Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

6.7.2010 15:20

Areon kirjoitti:aina ei ole kyse väännöistä tai muusta. Jokainen tykkää ajaa sillä pyörällä mikä istuu, ja helposti pääsee piikillä 250 ja 450 perässä radallakin : )

Eiiiii välttämättä....

6.7.2010 15:52

Guuna#243 kirjoitti:
Areon kirjoitti:aina ei ole kyse väännöistä tai muusta. Jokainen tykkää ajaa sillä pyörällä mikä istuu, ja helposti pääsee piikillä 250 ja 450 perässä radallakin : )

Eiiiii välttämättä....

sanoisin, että jo 70-luvulla ajoivat harry everts, gaston rahier, matti autio jne. piikillä paljon kovempaa kuin tämän päivän ns."tavalliset" kuskit neljäpuolikkaillaan..

6.7.2010 17:25

En näistä wintage kuskeista mitään osaa sanoa, mutta eihän nyt todellakaan vetomies 125cc vs. vetomies 450cc ole piikillä mitään jakoa.
Tietty ammattimies vs. pussihousu asia erikseen. Taitoa ei vaan teholla korvata.

200 exc on joo mahtipeli aloittelijalle / harrastelijalle suomienskaan. Helppo ja kevyt viedä. Vääntöäkin tosiaan on jonkun verran reservissä, alaallakin. :)

6.7.2010 17:55

öräwä kirjoitti:En näistä wintage kuskeista mitään osaa sanoa, mutta eihän nyt todellakaan vetomies 125cc vs. vetomies 450cc ole piikillä mitään jakoa.
Tietty ammattimies vs. pussihousu asia erikseen. Taitoa ei vaan teholla korvata.

200 exc on joo mahtipeli aloittelijalle / harrastelijalle suomienskaan. Helppo ja kevyt viedä. Vääntöäkin tosiaan on jonkun verran reservissä, alaallakin. :)


kyllä niitä nimiä on paljonkin ketkä ajaa 125cc kovempaa kuin 450cc, Justin Barcia jätkällä agressiivisin ajotyyli mitä oon nähny ja helposti vetelee 450cc ohi. (Kisoissa)

6.7.2010 18:02

TemetiaS kirjoitti:
välzy kirjoitti:
TemetiaS kirjoitti:mutta noista piikeistä vielä että onko niissä vähä huono tuo ala-ja keski alueen vääntö? esim pitääkö vääntää oikeanpuoleinen kahva pohjaan, että menis jonkun mäen ylös??

pitäää, varsinkin hondalla. tunnettu tuosta ylätehoisuudestaan, mutta kaikkeen tottuu ja oppii ajamaan.



ok, mut tiedätkö muita merkkejä joilla vois olla enemmän vääntöö myös muilla kun ylä-rekisterissä? esim. kotari?

kotari on huomattavsti kivempi pyörä alkuun, suosittelen. ja mielummin sitä piikkiä.

6.7.2010 18:23

Voisko joku tietävä antaa vähän infoa pikkunelareista?
Suzuki,ktm,yamaha,kawasaki,honda
Miten kestää? Missä on heikkoja kohtia?

6.7.2010 19:23

Areon kirjoitti:
öräwä kirjoitti:En näistä wintage kuskeista mitään osaa sanoa, mutta eihän nyt todellakaan vetomies 125cc vs. vetomies 450cc ole piikillä mitään jakoa.
Tietty ammattimies vs. pussihousu asia erikseen. Taitoa ei vaan teholla korvata.

200 exc on joo mahtipeli aloittelijalle / harrastelijalle suomienskaan. Helppo ja kevyt viedä. Vääntöäkin tosiaan on jonkun verran reservissä, alaallakin. :)


kyllä niitä nimiä on paljonkin ketkä ajaa 125cc kovempaa kuin 450cc, Justin Barcia jätkällä agressiivisin ajotyyli mitä oon nähny ja helposti vetelee 450cc ohi. (Kisoissa)

Hohhohhoo, mitä tähän nyt sanois. Päivitä tietos nyt ihan aluksi.

6.7.2010 19:29

mikseri100 kirjoitti:Voisko joku tietävä antaa vähän infoa pikkunelareista?
Suzuki,ktm,yamaha,kawasaki,honda
Miten kestää? Missä on heikkoja kohtia?

kaikki kestäää oikein huollettuna paitsi -04-05 kawa ja suzukin pikkunelarit, vältä näitä vuosimalleja näistä merkeistä! oma kawa ainakin toiminu täysin moitteetta ja pelkkää plussaa voin siitä vain antaa, ja kawassa on hyvää että sopii hyvin pitkälle ja lyhyellä kuskille.

suosittelen lukemaan offroadpron uusimman pikkunelari testin (2010) ja myös transworldin samanmoisen jos enkku yhtään taittuu.

6.7.2010 20:05

välzy kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:Voisko joku tietävä antaa vähän infoa pikkunelareista?
Suzuki,ktm,yamaha,kawasaki,honda
Miten kestää? Missä on heikkoja kohtia?

kaikki kestäää oikein huollettuna paitsi -04-05 kawa ja suzukin pikkunelarit, vältä näitä vuosimalleja näistä merkeistä! oma kawa ainakin toiminu täysin moitteetta ja pelkkää plussaa voin siitä vain antaa, ja kawassa on hyvää että sopii hyvin pitkälle ja lyhyellä kuskille.

suosittelen lukemaan offroadpron uusimman pikkunelari testin (2010) ja myös transworldin samanmoisen jos enkku yhtään taittuu.

Eli siis -04-05 kawoja ja suzukeja pitää välttää? mikäs niissä on?

6.7.2010 20:18

Jos nyt oikein muistelin niin niissä on nokka-akseli ja venttiili ongelmia aika paljon...

6.7.2010 20:38

http://www.offroadpro.net/forum/topic/9717
siinä on hieman kerrottu mitkä kaikki koneen osat on kyseisessä mopossa kulutustavaraa

6.7.2010 20:54

Kun tuli puhetta tuosta ktmmän 200 exc niin onko niissä minkälaisia tyyppivikoja, onko kalliit kulutusosat ja kauanko ajaa harrastaja männälla?

6.7.2010 21:32

Kyseleppäs exc 200 topicissa niin saadaan se käyntiin.

6.7.2010 23:39

välzy kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:Voisko joku tietävä antaa vähän infoa pikkunelareista?
Suzuki,ktm,yamaha,kawasaki,honda
Miten kestää? Missä on heikkoja kohtia?

kaikki kestäää oikein huollettuna paitsi -04-05 kawa ja suzukin pikkunelarit, vältä näitä vuosimalleja näistä merkeistä! oma kawa ainakin toiminu täysin moitteetta ja pelkkää plussaa voin siitä vain antaa, ja kawassa on hyvää että sopii hyvin pitkälle ja lyhyellä kuskille.

suosittelen lukemaan offroadpron uusimman pikkunelari testin (2010) ja myös transworldin samanmoisen jos enkku yhtään taittuu.


Mikä offroadpro lehden numero?

piikki vai 250-nelari?

12.7.2010 13:11

Olen etsinyt uutta pyörää vähän aikaa olin jo sillä kannalla että ostan piikin tai 150cceen.Olen aiemmin ajanut kawasaki kxsällä.Olin jo ostamassa piikkiä.Kun katoin kaikenlaista infoa netistä niin huomasin että 2006 vuojen yamaha yz 250f painaa VAIN 92 kiloa.Eli voisiko joku kerrata miksi se piikki olis parempi näin kasikymppisen jälkeen?