2.10.2007 20:48
Poliisionystävä kirjoitti:Nii eihän toi honda eroo 125 exc:stä mitenkää muuten ko kuutiotilaavuudeltaa, tahtiluvultaa ja istumakorkeudelta . Ainii ja sit sillee et sitä ei taida saada kilpiin
5.10.2007 18:19
5.10.2007 21:22
5.10.2007 21:52
Jumuli kirjoitti:paljonko teillä keskimäärin menee rahaa kotarin ylläpitoon vuodes?
5.10.2007 22:53
5.10.2007 23:20
Ja mites helvetis sä saat menee 1500e 100h enskassa? Vaihdatko sää ain kaikki jos väljyyttä on 0,000000000000001mm jossain?SMK;-) kirjoitti:Karkeesti ottaen voisi sanoa, että vuodessa menee ehkä keskimäärin vaihtoihin/korjauksiin (kietari, petarit yms. laakerit, ne.) 1500e per 100h enskaa. Tuntia kohden kokonaiskulut ennen arvonaleneman huomioimista on enskassakin helposti 6-12e/h, krossissa menee jopa 25e/h.
6.10.2007 10:53
6.10.2007 11:43
Joo, voin mä laskea sitten kun saan piikin ennen kevättä Mulla palo kyllä jo 30h 1500e kun myin kotarin veljelle käden takia Mutta tää on enskaa, enskan kampura pitäisi kestää ainakin 3-4 mäntää ennen kun se menee miksikään eli noin 200h pitäisi tulla jo lähemmäs 1500e saldoks Heitäppä oikein kunnon lista, lisennsejä ja muita bensoja ei lasketa.SMK;-) kirjoitti:Laskeppa nyt itse, kullekin osalle käyttöikä, mitä tekee / 100h ja viiva alle. Niin se vaan on, että jos 1500e välirahalla saa kauden lopussa vaihtaa uuden piikin niin aina kannattaa. Parilla tonnillakin vielä jos ottaa huomioon luotettavuuden ja kulumisen mm. sylinteri, kampura, jne. Et kai tosiaan luule, että enskakuskitkin ihan vaan uuden mallin vuoks vaihtaa joka vuos uutta pyörää?
Krossipyörään vaihtaa vaanmillä tasolla vaan ajava kuski useemman männän vuodessa, samoin ketjurataspaketteja menee sataan tuntiin useita vs. enkassa yks tiivistetty. Sillä lailla katsos niitä kertyy, kannattasko sunkin joskus laskea ihan todelliset ajotunnit (kun pyörä liikkuu...) ja todelliset kulut koko kaudelta?
6.10.2007 12:28
6.10.2007 12:36
Miks pitäis ku ne vaihtelee varmaa 50h välein pyöriään.SMK;-) kirjoitti:Jos vähän näkisit vaivaa itsekin, olen niitä listaillut sivuilleni ihan tarpeeksi. Ellei mun referenssit riitä, kuten sun kohdalla arvata saattaa, niin kysyppä joltain muulta, vaikkapa A tai B tai veteraanikuskilta.
6.10.2007 14:08
6.10.2007 19:58
6.10.2007 20:04
6.10.2007 22:05
ÖÖ, mulla on vakio normi(ei tiivistetyt)ketjuilla ja alumiini takarattaal ajettu melkeen 60h rossia, enkä edes harkitse vaihtavani vielä. Rattaiden piikit on oikeesti hyvät ja ketjutkin menee vielä. Ja ei sitä konetta nyt varmaan noin paljon tarvii laittaa, mäntiä kyllä menee.SMK;-) kirjoitti:Krossipyörään vaihtaa vaanmillä tasolla vaan ajava kuski useemman männän vuodessa, samoin ketjurataspaketteja menee sataan tuntiin useita vs. enkassa yks tiivistetty. Sillä lailla katsos niitä kertyy, kannattasko sunkin joskus laskea ihan todelliset ajotunnit (kun pyörä liikkuu...) ja todelliset kulut koko kaudelta?
6.10.2007 22:05