on kyllä ahdas mutta kun vähän kääntelee iskaria, niin kyllä mahtuu.
19.9.2014 15:04
Villekeko kirjoitti:Venttiilikopassa ei mitään jälkeä näy, Luulis tommosella kolinalla jälkeä tulevan aikaseksi. Mutta nyt ku avasin kopan niin molempien nokkien laakereiden vierestä kannesta lastua lähtee
Nokkien laakerit pyörii hyvin, ei tunnu väljiltä eikä rohise. Onko noita laakereita ruukattu liimalla laittaa kiinni? onko nokkapukki ollu sit liian tiukalla?? Nokat mittailin ja speksiin menee. Merkinnät noissa ihmetyttää, pakopuolella 4F ja imu 4E onko noi eri jyrkkyydellä vai tarkottaako kirjaimet imu ja pako vaiii?!
Tommosta jälkeä:
http://aijaa.com/HB7ef4http://aijaa.com/9Q4CO7http://aijaa.com/SiyGIAnokkapukissa tommosta naarmua:
http://aijaa.com/umL2OR
Kiero nokka-akseli? Mittaa myös onko pako-nokassa saman verran nostoa molemmilla puolilla? Hakkaa sen verran pahasti että jurnaa lastua pojes vaikkei mikään osu mihinkään? Aikapommi sanoisin..
19.9.2014 21:29
Onko tietoa minkä vuosmallin vaihdeakseli menee -05 125cc yamahaan, ja käykö esim yz250F vaihdeakseli ? Olen myös halukas ostamaan jos joltain ylimääräinen löytyy.
19.9.2014 22:57
Jan_ne89 kirjoitti:ahaa se rakenne on tuollainen. Sittenhän se on ihan simppeli. Kiitos !
On muuten aika tuskaa kotarin jälkeen kawan takaiskarin irroitus, täytyy takahäkki irrottaa..
takahäkin saa neljän pultin ja putsarin kaulan irrotuksella pois, mikä siinä on ni tuskaa
21.9.2014 16:01
Kakkos suuttimen liittimen kanssa oon pari kertaa tapellu. Putsarin kaulakin on aika tiukka ottaa pois ja laittaa takas mutta se helpottuu silikoni spraylla.
Ja siis meinasin vaan homman määrää verrattuna kotariin josta se iskari lähti humps vaan.
24.9.2014 18:01
Kotarista alkaa oleen kytkin finaalissa. Kannattaako kytkinremontissa uusia muuta kuin massa- ja välilevyt sekä jouset? Tai yleisesti tehdä muita toimenpiteitä kuin vaihtaa nuo?
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 4832011010Tommosta settiä kattelin, kuulostaa kyllä melko kalliilta, kannattaisko tarvikkeena ostaa muualta?
25.9.2014 14:25
imafinland kirjoitti:Jan_ne89 kirjoitti:ahaa se rakenne on tuollainen. Sittenhän se on ihan simppeli. Kiitos !
On muuten aika tuskaa kotarin jälkeen kawan takaiskarin irroitus, täytyy takahäkki irrottaa..
takahäkin saa neljän pultin ja putsarin kaulan irrotuksella pois, mikä siinä on ni tuskaa
Onhan siinä muutama piuhakin,ja imukaulan asennus on melko hankala
25.9.2014 15:40
Eihän sitä imukaulaa tai piuhoja tarvitse irroittaa. Riittää kun irroittaa ne neljä pulttia jolla takahäkki on kiinni. Takahäkkiä saa sen verran käännettyä sivuun, vaikka se imukaula on kiinni, että takaiskarin saa pois.
25.9.2014 23:00
Edelleenkään takahäkkiä ei tarvitse irroittaa.
26.9.2014 1:56
201262 kirjoitti:imafinland kirjoitti:Jan_ne89 kirjoitti:ahaa se rakenne on tuollainen. Sittenhän se on ihan simppeli. Kiitos !
On muuten aika tuskaa kotarin jälkeen kawan takaiskarin irroitus, täytyy takahäkki irrottaa..
takahäkin saa neljän pultin ja putsarin kaulan irrotuksella pois, mikä siinä on ni tuskaa
Onhan siinä muutama piuhakin,ja imukaulan asennus on melko hankala
Mitä ihmee piuhoja, itellä ei ainakaa ole