Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
3.3.2012 20:20
Etupää kesti hyvin radassa. Ainoastaan raivostutti toi takapään heikko pito. Meilläkin oli vähän hiekkaa siel tääl, ja renkaassa näköjään pari kohtaa joista useampi nasta oli lähtenyt. Sohjoset/hiekkaset osat oli ihan hauska ajella vaikka spooreja oli. Mutta varjossa olevat 180-asteen neulansilmä joka aivan jäässä, ni ei mitään pitoja. Siinä kohti tuli pariin kertaan muksahdettua hanurilleen.
Jääspeedway-piikit pitäs varmaan virittää kiinni jotta miellyttäs.
Nyt hirvenlihakeittoa ja kaakaota Strohilla.
Jahas, piikit repinyt äänenvaimentimen kiinikkeet. Onneksi ei pönttö on säilynyt ehjänä. Eiköhän tämä piikkirengaspelleily jouda loppumaan. Pitäs vissiin simmauttaa iskarit uusiksi, jotta ton sais toimimaan. Syksyllä saatiin just sopivasti kesäkäyttöön toimimaan pumput.
8.3.2012 10:16
Jumankauta. Nyt onkin tilanne päällä. Sisäinen taistelu. Demonit riivaa. Good vs. Evil.
Näyttää uhkaavasti siltä, että tämän kesän ajot jäävät aivan minimiin. Nyt mietin sitten että laitanko pyörän myyntiin. Miksi sitä pitää, kun ei sillä ehdi ajamaan? Toisaalta, se on niin vähän ajettu ja juuri rempattu, ettei sen takia tee mieli siitä luopua. Pros vs cons. Bloody hell.
8.3.2012 10:26
Jos pyörä on vähän ajettu, juuri huollettu, maksettu eikä ole akuuttia rahapulaa ja säilytystilakin on kunnossa niin miksi se pitäisi myydä pois. Tuskin se pyörä sen huonompi on vuoden päästä? Onpahan ainakin pyörä jolla voi käydä neppailemassa jos kumminkin aikaa siunaantuu ja mieli tekee...
8.3.2012 10:38
Näin juuri. Tuo on se toinen puoli. Toinen puoli on taas se, että kun sitä pyörää ei sielä tallissa olisi niin ylimääräinen vapaa-aika menisi (ehkä) ns. hyötykäyttöön: kämpän remontointiin, perheen kanssa laatuaikaan yms. tavalliseen elämään. Tällä hetkellä vaaka on "ei myydä" kannalla, mutta koko ajan takaraivossa koputtaa että "myy". Toki, kapitalistilla kaikki on myynnissä - aina.
8.3.2012 10:50
Tavallinen elämä on tylsää. Ite myin pyörän viime keväänä ja ekaa kertaa elämässä pääsi pari kuukautta sillä lailla ettei ollu pakko päästä pyörän päälle mutta piti se tili tyhjentää taas kesän päätteeks ja hommata se pyörä. Puolen vuoden ajotauolla lähti 10sek kierrosajasta.
8.3.2012 13:56
älä myy! ,kerran tein itse sen virheen ja 14 vuotta tuli ajotaukoa, nykyään taas osaan nauttia elämästä oikealla tavalla, ei edes putsarien pesu ota pannuun
.
8.3.2012 20:28
Ei kannata myydä, se seuraavan pyörän hankkiminen voi jäädä tekemättä, koska sen alkupääoman puristaminen voi olla kiven takana. Faija sanoi aikanaan kun osti ekan uuden pyörän mulle, etten ikinä saa myydä pyörää tai vaihtaa esim. autoon, vaan ainoastaan toiseen crossipyörään. Hyvä neuvo ja nyt onkin tullut jopa kisattua viimeiset 20 vuotta. Sitä paitsi kaikki kaverit jotka jossain vaiheessa on myyneet pyöränsä ovat kyllä katuneet isosti. Myös paremmalta puoliskolta voi olla vaikea saada lupaa aloittaa hommaa uudelleen ja tuskin NIIN paljon tulee pusuja ja haleja lisää vaikka nyt myisit pyöräsi.
9.3.2012 23:27
Mites se tuntimittarin asennus meni? Tulpanjohtoon kiinni? Ottaako ihan suoraan siitä kumi suojuksen päältä vai pitääkö leikata kumi suojusta pois että saa sinne ihan itse "johtoon" kiinni?
9.3.2012 23:31
Riittää, kun laitat tuntimittarin johtoa muutaman kierroksen tulpajohdon suojakuoren päälle.
10.3.2012 0:41
JayDaddy kirjoitti:Näyttää uhkaavasti siltä, että tämän kesän ajot jäävät aivan minimiin. Nyt mietin sitten että laitanko pyörän myyntiin. Miksi sitä pitää, kun ei sillä ehdi ajamaan?
Itellä oli viime kesänä sama homma, ajoa tuli ehkä joku 2h. En myyny kuitenkaan ja nyt sit tulevana kesänä toivottavasti pääsee enempi ajelemaan, todennäkösesti Raisiossa.
Onhan siin aina vaivansa alkaa uutta pyörää hommaan.
14.3.2012 18:52
Pystyykö tuota 95 E10 bensaa käyttämään näissä pyörissä, vai onko se jotenkin haitaksi? Pyöränä on siis Kawasaki KX 125.
14.3.2012 19:38
tömmi- kirjoitti:Pystyykö tuota 95 E10 bensaa käyttämään näissä pyörissä, vai onko se jotenkin haitaksi? Pyöränä on siis Kawasaki KX 125.
Miks sitä pitäis käyttää?
14.3.2012 19:42
^mikkis^ kirjoitti:tömmi- kirjoitti:Pystyykö tuota 95 E10 bensaa käyttämään näissä pyörissä, vai onko se jotenkin haitaksi? Pyöränä on siis Kawasaki KX 125.
Miks sitä pitäis käyttää?
(Y)
14.3.2012 19:50
Ei se hintaero ysikasiin näissä litramäärissä vissiinkään niin iso ole että tarvis tollasta miettiä. Itsehän en ainakaan kaada tankkiin tippaakaan e10, saa ensin porukka kerätä vähän pitempää käytännön kokemusta litkusta. Tuntuu muutenkin nuo kotarin koneen stefat kovettuvan jo ennen aikojaan..
14.3.2012 21:23
pennywise] kirjoitti:^mikkis^ kirjoitti:tömmi- kirjoitti:Pystyykö tuota 95 E10 bensaa käyttämään näissä pyörissä, vai onko se jotenkin haitaksi? Pyöränä on siis Kawasaki KX 125.
Miks sitä pitäis käyttää?
(Y)
Ajattelin vain kysyä, että voiko sitä litkua edes sinne laittaa, kun tallista löytyy kanisteri tätä ainetta.