Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

seuraava pyörä 125cc jälkeen

28.6.2010 17:56

mikä pyörä olisi sopiva 1254t jälkeen???

28.6.2010 18:38

opettele kirjottamaan " mikä ois sopiva 1254t jälkeen" Äkkinäiset eivät varmaan heti älyy mitä tarkotat!! :roll:

Uutta pyörää vihdoin?

1.7.2010 0:48

Noniin nyt kun kesä vihdoin alkoi aloin katselemaan uutta pyörää olen nyt ajanut n1,25 vuotta kx kasikymppistä.Olisi varmaan aika siirtyä eteenpäin.olen vielä ihan auki että minkä pyörän ostan.Olen 172 cm 55kg 14v.Olen miettinyt että ostanko kotarin vai yamahan.Kumpaa te suosittelisitte ns.aloittelijalle.Sitten vielä että olisiko 150cc kotari vielä parempi vaihtoehto?.Suhtkoht uutta pyörää olen katsomassa 07-09.Olen ehkä vähän kallistunut yamahan puolelle koska en ole huomannut että pyörää olisi moitittu missään.Paitsi ehkä moni on sitä mieltä että kotari on hienompi kuin yammu

1.7.2010 8:02

motocrossman125 kirjoitti:Noniin nyt kun kesä vihdoin alkoi aloin katselemaan uutta pyörää olen nyt ajanut n1,25 vuotta kx kasikymppistä.Olisi varmaan aika siirtyä eteenpäin.olen vielä ihan auki että minkä pyörän ostan.Olen 172 cm 55kg 14v.Olen miettinyt että ostanko kotarin vai yamahan.Kumpaa te suosittelisitte ns.aloittelijalle.Sitten vielä että olisiko 150cc kotari vielä parempi vaihtoehto?.Suhtkoht uutta pyörää olen katsomassa 07-09.Olen ehkä vähän kallistunut yamahan puolelle koska en ole huomannut että pyörää olisi moitittu missään.Paitsi ehkä moni on sitä mieltä että kotari on hienompi kuin yammu

125 yz on hyvä peli tai sit 150 hondan nelari.

1.7.2010 8:41

Eiks se Hondan 150:n oo 19/16 pyörillä eli kassarin kokoinen? Meinaan 170 cm pitkälle ainoo oikee on täyskokoinen eli 21/19 pyörillä. Merkki sitten maun mukaan.

1.7.2010 22:54

minkä sille mahtaa et on nii kujalla!

2.7.2010 9:29

hondacrf kirjoitti:opettele kirjottamaan " mikä ois sopiva 1254t jälkeen" Äkkinäiset eivät varmaan heti älyy mitä tarkotat!! :roll:

vituttaa tälläset jokka kyttää vain muitten kirjotusvirheitä, että pääsee kuittaamaan!
varmasti älysit mitä kysyttiin, mutta et osannu vastata siihen kysymykseen niin piti saada edes vähä vittuilla kun itte osaat niin hienosti kirjottaa! :paha:

2.7.2010 10:08

Ei tässä kukaan mitään Eino Leino-tasoista taiteilua kaipaa, mutta jos äidinkielen kirjoitustaito on tuota apinasuomen luokkaa niin ehkä kannattaisi viettää vielä vähän aikaa koulun penkillä(tai käydä kirjoittamansa viestit kerran läpi ennen kuin lähettää ne) eikä krossiradalla.

2.7.2010 13:26

Mitä suosittelette näistä Kawasaki KX 250f, Yamaha yzf 250 , Honda crf 250.
Enska / monttu ajoon.

Mikä on todettu kestäväksi / luotettavaksI? Entäs huoltovälit, kuinka usein joutuu esimerkiksi mäntää vaihteleen tai isompaa remppaa??

2.7.2010 15:58

Hellä Alapää kirjoitti:Mitä suosittelette näistä Kawasaki KX 250f, Yamaha yzf 250 , Honda crf 250.
Enska / monttu ajoon.

Mikä on todettu kestäväksi / luotettavaksI? Entäs huoltovälit, kuinka usein joutuu esimerkiksi mäntää vaihteleen tai isompaa remppaa??

tasan yhtä hyviä ovat jos uuden hankit, käytetyn kestävyys riippuu ainoastaan edellisen omistajan/omistajien tekemistä huolloista. ,kokeileppa ajaa jollakulla näistä, ja sitten 250cc 2-tahtipyörällä.., itse suosin kaksitahtista, ovat myös huollon suhteen helpompia tapauksia.

3.7.2010 17:13

Morjens, olen alottamassa harraste-crossii nii kysysin vähä vinvink koska luulisin että täällä on alan "asiantuntijoita"... hommaan jonkun pyörän tän kuun aikana nii nyt on tullu pulma että kumman valitsen: 125 2-tahti vai 250 4-tahti? oon jtn 168cm/56kg ja 14v
oon huomannu liikkeessä kokeilemalla että 85 ja 150 ovat jo pienehköhä... yltää ajaa ihan ok 125 ja eikös se kakspuokkikin oo suunnilleen saman mittane, ja painokin on samoilla seuduilla?. 125 huonoja puolia ovat mielestäni; karsee ääni, huonohko ala-vääntö ja eikös mäntää joudu vaihtaa useammin kuin nelareissa? :| 250 ois kyl kaikilta ominaisuuksilta iha jees (paitsi käynnistys kuumalla koneella ja moni-mutkainen koneen tekniikka ehk)mut kysymys kuuluu onko se liian raaka ajettava??!!mul on kyl 4vuoden kahva-käsi mankista ja oon ajanu monesti fude 150cc nelarilla ja se o kämänen ja se tuhisee :nolo: ja en varmana hommaa mtn kiinalaista samurai-laatua! tuleva krossi tulee olemaan kaikessa muussa paitsi mökki-ajossa tasaista soratietä jossa muutama mutka -.- meinaan esim. uuron tai onttolan radoille (joensuun seuduilla)

kertokaas vähä esim. CRF250R crossista että oisko se käyvä miun kokoselle/taitoselle?

3.7.2010 17:53

TemetiaS kirjoitti:kertokaas vähä esim. CRF250R crossista että oisko se käyvä miun kokoselle/taitoselle?

Sopii sulle ihan hyvin. Hiukan (~10 kg) painavampi taitaa olla kuin piikit. Pomminvarmoja pelejä ollu ainakin omat nelari-Hondat. Imuventtiilit menee vaan aika usein vaihtoon.

4.7.2010 1:42

Dirt kirjoitti: Imuventtiilit menee vaan aika usein vaihtoon.

Laittaa teräsventtiilisarjan ni ei tarvi vaihella sen jälkeen. :idea:

4.7.2010 12:10

ktm exc 200,yamaha yz 125 vai 250 2-tahti.Mikä olisi paras vaihtoehto 15vuotiaalle 185cm pitkä ja 75kg?Kokemusta on kaksipyörisistä 5 vuoden ajan.Pyörä tulisi oikeastaan metsä harraste käyttöön joskus radalle.

4.7.2010 13:57

TemetiaS kirjoitti:Morjens, olen alottamassa harraste-crossii nii kysysin vähä vinvink koska luulisin että täällä on alan "asiantuntijoita"... hommaan jonkun pyörän tän kuun aikana nii nyt on tullu pulma että kumman valitsen: 125 2-tahti vai 250 4-tahti? oon jtn 168cm/56kg ja 14v
oon huomannu liikkeessä kokeilemalla että 85 ja 150 ovat jo pienehköhä... yltää ajaa ihan ok 125 ja eikös se kakspuokkikin oo suunnilleen saman mittane, ja painokin on samoilla seuduilla?. 125 huonoja puolia ovat mielestäni; karsee ääni, huonohko ala-vääntö ja eikös mäntää joudu vaihtaa useammin kuin nelareissa? :| 250 ois kyl kaikilta ominaisuuksilta iha jees (paitsi käynnistys kuumalla koneella ja moni-mutkainen koneen tekniikka ehk)mut kysymys kuuluu onko se liian raaka ajettava??!!mul on kyl 4vuoden kahva-käsi mankista ja oon ajanu monesti fude 150cc nelarilla ja se o kämänen ja se tuhisee :nolo: ja en varmana hommaa mtn kiinalaista samurai-laatua! tuleva krossi tulee olemaan kaikessa muussa paitsi mökki-ajossa tasaista soratietä jossa muutama mutka -.- meinaan esim. uuron tai onttolan radoille (joensuun seuduilla)

kertokaas vähä esim. CRF250R crossista että oisko se käyvä miun kokoselle/taitoselle?

itse valitsisin silti piikin alkuun, eli 125 2-tahdin, varsinkin nuo vanhemmat nelarit _saattavat_ olla aika pommi pelejä, kun ei niistä voi koskaan tietäää millaista kyytiä ovat aikasemmin saanut, ja sitten ku se sattuuu pamahtamaan niin on monta kertaa halvempi korjata pamahtanut kakstahti kuin nelitahti + kakstahdin pystyy todennäköisesti korjaamaan kotona ja nelarin tekniikkaaa tuskin osaat.

ja jos sinun hintakattosi on esimerkiksi 3-4000e nii sillä saa aina uudemman kakstahin kuin nelarin ja sehän on plussaa vaan. ;)